• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • babytjejen
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-01 13:30:14 följande:

Hur många dagar efter MA blödde ni ? Tog det lång tid till nästa äl ? <3

Jag blödde i 5-6 dagar efter cytotecen...sen kom äl ca en månad om man räknar från första blödningsdagen...
  • Agnesmamma2012
    babytjejen skrev 2018-07-01 14:32:46 följande:

Jag blödde i 5-6 dagar efter cytotecen...sen kom äl ca en månad om man räknar från första blödningsdagen...

Okok blödde du mer vissa dagar / mindre andra ? Var nu någon dag när det i princip inte kom nåt . Sen nu har det kommit mer igen :/ 10 dagar sen jag var inlagd o fick cytotec . Det borde ju sluta snart tycker jag ?
  • Elinmariajosefin

Jag blödde ca 10 dagar efter skrapning. Fick ingen äl första månaden men ca 30 dagar efter skrapningen kom mensen och ca 14 dagar därefter första äl.
  • carolol

Jag fick sista cytotecen i måndags och blöder fortfarande så är inne på sjätte dagen nu då om man räknar från tisdag. Idag har det inte kommit jättemkt blod vid vissa toabesök så hoppas det är på väg att sluta..
  • babytjejen
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-01 20:25:57 följande:

Okok blödde du mer vissa dagar / mindre andra ? Var nu någon dag när det i princip inte kom nåt . Sen nu har det kommit mer igen :/ 10 dagar sen jag var inlagd o fick cytotec . Det borde ju sluta snart tycker jag ?

Blödde mest dom två-tre första dagarna o sen ganska lite som sista dagarna. Var väldigt skonsam vilket jag är glad över....hade läst skräckhistorier om cytotec så förväntade mig något mkt värre...min kropp svarade på dom väldigt fort, redan efter dom man stoppade upp började jag blöda o fick nog ut allt redan första dagen...
  • Agnesmamma2012
    carolol skrev 2018-07-01 21:38:01 följande:

Jag fick sista cytotecen i måndags och blöder fortfarande så är inne på sjätte dagen nu då om man räknar från tisdag. Idag har det inte kommit jättemkt blod vid vissa toabesök så hoppas det är på väg att sluta..

Håller tummarna det är på gång . Trodde som sagt det slutat på mig då jag enbart fick lite på pappret vid enstaka toabesök ett par dagar , sen vips dagen efter kom det mer :/. Vet inte när / om jag bör kolla med gyn ? <3
  • Anonym (Mamma till 3)

Jag blev skrapad 19/6 och nu kommer det endast lite brun/svart avslag varje dag. Jag hoppas att det slutar om några dagar.

• carolol
    Agnesmamma2012 skrev 2018-07-01 21:50:46 följande:

Håller tummarna det är på gång . Trodde som sagt det slutat på mig då jag enbart fick lite på pappret vid enstaka toabesök ett par dagar , sen vips dagen efter kom det mer :/. Vet inte när / om jag bör kolla med gyn ? <3

Vore jag du så skulle jag höra med gyn om jag kunde få en undersökning för att se så allt är borta. När jag va inlagd sa de att de skulle höra av sig om 4 veckor för att höra om jag fått ett negativt gravtest ännu och om jag slutat blöda, eftersom jag hade så svårt att få ut allt med cytotecen kommer jag begära att de kollar så allt är ute om fyra veckor så man kan andas ut och veta att allt är som det ska..
  • Sunshine81

Hejsan .

Fick mitt missfall igår . Satt 2 timmar i en dusch på en camping . Var riktigt jobbigt och det kom en del blod och klumpar ut. Blöder som mens idag . Hur länge brukar man blöda efteråt ? Måste man göra vul för att se så allt är ute ? Önskar er alla all lycka och hoppas vi alla blir gravida snart igen .

Kram på er alla

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt