• Anonym (Skattsedel)

Mansskatt

För eller emot?

• Svar på tråden Mansskatt
  • klyban
    Anonym (Hepp) skrev 2018-03-19 10:53:09 följande:
    Sant, och därför ska kvinnor inte:

ta huvudansvaret för hem och barn utan koncentrera sig på jobbet och låta mannen ta halva ansvaret VABBA mer än hälften av gångerna inte ta mer än halva föräldraledigheten

Redan där skulle vi tjäna massor.
    Tjäna vad?
    hur många meter var det?
  • Anonym (Jo)

ta huvudansvaret för hem och barn utan koncentrera sig på jobbet och låta mannen ta halva ansvaret VABBA mer än hälften av gångerna inte ta mer än halva föräldraledigheten

Håller med
  • Anonym (Femhenist)

ta huvudansvaret för hem och barn utan koncentrera sig på jobbet och låta mannen ta halva ansvaret
    VABBA mer än hälften av gångerna
    inte ta mer än halva föräldraledigheten

Vem skulle tjäna vad på detta??? Vänligen utveckla!
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Femhenist) skrev 2018-03-20 11:37:10 följande:
    Vem skulle tjäna vad på detta??? Vänligen utveckla!
    Jag trodde att det var ganska uppenbart. Men, men. Om kvinnor inte

- tar huvudansvaret för hem och barn utan koncentrera sig på jobbet och låta mannen ta halva ansvaret - kommer kvinnor inte att vara lika stressade och blir inte lika lätt utbrända. Om man är mindre sjukskriven får man mer i plånboken. Om man kan satsa helhjärtat på jobbet får man en starkare löneutveckling.

- VABBAr mer än hälften av gångerna - kommer de att få mer pengar i plånboken

- inte tar mer än halva föräldraledigheten - kommer de att få mer pengar i plånboken eftersom lönen är högre än föräldrapenningen, de blir också mer attraktiva på arbetsmarknaden och kan satsa mer på sina jobb vilket också det ger mer pengar i plånboken
  • Bjoer
    SatansHejduk skrev 2018-03-20 12:15:34 följande:
    Så att du som kvinna tjänar 1000 kronor extra i månaden är viktigare än dina barns välmående?
    Menar du alltså att män är inkapabla att ta hand om barn?
  • Bjoer
    SatansHejduk skrev 2018-03-20 12:50:23 följande:
    Var i tråden ställde jag en fråga till dig?
    Wat? Jag ställde en fråga till dig! Ska det där vara nån slags patetisk härskarteknik för att flytta fokus från att jag ställde en fråga som blev besvärlig för dig att svara på, eller?
  • Anonym (man)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-03-20 11:46:04 följande:
    Jag trodde att det var ganska uppenbart. Men, men. Om kvinnor inte

- tar huvudansvaret för hem och barn utan koncentrera sig på jobbet och låta mannen ta halva ansvaret - kommer kvinnor inte att vara lika stressade och blir inte lika lätt utbrända. Om man är mindre sjukskriven får man mer i plånboken. Om man kan satsa helhjärtat på jobbet får man en starkare löneutveckling.

- VABBAr mer än hälften av gångerna - kommer de att få mer pengar i plånboken

- inte tar mer än halva föräldraledigheten - kommer de att få mer pengar i plånboken eftersom lönen är högre än föräldrapenningen, de blir också mer attraktiva på arbetsmarknaden och kan satsa mer på sina jobb vilket också det ger mer pengar i plånboken
    Ja det var ju ett intressant sätt att se det. Skit i ungarna för millimeterrättvisa är viktigare.

Personligen skiter jag fullkomligen i vad den som tar ut VAB eller föräldraledighet har mellan benen så länge ungarna får det bra.
  • Anonym (man)
    Så att du som kvinna tjänar 1000 kronor extra i månaden är viktigare än dina barns välmående?
    Självklart, och när det går åt helvete för ungarna så är det pappas fel.
  • Anonym (Hepp)
    Jag svarade på en fråga som handlade om att kvinnors lägre pension beror på lägre livsinkomst. Den lägre livsinkomsten beror på att de flesta kvinnor tar både sitt eget och mannens ansvar för hem och barn. Barnens mående? De lär ju inte må sämre om männen går in och tar sin del av ansvaret. Tydligen prioriterar dagens män sin inkomst långt högre än sina barns, och sina kvinnors, mående.
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-03-20 12:43:46 följande:
    Menar du alltså att män är inkapabla att ta hand om barn?
    Menar du att pengar är viktigare än barn?
Svar på tråden Mansskatt