• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Vinter16

På söndag har jag BIM och jag har inte ett enda symtom på att jag skulle kunna vara gravid. Hoppet är på 0 att det har tagit sig denna gången. Känns så deppigt.. :(

• Vinter16
    SofiaS95 skrev 2018-05-21 12:11:17 följande:

Bim på söndag och jag är troligtvis skengravid för 8 gången. Fick ömma bröst idag som alltid är en tydlig pms symptom för mig och kommer alltid 7-8 dagar efter Äl. Det gör att jag tappar hoppet helt. Någon som haft precis vanlig pms och ändå varit gravid? Vill leva på hoppet några dagar till...

Jag har också BIM på söndag, försöker inbilla mig symtom men känner ingenting :( vill bara få lite ömma bröst eller nånting som gör att man han lite hopp iallafall
  • EIJ90
    Vinter16 skrev 2018-05-21 12:37:32 följande:

Jag har också BIM på söndag, försöker inbilla mig symtom men känner ingenting :( vill bara få lite ömma bröst eller nånting som gör att man han lite hopp iallafall

För mig så var avsaknaden av symptom tecken på graviditet. Mådde bättre än vanligt efter äl. Ingen uppblåst mage eller ömma bröst som jag brukade få.

Hur brukar du ha i vanliga fall? Pms?

Ge inte upp hoppet ;)
  • Emhy89

Alltså. Blir knäpp.

Igår bim-6: plus på eftermiddagen

Imorse bim-5: tok-negativt. Skitledsen.

Idag på tidig eftermiddag fick jag detta. Hur ska jag tolka? Vid kemisk grav borde väl inte det dyka upp ett till plus? För visst är det väl ett streck där? Fotat inom tidsramen.

• Emhy89
    Emhy89 skrev 2018-05-21 12:58:56 följande:

Alltså. Blir knäpp.

Igår bim-6: plus på eftermiddagen

Imorse bim-5: tok-negativt. Skitledsen.

Idag på tidig eftermiddag fick jag detta. Hur ska jag tolka? Vid kemisk grav borde väl inte det dyka upp ett till plus? För visst är det väl ett streck där? Fotat inom tidsramen.

Bilden också:

• emeloi
    Emhy89 skrev 2018-05-21 12:59:52 följande:

Bilden också:

det är ett streck.. Du testar ju ännu väldigt tidigt så hormonnivåerna är säkert ojämna ännu.. Plus att det var precis så för mig också, negativt på morgonen och positivt på kvällen, är nu gravid i v 28 med andra barnet.. :)
  • penelope81

Jag vågar inte testa överhuvudtaget än så länge, tror jag bara skulle bli för ledsen om det var negativt. Har BIM runt 22-25 maj, och jag tänker nog försöka vänta på mensen, inbillar mig att det är lättare än att få ett negativt test. Har nog kommit fram till att det kommer mens om några dagar, trots att kroppen har betett sig annorlunda, men tror mest det är för att jag är så hyperuppmärksam på allt just nu.

• Vinter16
    EIJ90 skrev 2018-05-21 12:41:39 följande:

För mig så var avsaknaden av symptom tecken på graviditet. Mådde bättre än vanligt efter äl. Ingen uppblåst mage eller ömma bröst som jag brukade få.

Hur brukar du ha i vanliga fall? Pms?

Ge inte upp hoppet ;)

Jag brukar få lite pms strax innan mens men nu är det någon vecka kvar till BIM så jag vet inte riktigt om jag kommer få pms. Dock är jag väldigt hungrig/sugen på mat och svullen mage som jag brukar få innan mens
  • 91sarah
    Vinter16 skrev 2018-05-21 12:37:32 följande:

Bim samma dag men inte ett tecken, ingenting..
  • nilepile89

Har bim imorgon men fick plus igår ???? blir en liten januari bebis om allt går vägen ????