• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Lindsey77
    Emhy89 skrev 2018-05-21 12:58:56 följande:

Alltså. Blir knäpp.

Igår bim-6: plus på eftermiddagen

Imorse bim-5: tok-negativt. Skitledsen.

Idag på tidig eftermiddag fick jag detta. Hur ska jag tolka? Vid kemisk grav borde väl inte det dyka upp ett till plus? För visst är det väl ett streck där? Fotat inom tidsramen.

Du kan vara gravid. Du borde vara gravid, ser strecket tydligt. Du kanske druckit mindre under gårdagen så att kisset var mer koncentrerat igår. Jag fick ett negativt graviditetstest efter ett positivt, som dock blev positivt igen. Det var dock en kemisk graviditet (en graviditet som bara kan bekräftas med gravtest, syns inget med ultraljud). Så en kemisk grav kan tyvärr fortgå ett tag. Fick till och med positivt på digitalt.

Tror inte alls det är omöjligt att du får positivt imorgon. :)
  • T90

Idag 21/5 var beräknat bf med vårat första barn....sefan missfallet har vi försökt i 6 månader att pricka ägglossning och ikväll fick jag detta. Hur sannolik liksom? Vågar man tro?

• Aducia
    T90 skrev 2018-05-21 21:29:40 följande:

Idag 21/5 var beräknat bf med vårat första barn....sefan missfallet har vi försökt i 6 månader att pricka ägglossning och ikväll fick jag detta. Hur sannolik liksom? Vågar man tro?

Grattis!!!!
    BF 29/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • T90
    Aducia skrev 2018-05-21 21:50:48 följande:

Grattis!!!!

Tack snälla. Ser nu att jag inte ens stavade ordentligt i mitt inlägg, skyller på chocken...
  • FrökenUtter
    nilepile89 skrev 2018-05-21 19:26:40 följande:

Har bim imorgon men fick plus igår ???? blir en liten januari bebis om allt går vägen ????

Grattis!!
  • FrökenUtter

Vad fint!! Grattis!
  • T90
    FrökenUtter skrev 2018-05-21 22:21:04 följande:

Vad fint!! Grattis!

Tack :)
  • gabspo

Stort grattis! Vi fick också mf med vårt första barn och när vi väntade vårt andra så fick vi RUL samma datum den första hade varit beräknad <3
  • Maka94

Och där kom den ... Den här månaden tog så hårt på mig. Bröt ihop totalt!

• Esmes
    Maka94 skrev 2018-05-22 06:40:26 följande:

Och där kom den ... Den här månaden tog så hårt på mig. Bröt ihop totalt!

Känner med dig! Förstår precis. Hoppet är ju så stort varje gång och det känns så fruktansvärt när beviset för att det inte tagit sig kommer. Men det är också okej att bryta ihop! Det är psykiskt påfrestande att försöka få barn. Att månad efter månad kastas mellan hopp och förtvivlan. När mensen närmar sig slutet brukar det ju oftast kännas lite bättre igen. Hoppet tar sig liksom på något underligt vis alltid tillbaka som tur är. Har du/ni försökt länge?