• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • Anonym (En som vet)
    KillBill skrev 2018-03-29 16:09:58 följande:

Så länge som det inte uppstår olägenheter för människors hälsa och hanteringen är lämpligt från djurskydds- och djurhälsosynpunkt så är det inget problem att hysa nötkreatur inne i staden. Det borde du som vet, veta.

Varför ska gränsen gå just där? Stänga in heliga kor bakom staket!!?? Lagen bör nog ändras så att vi i mindre grad stöter oss med hinduers världsbild. Ut med korna och låt dem ströva fritt, var de vill, och bortse från hälsoaspekten! Vi får svenskar får anpassa oss helt enkelt.
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-03-30 12:20:20 följande:
    Ja, allt beror alltså på fundamentet i texten. Är det gott och rättvis,då är det bara bra att vara fundmentalist.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-03-30 12:20:20 följande:
    Ja, allt beror alltså på fundamentet i texten. Är det gott och rättvis,då är det bara bra att vara fundmentalist.

Nu är jag inte säker på vad du menar. Hur ser du på kristna som med stöd av bibeln öser ut sitt hat mot homosexuella, kvinnor som gör abort, anser att kvinnan ska tiga i församlingen o.s.v.?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Bismillah)
    KillBill skrev 2018-03-30 12:07:11 följande:
    Detsamma gäller islam. De flesta muslimer har cherrypickat bort de värsta sakerna i koranen.
    Nej det har de inte. Det finns en avgörande skillnad mellan koranen och bibeln. Det är helt öppet redan från början att bibeln är skriven AV människor, OM människor och FÖR människor. Symbolik och tolkningsföreträde ligger på den som läser skrifterna.

Koranen är däremot mycket tydlig med att det handlar om GUDS ORD nedskrivna av profeten Mohammed. Vidare sägs det explicit att INGENTING får lov att ändras i skrifterna. Ingenting får heller tolkas, då detta redan gjorts av Muhammed i Haditherna där Muhammed själv gav människor i sin samtid råd när de var osäkra på koranversernas innebörd.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-03-30 12:52:32 följande:

Nu är jag inte säker på vad du menar. Hur ser du på kristna som med stöd av bibeln öser ut sitt hat mot homosexuella, kvinnor som gör abort, anser att kvinnan ska tiga i församlingen o.s.v.?

Att det strider mot vad jag står för. Är detta verkligen inte klart ännu?

Om texten vore god, då skulle fundamentalism inte vara så stort problem.

Jag anser att sådana församlingar inte ska få samhällets stöd. Oavsett religion.

Jag anser inte att religionsfrihet går före allt annat.

Jag anser att man därför kan göra skillnad på religioner, alla har inte lika rättigheter.
  • Anonym (Bismillah)
    oanonym skrev 2018-03-30 12:09:21 följande:
    Ja, kristna extremister är ett problem, men inte så mycket i Sverige idag.

Kristna kan kallas extremister när de är emot homosexuellas rättigheter, medans det är en ganska vanlig syn inom islam. Så vad en extremist är skiljer sig, tyvärr.
    Inte alls! Det är emot alla de tre religionerna att idka homosexualitet. Och det är på exakt den grunden pingstpastorn Green blev frikänd i högsta domstolen, efter sitt berömda uttalande att "homosexuella är en cancersvulst i samhället". Religionsfriheten ger honom rätt att tycka så. Det gör honom INTE till någon extremist, möjligtvis till en fördomsfull och småkorkad gubbe, men inte extremist.
  • oanonym
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-03-30 13:43:49 följande:

Inte alls! Det är emot alla de tre religionerna att idka homosexualitet. Och det är på exakt den grunden pingstpastorn Green blev frikänd i högsta domstolen, efter sitt berömda uttalande att "homosexuella är en cancersvulst i samhället". Religionsfriheten ger honom rätt att tycka så. Det gör honom INTE till någon extremist, möjligtvis till en fördomsfull och småkorkad gubbe, men inte extremist.

Ja, jag vet att alla tre religionerna är emot homosexualitet. Det var inte det som var poängen.

Poängen var att kristna har släppt vissa delar av bibeln. Nu talar jag om Sverige först och främst. Många kristna idag kan acceptera homosexualitet på ett annat sätt. Det är i alla fall min uppfattning. Finns till och med kyrkor som viger homosexuella.

Men att bibeln säger annorlunda, det vet jag, och har aldrig påstått annat.
  • oanonym

Jag antar att denna Green ses som en extremist i Sverige, medans han kanske setts som ganska vanligt kristen i t.ex. USA?

Det är just detta jag menar, att extremist kan vara annorlunda, beroende på vad som ses som vanligt i det landet/området.

• Anonym (Bismillah)
    oanonym skrev 2018-03-30 13:48:18 följande:
    Ja, jag vet att alla tre religionerna är emot homosexualitet. Det var inte det som var poängen.

Poängen var att kristna har släppt vissa delar av bibeln. Nu talar jag om Sverige först och främst. Många kristna idag kan acceptera homosexualitet på ett annat sätt. Det är i alla fall min uppfattning. Finns till och med kyrkor som viger homosexuella.

Men att bibeln säger annorlunda, det vet jag, och har aldrig påstått annat.
    Som du ser i det jag strök under, så svarade jag dig på vad du skrev. Och nej, man är inte extremist för att man tycker negativt om homosexuella. Som troende har man en grundlagsskyddad rättighet att tycka så.

I dagens övertoleranta och opp-och-nedvända-värld, ses det möjligtvis som lite extremt, men mer än så är det inte.
  • oanonym
    Anonym (Bismillah) skrev 2018-03-30 13:43:49 följande:

Vad är i så fall en extremist?

Är det bara när någon går emot ett lands lagar?
Svar på tråden Böneutrop!