• Anonym (Skattsedel)

Mansskatt

För eller emot?

• Svar på tråden Mansskatt
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-03-20 14:43:58 följande:
    Det var inte det du skrev. Du skrev att de valde baserat på vad som passade deras ekonomi bäst. Inte vad som passade barnen bäst.
    Aha, är du en sån där som gillar att snacka bort helheten genom att fokusera på detaljer? Jag förstår... Cool

Ja barnen är väl också beroende av ekonomin? Men inte enbart ekonomin. Det är kanske så att det är både och, och föräldrarna är de som är bäst lämpade att avgöra vad de anser passar just dem bäst inte någon liten arg feminism med offerkomplex som tycker alla ska göra som hon vill?
  • Bjoer
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 15:29:48 följande:
    Aha, är du en sån där som gillar att snacka bort helheten genom att fokusera på detaljer? Jag förstår... Cool
    Nej, jag är en sån som visar folk att deras egna fulknep inte kanske är så roliga att råka ut för själv. Läs igenom de två sista sidorna igen.
  • Bjoer
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 15:29:48 följande:
    Nej, jag är en sån som visar folk att deras egna fulknep inte kanske är så roliga att råka ut för själv. Läs igenom de två sista sidorna igen. Cool
  • Smecker
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 13:21:48 följande:
    Eller så är det kvinnorna som VILL spendera mer tid med sina barn och VÄLJER att ta ut föräldraledigheten. Eller menar du att männen tvingar kvinnorna att vara hemma?

Du har aldrig tänkt tanken att en man kanske gärna hade velat ta ut sin del av tiden och tagit sin del av ansvaret men ger bort sin del till mamman för att hon VILL vara hemma längre?
    Intressant. Varför vill inte män spendera mer tid med sina barn? Låter ju horribelt, stackars barn med så oengagerad pappa.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-03-20 15:36:25 följande:
    Nej, jag är en sån som visar folk att deras egna fulknep inte kanske är så roliga att råka ut för själv. Läs igenom de två sista sidorna igen.
    På vilket sätt menar du att tycka att folk får välja själva är detsamma som fulknep?
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2018-03-20 15:40:16 följande:
    Intressant. Varför vill inte män spendera mer tid med sina barn? Låter ju horribelt, stackars barn med så oengagerad pappa.
    Om de vore så så vore det säkert horribelt
  • Bjoer
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 15:55:17 följande:
    På vilket sätt menar du att tycka att folk får välja själva är detsamma som fulknep?
    Det var inte det jag syftade på.
  • Anonym (man)
    Bjoer skrev 2018-03-20 16:04:45 följande:
    Det var inte det jag syftade på.
    Nähä?
  • Anonym (Mansskatt med modifikation)

Jag tycker inte att alla i gruppen män förtjänar att betala extra skatt. Varför skall rasifierade, homosexuella, fd. kvinnor, mfl betala extra skatt?

Vita, heterosexuella CIS-män borde betala extra skatt, men inte alla män...doh!

• Smecker
    Anonym (man) skrev 2018-03-20 15:57:13 följande:
    Om de vore så så vore det säkert horribelt
    Det är svårt att se det som annat än bristande engagemang. Tack och lov finns det män som tar strid för sin rätt till sina barn.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Mansskatt