Mansskatt
För eller emot?
För eller emot?
Så det är alltså okej så länge det är regeringen som lägger sig i. Bra att veta. Vi ser fram emot skärpningar av föräldraförsäkringen med fler reglerade ej överlåtningsbara pappa- och mamma-dagar. Inte för att det skulle hjälpa så jättemycket med tanke på hur oengagerade många pappor är i sina barn och hellre låter dessa dagar förfalla än ta ut dem.
Nej du har rätt, det finns ingen som kan veta bättre än föräldrarna hur barns anknytning till båda föräldrarna bäst främjas.
Så är det. Kvinnor tar ut betydligt mycket mer föräldraledighet än män. Det råkar visserligen finnas forskning som visar orsakerna till att kvinnor tar ut mer föräldraledighet än män, men varför bry sig om sanningar?
Jag håller helt med statistiken. Män tar inte ut mer föräldraledighet än kvinnor.
Så det är alltså okej så länge det är regeringen som lägger sig i. Bra att veta. Vi ser fram emot skärpningar av föräldraförsäkringen med fler reglerade ej överlåtningsbara pappa- och mamma-dagar. Inte för att det skulle hjälpa så jättemycket med tanke på hur oengagerade många pappor är i sina barn och hellre låter dessa dagar förfalla än ta ut dem.
För kvinnor är oförmögna att tjäna pengar? Oj, det visste jag inte, nu lärde jag mig något nytt. Men med tanke på att en majoritet av studenterna på Sveriges universitet och högskolor är kvinnor så kanske det är på väg att förändras. Vi kan väl hoppas.
Nu lärde jag min ännu en ny grej. Kvinnor vill inte tjäna pengar. Det är förmodligen därför de numera står för en majoritet av studieskulderna. Du får nog ta den diskussionen med Anonym (man), det är tydligen helt okej att regeringen går in och styr upp sin oregerliga befolkning trots att de inte vill. Jag menar, varför gå emot föräldrarnas vilja och förbjuda barnaga till exempel? Herregud, föräldrar vet ju bäst, låt dem göra det som är bäst för deras barn. Eller hur? Serva medborgarna.
Helt ärligt, släng ut vita patriarkala män som inte kan stava till jämställdhet!
Det är år 2018 nu och inte 1415!
Helt ärligt, släng ut vita patriarkala män som inte kan stava till jämställdhet!
Det är år 2018 nu och inte 1415!