• Pastime

Den stora ROSENROT-tråden

I dag är det första dagen i min menscykel och jag ska testa rosenrot för första gången eftersom att jag har haft problem med ägglossningen.

Finns det någon mer som testar rosenrot och väntar på ägglossning/graviditet just nu? Jag vill gärna höra era erfarenheter av rosenrot, någon som blivit hjälpt av det? Hur tog ni det? Vilket märke och hur stor dos?

Jag vill även höra negativa erfarenheter och upplevelser!

• Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden
  • Anonym (Rosenrött)

Hej vet någon om man kan korta sin menscykel genom att äta sporadiskt rosenrot. Jag har normalt 32 dagar hyffsat regelbunden men ägglossning på dag 18-29 men i augusti testade jag äta rosenrot för att bli piggare ( åt kanske totalt fem-sex tabletter under två veckor) och plötsligt kom ägglossning på dag 14/15 o mensen beräknas komma på dag 29....

Vad tror ni kan även lite RR påverka ????

• Anonym (- (: -)
    Anonym (Rosenrött) skrev 2019-09-11 14:37:02 följande:

Hej vet någon om man kan korta sin menscykel genom att äta sporadiskt rosenrot. Jag har normalt 32 dagar hyffsat regelbunden men ägglossning på dag 18-29 men i augusti testade jag äta rosenrot för att bli piggare ( åt kanske totalt fem-sex tabletter under två veckor) och plötsligt kom ägglossning på dag 14/15 o mensen beräknas komma på dag 29....

Vad tror ni kan även lite RR påverka ????

Det tror jag. Efter jag slutade med p-piller när vi skulle försöka med dottern var min cykel 40 dagar+. När jag började äta RR blev cykeln kortare och landade till slut på stadiga 29 dagar (:

Har ju inga vetenskapliga grunder för detta men så var det för mig (:
  • Obalem

Hej! Jag fick missfall (i vecka 6) i juli och har ännu inte fått igång varken mens eller ägglossning vad jag kan se. Enligt premom (en fantastiskt bra app för ägglossning) så har jag ?nära? till ägglossning men att inget händer... så jag funderar på att börja med rosenrot? Någon som har erfarenhet hur rosenrot kan hjälpa få igång ägglossning och mens efter missfall? Kram

• Anonym (Sara)

Det har imte funkat för mig.

• Anonym (Rosenrött)

Ni som ätit RR och fått ändrad ( kortare)menscykel...har den gått tillbaka till " sin vanliga" ( längre) efter avslutad RR?

• Anonym (Rosenrött)

Ni som kortat menscykel m hjälp av rosenrot... går menscykel (antal dagar) tillbaka till den vanliga längre cykeln efter avslutad rosenrotkur??

• brallison

Jag har kört med RR i ett månader nu men till skillnad från de flesta här som fick tydligare ÄL-symptom, så försvann mina helt. Flera som haft som jag?

• Skogslyckan86

Hej! 
    Jag undrar om någon testat att kombinera Letrozol-behandling med Rosenrot? Funkar det?

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden