• Anonym (Skattsedel)

Mansskatt

För eller emot?

• Svar på tråden Mansskatt
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 13:11:26 följande:
    Ja det var ju ett intressant sätt att se det. Skit i ungarna för millimeterrättvisa är viktigare.

Personligen skiter jag fullkomligen i vad den som tar ut VAB eller föräldraledighet har mellan benen så länge ungarna får det bra.
    Skit i ungarna??? Du menar alltså att dagens män skiter i sina ungar? Ja, det gör de uppenbarligen eftersom det bara är kvinnorna som tar hand om dem. Om kvinnorna tar 40-60% av ansvaret istället för 100% och männen tar 40%-60% av ansvaret istället för 0% kommer ju barnen att må lika bra som idag, eller troligtvis bättre eftersom mamman inte kommer att vara superstressad och pappan kommer att känna dem bättre.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 13:12:21 följande:
    Självklart, och när det går åt helvete för ungarna så är det pappas fel.
    Tja, han ju inte brytt sig om att ta hand om dem. Enligt din ligik ska han ju inte göra det heller utan lämpa över hela ansvaret på kvinnan. Är det så du själv har gjort?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 13:13:16 följande:
    Menar du att pengar är viktigare än barn?
    Män tycker uppenbarligen att pengar är viktigare än barn eftersom så få tar FL, VAB, jobbar deltid osv.
  • Anonym (man)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-03-20 13:12:45 följande:
    Jag svarade på en fråga som handlade om att kvinnors lägre pension beror på lägre livsinkomst. Den lägre livsinkomsten beror på att de flesta kvinnor tar både sitt eget och mannens ansvar för hem och barn. Barnens mående? De lär ju inte må sämre om männen går in och tar sin del av ansvaret. Tydligen prioriterar dagens män sin inkomst långt högre än sina barns, och sina kvinnors, mående.
    Eller så är det kvinnorna som VILL spendera mer tid med sina barn och VÄLJER att ta ut föräldraledigheten. Eller menar du att männen tvingar kvinnorna att vara hemma?

Du har aldrig tänkt tanken att en man kanske gärna hade velat ta ut sin del av tiden och tagit sin del av ansvaret men ger bort sin del till mamman för att hon VILL vara hemma längre?

Du har aldrig tänkt tanken att vissa par kanske väljer vem som får vara hemma längst baserat på vem som har lägst lön för att inte belasta hushållets ekonomi för mycket?
  • Anonym (man)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-03-20 13:18:08 följande:
    Män tycker uppenbarligen att pengar är viktigare än barn eftersom så få tar FL, VAB, jobbar deltid osv.
    Nej, det jag däremot ser är att visa uppenbarligen lider av offekomplex och kan inte se längre än så.
  • Anonym (123)
    SatansHejduk skrev 2018-03-20 12:15:34 följande:
    Så att du som kvinna tjänar 1000 kronor extra i månaden är viktigare än dina barns välmående?
    Ja, det tycker jag, eftersom det inte påverkar mitt barns mående.

Ställer du samma fråga till män? Eller är det bara kvinnor som sviker sina barn när de jobbar?
  • Anonym (man)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-03-20 13:17:12 följande:
    Tja, han ju inte brytt sig om att ta hand om dem. Enligt din ligik ska han ju inte göra det heller utan lämpa över hela ansvaret på kvinnan. Är det så du själv har gjort?
    Snarare är det din logik som haltar. Det brukar bli så när man ser världen genom feministiska glasögon
  • Bjoer
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 13:21:48 följande:
    Du har aldrig tänkt tanken att vissa par kanske väljer vem som får vara hemma längst baserat på vem som har lägst lön för att inte belasta hushållets ekonomi för mycket?
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-03-20 13:44:06 följande:
    Jag menar att varje par får välja själva vad som passar dem och deras barn bäst.
    Hur menar du?
  • Bjoer
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 13:48:36 följande:
    Jag menar att varje par får välja själva vad som passar dem och deras barn bäst.
    Hur menar du?
    Det var inte det du skrev. Du skrev att de valde baserat på vad som passade deras ekonomi bäst. Inte vad som passade barnen bäst.
Svar på tråden Mansskatt