• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Agnesmamma2012
    babytjejen skrev 2018-06-27 14:51:17 följande:

Japp:) så nu kommer den långa väntan på bim...måste försöka sluta tänka på detta hela tiden...har verkligen blivit extra babysjuk efter missfallet...

Härligt håller tummarna det blir något denna gången :)
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Julia) skrev 2018-06-27 14:23:35 följande:

Fick positivt gravtest imorse bim-2. Känns mer som att man väntar det fjärde missfallet än barn Går inte att vara glad över plus.

Förstår din känsla , men tänk på att just nu är du gravid . Härligt ju , tänk inte så mycket framåt :)
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-06-26 23:14:34 följande:

Tror att ägget släppte i morse då jag var öm i nedre magen men det släppte efter någon timme så hoppas på tempöknong imorgon så jag vet om jag har rätt. Har aldrig känt så efter positivt ältest förut så hoppas på ett extra bra ägg nu då ;) o inte ett tecken på att kroppen håller på att ändras på äldre dagar :/

Åhh hopppas o håller tummarna att det är guldägget som släpper nu o att du blir gravid :)
  • joannaq

Äntligen visade gravtestet negativt efter missfallet.. Nu är det bara att vänta :))

• carolol
    joannaq skrev 2018-06-27 19:37:05 följande:

Å lider med dig!! Vet precis vad du genomgår :(( Jag fick ju oxå prova cytotec, men en läkare sa till mig att de gånger som hinnan är kvar så sitter det mera fast så det bästa är skrapning.. Jag gjorde ju min för 2 veckor sedan och blödningen börjar äntligen avta. Jag hade oxå massa symtom som illamående och kräks.. Usch. Man känner sig så lurad. Jag mår bättre nu tack och vill bara sluta blöda nu.. All lycka till dig <3

Skrev lite högre upp att det aldrig blev en skrapning för den sista läkaren sa att det inte var hinnan utan en stor blodklump som var kvar och att det bästa var om den kom ut naturligt. Igår var jag jättenervös då det typ inte kom nånting men sen helt plötsligt bara kom det ut världens klump så jag hoppas att det var det som behövde komma ut, har ju vart långdraget och kommit ut mkt små klumpar innan så hoppas det bara är lite mindre blödningar framöver och att allt är ute nu! Skönt att du mår bättre nu, jag förstår känslan av att bara vilja sluta blöda så man kan lägga det bakom sig och börja om på nytt.. så känner jag.
  • babytjejen
    joannaq skrev 2018-06-27 23:31:31 följande:

Äntligen visade gravtestet negativt efter missfallet.. Nu är det bara att vänta :))

Va skönt...så kände jag att då kunde man äntligen se framåt lite o förhoppningar om nya försök. Ska ni försöka igen på en gång el vill ni smälta allt som hänt först. Är ju olika för alla...för mig kändes det viktigt o bra att försöka igen på en gång...
  • carolol
    babytjejen skrev 2018-06-28 11:53:16 följande:

Va skönt...så kände jag att då kunde man äntligen se framåt lite o förhoppningar om nya försök. Ska ni försöka igen på en gång el vill ni smälta allt som hänt först. Är ju olika för alla...för mig kändes det viktigt o bra att försöka igen på en gång...

Jag känner samma som dig, vill försöka igen på en gång för det känns som att bara för att det gick så fort första gången så vet man ju inte hur lång tid det tar nästa gång så vill komma igång direkt. Men de rekommenderade att man skulle ha en vanlig mens först innan man provar igen så ska köra på det..
  • babytjejen

Har liten temphöjning i onsdag o sedan Låg temp i torsdag-fredag...Idag kom en höjning, innebär det att äl var först idag även om test var positivt i måndags...

Myste senast i onsdags så har ju inte direkt dom bästa förutsättningarna nu, är det helt för sent att mysa ikväll??

• joannaq
    babytjejen skrev 2018-06-28 11:53:16 följande:

Jätte skönt :)) Och jag har slutat blöda! Vi försöker direkt och har myst när vi känt för det, har ju tyvärr ingen aning om när jag har äl eller om den varit. Har inte orkat köpt några äl tester så inväntar en eventuell mens och kör med test efter det :))
  • joannaq
    carolol skrev 2018-06-28 09:20:54 följande:

Skrev lite högre upp att det aldrig blev en skrapning för den sista läkaren sa att det inte var hinnan utan en stor blodklump som var kvar och att det bästa var om den kom ut naturligt. Igår var jag jättenervös då det typ inte kom nånting men sen helt plötsligt bara kom det ut världens klump så jag hoppas att det var det som behövde komma ut, har ju vart långdraget och kommit ut mkt små klumpar innan så hoppas det bara är lite mindre blödningar framöver och att allt är ute nu! Skönt att du mår bättre nu, jag förstår känslan av att bara vilja sluta blöda så man kan lägga det bakom sig och börja om på nytt.. så känner jag.

Okey va skönt att slippa skrapas, jätte skönt att må bättre och nu har jag inte blött sen i förrgår :)) is a Så nu är det bara att invänta mens eller icke mens :)) Jo känner lika så skönt att lämna det bakom! <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt