• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jefare1
    FrökenUtter skrev 2018-05-20 09:44:36 följande:

Inte vågat testa idag igen! Eftersom jag hade under 10 igår och det ökar med ca 50 % per dag (om jag hade varit gravid) så är det ju verkligen ingen idé att ta ett digitalt som detekterar 25. Och något mer tidigt test hade jag inte! Nästan lite skönt att vara tvungen att avvakta :) Har du haft några symtom?

Ah nej det känns lite onödigt. Ja ibland är det bra att man blir "tvingad" att vänta. Nej inget speciellt symtom, har kännt mig lite illamående men det gör jag innan mens också så det är inget jag tänkt på.

Håller tummarna för dig : )
  • Esmes

Negativt test i dag på BIM-2 och äl+12. Känns som om mensen är på ingång dessutom. Jag känner mig så ledsen nu. Det tar verkligen på en att hoppas så mycket och sen bli så besviken.

• Esmes
    Längtar såå skrev 2018-05-20 09:57:20 följande:

Nu känner jag mig uppgiven. Det känns som att mensen kommer snart! Testen visar negativt och detta var vårt tionde försök och jag tycker att vi har prickat in äl varje gång även med äl-test. Jag börjar fundera på om något är fel. Jag har varit med om ett kejsarsnitt och har gjort två koniseringar, kan detta påverka? Funderar på att mvc. Känner mig uppgiven. Min man säger att det blir om det är meningen så, själv längtar jag ihjäl mig. Jobbigt att se gravida magar och bebisar runt omkring, vi vill också ha en liten goding!!

Förstår verkligen hur det känns! Jag tycker att du ska ta kontakt med mvc eller din gynekolog och berätta att det tar tid och att du oroar dig för att något är fel. Antagligen är det inget fel men ibland är det bra att i alla fall ?ta tag i? för att känna att det går framåt och stilla oron. Lycka till!
  • babytjejen

Nu känner jag mig uppgiven. Det känns som att mensen kommer snart! Testen visar negativt och detta var vårt tionde försök och jag tycker att vi har prickat in äl varje gång även med äl-test. Jag börjar fundera på om något är fel. Jag har varit med om ett kejsarsnitt och har gjort två koniseringar, kan detta påverka? Funderar på att mvc. Känner mig uppgiven. Min man säger att det blir om det är meningen så, själv längtar jag ihjäl mig. Jobbigt att se gravida magar och bebisar runt omkring, vi vill också ha en liten goding!!

Vet precis hur du känner..tog ett år med våran första o tre med andra som tyvärr slutade i ma nu i april. Hoppas du får ditt efterlängtade plus snart o att jag inte behöver vänta tre år innan mitt nästa plus, tar det så lång tid är det ju för sent för mig...

Har inte haft panik över min ålder innan men börjar få det nu...
  • babytjejen

Vet precis hur du känner..tog ett år med våran första o tre med andra som tyvärr slutade i ma nu i april. Hoppas du får ditt efterlängtade plus snart o att jag inte behöver vänta tre år innan mitt nästa plus, tar det så lång tid är det ju för sent för mig...

Har inte haft panik över min ålder innan men börjar få det nu...
  • FrökenUtter
    Jefare1 skrev 2018-05-20 09:59:38 följande:

Ah nej det känns lite onödigt. Ja ibland är det bra att man blir "tvingad" att vänta. Nej inget speciellt symtom, har kännt mig lite illamående men det gör jag innan mens också så det är inget jag tänkt på.

Håller tummarna för dig : )

Tack! Jag känner mig inte nedslagen än så igen PMS på ingång i alla fall :D
    Nicci91 skrev 2018-05-20 09:53:21 följande:

Tack så mycket!<3 Eller hur! Jag ska hålla mina tummar för att du också snart får ditt plus!:)

Tack :) tids nog kommer det ju!
  • Maka94

Negativt test i torsdags. Bim imorgon. Kikade tillbaka på när vi plussade med dottern på Bim. Då fick vi svagt på clearblue, positivt på veckoindikator och negativt på sticka. Funderar på att strunta i stickan och testa med clearblue imorgon. Känner mig konstig i kroppen men inbillar mig säkert.

• Daphodil

Anar någon nåt? BIM om 3-5 dagar. Jag tycker mig göra det men det kanske mer är viljan...

• Phines92
    Daphodil skrev 2018-05-20 15:01:20 följande:

Anar någon nåt? BIM om 3-5 dagar. Jag tycker mig göra det men det kanske mer är viljan...

Jag ser tyvärr inget men det är så svårt att se det på bild ibland. Ta ett nytt om ett par dagar, håller tummarna! :)
  • Liiiinda90

Hej alla!

Idag är jag på bim+3, ingen mens än och jag har ej ont i brösten som jag brukar ha 4-5 dagar innan mensen kommer. Jag har dock haft ont i bröstvårtorna i ca 1,5 vecka. Och molande värk i tjejmagen av och till ca 2 veckor. Men inget direkt märkvärdig.

Har test hemma men kissade dock för 1,5 timma sen. Vågar inte testa än . Vill inte bli besviken :(