• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Mezzy

Någon här som fått mellanblödning av RR? 

Jag åt RR förra månaden och fick min mens förra fredagen och den varade till söndagen ungefär. Hade mkt rikligare mens denna månad (har haft extremt lite tidigare månader så denna va nog mer normal). Men igår fick jag som rosa flytningar och idag blöder det. Inte lika mkt som mens men ändå. Har aldrig haft så tidigare. Har även galet ont i svanken och som en värk i hela bäckenet. 
    Kan tillägga att jag äter mkt starkare RR denna månad. 

Blir nu orolig att RR har ändrat om hela min cykel. Någon som känner igen sig? 

• Amendah
    Mezzy skrev 2019-02-08 12:29:22 följande:

Någon här som fått mellanblödning av RR? 

Jag åt RR förra månaden och fick min mens förra fredagen och den varade till söndagen ungefär. Hade mkt rikligare mens denna månad (har haft extremt lite tidigare månader så denna va nog mer normal). Men igår fick jag som rosa flytningar och idag blöder det. Inte lika mkt som mens men ändå. Har aldrig haft så tidigare. Har även galet ont i svanken och som en värk i hela bäckenet. 

Kan tillägga att jag äter mkt starkare RR denna månad. 

Blir nu orolig att RR har ändrat om hela min cykel. Någon som känner igen sig? 

Känner igen mig, första försöket med rosenrot och känner att hela cykeln har förkortats. Fick en brun flytning igår, endast vid ett tillfälle när jag torkade mig. Och har en vecka drygt kvar till BIM. Har haft ont som vid mensvärk sedan äl, alltså lite över en vecka nu. Blir precis som du orolig att jag förstört hela min cykel nu.
  • nathalieejj

MÅSTE FRÅGA! Jag åt rosenrot förra månaden och prickade in äl otroligt bra! Men sen kom mensen fast på dag 26 ist för 28. Denna månad hade jag på dag 7 redan äl sekret och samt dag 8,9 och 10. Idag är dom krämiga men äl stickorna har inte visat på stegring under dagarna förena IDAG. Någon som har nå funderingar? Har jag haft äl redan men testen inte reagerat? Jag fattar ingenting..hade sex i onsdags. Äter såklart rosenrot denna månad också

• mangon

Kanske småäcköig fråga haha. Men började med rosenrot för 9 dagar sedan.

Har ju haft diarré i 2 dygn. Inga andra symptom förutom extra trött.

Kan det vara biverkning av rosenrot? Ärlig ätit förut?

Någon som varit med om samma?

• Anonym (I väntan på att bli fler)
    mangon skrev 2019-02-08 22:53:53 följande:

Kanske småäcköig fråga haha. Men började med rosenrot för 9 dagar sedan.

Har ju haft diarré i 2 dygn. Inga andra symptom förutom extra trött.

Kan det vara biverkning av rosenrot? Ärlig ätit förut?

Någon som varit med om samma?

Jag har IBS så min mage är aldrig "normal" så vet tyvärr inte vad som beror på vad. Men generellt är jag inte sämre än vad jag brukar vara. 

Testa att hålla upp med RR i några dagar och se om det blir bättre? Om du blir bättre så är det troligen att magen och rr inte går bra ihop.

• mangon
    Anonym (I väntan på att bli fler) skrev 2019-02-11 21:18:50 följande:

Jag har IBS så min mage är aldrig "normal" så vet tyvärr inte vad som beror på vad. Men generellt är jag inte sämre än vad jag brukar vara. 

Testa att hålla upp med RR i några dagar och se om det blir bättre? Om du blir bättre så är det troligen att magen och rr inte går bra ihop.

3 dagar utan rr och magen är bra. Om det här samband vet jag inte. Men tråkigt. Plussar vi inte denna månad kommer jag köra med er nästa månad med och se om det blir samma. :)
  • Emmissss

Hej tjejor! Jag åt RR för första gången denna cykel & minhar blivit någon dag längre sen sist men mensen kom i stort sett på samma dag. Jag har haft jätte problem med magen (de har uttalat sig om Endometrios) men jag fick inga biverkningar alls av Rosenrot. Så nu kör jag igång med kur nr 2 :)

• Anonym (Undrar)

Blev också gravid denna månad med första försöket med RR :)

• Emmissss
    Annakli skrev 2019-02-12 08:49:57 följande:

Jag åt de en och halv månader och är gravid i dag :) ??

Åh vad roligt, grattis! :) Försökte ni länge?
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden