• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • SL185
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-07-03 11:38:10 följande:

Tack så mycket! Tyvärr så har jag blött idag med och har precis som du ont i ländryggen så det känns som att det är kört. Vill bara att det ska gå över så fort som möjligt så vi kan försöka på nytt.

Håller tummarna för dig idag! <3

Såg att din graviditet är fortfarande tidig så vul är nog ingen ide. Men jag håller tummarna o ber för ytterligare mirakel här <3
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-03 15:27:24 följande:

Du, ha hoppet kvar o begär vul snarast!! jag är på väg hem från gyn o gissa vad??? Lilla fröet lever trots allt o hjärtat tickade så fint :) är så överväldigad, både jag och gyn var säkra på att det är missfall innan hon kollade. MEN MIRAKEL SKER ibland! Det finns inga garantier men ändå, nu ska jag vara positiv! Tappa inte hoppet <3

Vad härligt att läsa att du fick positiva besked :) tänkt på dig
  • Anonym (Tigermamma)
    SL185 skrev 2018-07-03 15:27:24 följande:

Du, ha hoppet kvar o begär vul snarast!! jag är på väg hem från gyn o gissa vad??? Lilla fröet lever trots allt o hjärtat tickade så fint :) är så överväldigad, både jag och gyn var säkra på att det är missfall innan hon kollade. MEN MIRAKEL SKER ibland! Det finns inga garantier men ändå, nu ska jag vara positiv! Tappa inte hoppet <3

Wow! Grattis, verkligheten roligt att höra! Gjorde vul i söndags 4+6 men läkaren kunde inte se någonting. Jag har blött mer idag och har fortsatt ont i ryggen så det ska nog verkligen till ett mirakel om detta ska gå bra... Känner mig tyvärr rätt säker på att det är ett missfall och vill bara att det ska vara över så fort som möjligt. Imorgon ringer de om svaren på hcg-proven.

Hoppas att din fortsatta graviditet går bra och att du ska slippa mer blödningar och oro nu!
  • SL185
    T90 skrev 2018-07-03 15:53:11 följande:

Vad härligt att läsa att du fick positiva besked :) tänkt på dig

Jaa! Tack så jättemycket! Blöder dock mkt nu o det är färskt röt blod men ska vara positiv! :)
  • SL185
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-07-03 17:18:29 följande:

Wow! Grattis, verkligheten roligt att höra! Gjorde vul i söndags 4+6 men läkaren kunde inte se någonting. Jag har blött mer idag och har fortsatt ont i ryggen så det ska nog verkligen till ett mirakel om detta ska gå bra... Känner mig tyvärr rätt säker på att det är ett missfall och vill bara att det ska vara över så fort som möjligt. Imorgon ringer de om svaren på hcg-proven.

Hoppas att din fortsatta graviditet går bra och att du ska slippa mer blödningar och oro nu!

Jag har exakt samma symtom som du, blöder jättemkt nu och det är färskt rött blod som kommer, har jävligt ont i ryggen och även i magen nu (rejäl mensvärk) men jag har bestämt mig denna gång för att vara hoppfull o positiv tills jag får ett negativt besked, då kan jag deppa.

Var inte så säker på att det är missfall, jag hoppas o ber att du får fina besked imorgon så du kan bli lite lugn, förstår din oro verkligen <3 hoppas att det blir bra för oss båda <3
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-03 17:22:27 följande:

Jaa! Tack så jättemycket! Blöder dock mkt nu o det är färskt röt blod men ska vara positiv! :)

Nyfiken fråga, fick du reda på varför det kan vara så?
  • Elinmariajosefin
    Anonym (Tigermamma) skrev 2018-07-03 17:18:29 följande:

När jag tog hcg sist kunde jag logga in på mina sidor på 1177.se och se mina resultat samma kväll som provet togs. Vet du vad värdet låg på sist?
  • SL185
    T90 skrev 2018-07-03 17:33:20 följande:

Nyfiken fråga, fick du reda på varför det kan vara så?

Nej det är det som stör mig o gör mig orolig, hon undersökte inte orsaken till blödningen, nästa gång vi träffas ska vi undersöka det sa hon..det är ju om två veckor!!!!
  • T90
    SL185 skrev 2018-07-03 17:49:49 följande:

Nej det är det som stör mig o gör mig orolig, hon undersökte inte orsaken till blödningen, nästa gång vi träffas ska vi undersöka det sa hon..det är ju om två veckor!!!!

Okej. Ja får man en rimlig förklaring känns det ju bättre. När jag gjorde vul för två veckor sedan tex sa gyn läkaren "du hade ju haft en liten blödning nyligen, sen kom troligen härifrån" och så pekade han på skärmen. Man vill ha klara besked här, där, därför....
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt