• Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

För 8 år sedan gick jag o mitt ex isär, blev en lång vårdnadstvist , sluta med att jag förlorade, vann bara varannan helg med mina barn, men mitt ex hade alla ursäkter så jag fick inte träffa dom, hon fick hjälp av soc, som handlade om att barnen mådde dåligt av umgänge med mig, soc bad mig backa bort o låta mitt ex vara enda boendeförälder, ett år gick och jag fick inte träffa dom, fråga soc igen, fick till svar vi kan inte hjälpa dig, utan det är barnens vilja och bästa att vara enbart med mamman.

Under tiden träffa jag en tjej, vi var ihop, jag berättade om att jag hade barn jag inte fick träffa, hon valde o gå, oj dömd igen, nu av en som bara gick på,att något måste vara fel på dig, förlora sina barn, finns bara dumbommar som tappar sina barn, liknande hände igen under samma år.

Valde o flytta, behövde jag starta om livet, tror ingen vet hur det känns o ha barn man inte får träffa, väl i den nya staden berätta jag inget om barnen, utan jag flytta för arbetet. 

Träffa min kärlek, hon vet ingenting om barnen, efter ett år får vi ett barn, nu är barnet 5 år och vi är ännu kära, jag har gjort allt för det här barnet, tog ut all min barnledighet o var hemma med barnet, nu jobbar jag bara mån-tos, ledig resten av tiden, ger mitt barn all tid o kärlek.

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Dom fråga allt, varför jag försvann o flyttade, berätta att det var den äldres val,(hon valde mamma klart och tydligt, "bad" mig om att bara få bo med mamman) att jag flyttade för jag blev så illa behandlad av deras mamma, som inte lät mig träffa er, fick inte ens ringa på födelsedagar, jul afton, ingenting, bara bort struken, berätta att jag var så lessen att det inte går beskriva.

Nu vill dom barnen träffa mig, hjälp, min nya vet ingenting om dom här barnen, ingen vet något, där jag bor nu, jag har blivit så hårt dömd för dom här barnen så jag har valt att inte berätta om dom, folk för står helt enkelt inte hur någon inte får träffa sina barn, går inte o förklara, folk förstår inte. Mina föräldrar får inte heller prata om dom med mig, dom är glad att jag har en ny familj nu, dom vet hur jag mådde tiden jag inte fick träffa dom, hur barn som är mitt eget blod inte får träffa sin pappa, jag får inte träffa dom.var ett rent helvete o ta sig igenom, men väl när den nya föddes så glömde jag allt, all fokus fanns bara på det nya barnet.

Berättade inget om barnet för mina tidigare barn, dom vill träffas, men nu vet jag inte vem dom är, det är inte samma barn jag skildes ifrån, jag har inte sett dom på 8 år, varför ska dom dyka upp nu som gubben i lådan.
    Gav dom inget svar på om vi ska träffas, prata runt det, men sanningen så vill jag inte träffa dom nu,dom fick göra sitt val när dom var ung, soc stödde den äldres beslut, jag frågade om det verkligen var för deras bästa och soc sa att det är för deras bästa, och var bara för mig o acceptera. och det gjorde jag, med facit ihand hade jag fått vänta 8 år med andra ord, så glad jag bytte liv ,stad, allt.

Nu gör jag allt för 5 åringen, hon har ett sparande ut över det vanliga, hon kommer ha närmare två miljoner när hon är 20 år, en bostadsrätt betald o klar när hon väl flyttar hemifrån. allt för att fördela arvet rätt, jag ser till att hon får det mesta av mitt kapital, ännu som vårdnadshavare har jag full kontroll på hennes konton,att allt betalas rätt under en längre tid, via kapital konton och allt så det inte ska förknippas senare som förskott.

Så nej, mina tidigare barn har gjort sitt val, allt stött av rättssystemet och utvärderat av socialkontoret, två vänder dessutom, så dom kan inte ha fel, ett barn har rätt o välja, om dom mår dåligt av vv liv,mår dom dåligt av en vårdnadstvist så plockar man bort den ena föräldern även om jag bara tvistade och mitt ex bara bråkade. nej systemet har plocka bort mig för evigt, jag är inte deras pappa bara deras biologiska far.
    Kan liknas vid adoption, pappan kan vara anonym, och det väljer jag nu.
    Har tappat hela deras uppväxt, hela deras tonår, hur dom har utvecklas,alla band i mellan är borta, alla minnen, dom är främlingar nu, men en gång i tiden såra dom mig så mycket och hårt,något inget annat kan göra, nu är alla dom dörrarna stängda, nej dom får inte komma o träffa mig igen.
    Det var orden deras mamma sa till mig sista gången jag pratade med henne, försvinn ur deras liv, du får aldrig mer träffa dom, så valet är inte mitt, det var mammans.

Så nu vet dom :

Varför kom aldrig min pappa tillbaka.

• Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
  • molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-26 10:00:00 följande:
    Hur använder mamman barnens vilja för att vinna?Det är barnens vilja som gör det möjligt för henna att hålla dom borta, det var barnens vilja som gjorde att hon vann, självklart har barnens egna beslut allt med det här och göra.

Som jag berättat, vid första vårdnadsutredningen, ville barnen ha sin pappa, vid förhandlingar i tingsrätt så blev det upptrappning av umgänget, blev tisdag- söndag varannan vecka.
    Först var barnen jätte glada, äntligen börja vi nå ett slut i allt tvistande, under det halvåret börja mamman prata med den äldre tjejen, kurator som hon är fråga hon alltid vad som sagts, efter ett tag så börja den äldre dottern berätta att hon vill välja själv när och var hon ska umgås med mig, hon börja sedan ta strid för att få bestämma själv, allt uppbackat av mamman, mamman kunde sitta med henne,mamman säger till mig, hon vill inte åka till dig, blev att hon kom allt mindre, men den yngre valde alltid att komma, fast mamman fråga henne, gång på gång satt dom med varann, berätta att hon vill inte åka till dig, för att sedan fråga den yngre igen, vill du åka, och den yngre, jag ska till pappa.
    Tillslut vräker mamman ur sig till den yngre, far till pappa om du vill, hon är otrevlig mot den yngre för att hon gång på gång väljer att åka till mig.

Det hon gör är och förstärker barnens vilja, hon samarbetar inte, uppmuntrar inte till delat umgänge, den äldre dottern börjar bli lessen varje gång jag hämtar den yngre, den yngre jätte glad varje gång.
    Det går så långt att den äldre börjar må dåligt, hon faller i skolan, faller i egna tankar, börjar undvika vuxna personer, 

Min sak i det hela, när den äldre börja argumentera varför hon ville välja själv, så prata jag med henne, i samtalen hade jag uppenbart använt fel ordval, jag har inte hotat eller något sådant, utan fel ordval, hon bråkade med den yngre, jag särade på dom, prata med henne, hon var riktigt arg, jag sa "det känns som du inte är min dotter när du bråkar så"

Dom här orden använde sig mitt ex och soc av, dom förstärkte orden till att jag sagt att "du är inte är min dotter", sedan var det några andra meningar, vilket jag inte ens minns nu, men allt det här är varför hon föll i skolan, varför hon funderade och föll i egna tankar, var lessen.
    Jag bad henne lämna iphonen hemma hos mig, var sista gången hon bråkade om att få välja själv, jag sa om du inte ska vara med mig måste du lämna mobilen här.

På det här sättet gjorde mitt ex dottern till sin allierade, hon vände ord som sagts, förstärkte dom, påpeka vikten att hon får välja själv, att hon är en egen person, med egen vilja.
    Man kan kort och gott säga att dottern hade en egen terapeut, en som pratar igenom allt som hänt varje gång vi haft umgänge, en som hjälper henne vända ord och handlingar i mot mig, hon använde ord som, "om du inte vill vara med mig så kommer vi inte känna varann" (till att pappa vill inte ha dig), det är det han säger.Hon prata öppet om vårdnadstvisten med barnen, den äldre dottern kunde berätta hur mamman sagt att jag var en idiot till hennes vänner,barnen har hört allt och deltagit i hennes prat med vänner om vårdnadstvisten.vänner har stöttat henne vid tvisten och barnen får då bekräftat att det är bara pappas fel, för så tycker hennes vänner oxå.
    Så här jobbar en med utbildning till att alliera ett barn, tog bara henne ett halvår, sedan var hon helt omvänd.
    Här kommer socialtjänsten första linjen in i bilden, här anmäler skolan att hon faller, att hon mår dåligt, och allt är "bara" mitt fel.
    Soc har rätt och stoppa umgänget tills allt är utrett, oavsett domslut, så har soc företräde.
    Jag fick aldrig chansen och prata igenom allt med dottern, var först nu när dom ringde, mamman hade berättat att jag tog ifrån mobilen av henne för att jag inte älska henne,det här är något hon minns starkt, mobilen var köpt via företaget, är inte min egendom, vid granskning måste jag kunna visa upp en nyköpt mobil för 8000 kr, annars kan jag sålt vidare den, och tagit pengarna själv, åkt fast för skatte fusk.
    Men du skriver ju själv att ditt ex har bett sig riktigt illa. Vilket jag kan hålla med dig om att hon har.
    Du skriver att hon har lyckats vända den äldsta dottern mot dig.
    Ändå så lägger du skulden på barnen för det? Varför?
    Om de inte var mer än 8 och 10 år gamla då (om ens det) så kan du inte lägga skulden på dem.
    Framförallt inte om du vet att deras mamma har manipulerat dem.
    Carpe Diem
  • Anonym (Går igenom delvis likadant)
    molly50 skrev 2018-05-26 13:24:25 följande:

Men du skriver ju själv att ditt ex har bett sig riktigt illa. Vilket jag kan hålla med dig om att hon har.

Om de inte var mer än 8 och 10 år gamla då (om ens det) så kan du inte lägga skulden på dem.

Håller med
    molly50 skrev 2018-05-26 13:24:25 följande:
    Ja vad är problemet?

Problemet är att den sista soc vändan är den som styr allt, det är soc högsta enhet, det går inte o nå längre,det dom skrivit är deras sista utlägg i ärendet.
    Den går inte och ta sig förbi, den kommer ligga i grund för ytterligare försök i rätten.
    Soc kommer inte göra någon ny, jag kan inte försvara mig, jag kan inte bevisa något, inget nytt har tillkommit för att få resning i rätten.

Skulle jag starta upp något ,så klart ex frun kommer ge barnen fel info, dom kommer aldrig våga välja mig, utan välja mamman, barnens val är avgörande i sådant här fall, barnen vågar inte säga att dom vill träffa mig i ett rättsligt fall, dom kan berätta det till mig, men det hjälper inte, måste vara en utomstående dom berättar det för.

Därför berätta jag att dom måste prata med läraren att dom vill träffa mig, med andra personer, utan deras hjälp kommer det inte fungera.

Så länge barnen har fel tanke sätt kommer mamman alltid vinna, det är det svenska rättssystemet ,barnens rätt, barnens vilja, barnens bästa, det här är grundstenarna i lagarna, dom absolut starkaste lagarna, dom slår ut alla andra lagar.
    Vi börja med barnens rätt, vad innebär den? barnen har rätt till en trygg och säker uppväxt, som soc skriver dom blev otrygga hos mig, dottern föll.Barnen ska skyddas mot fysisktvåld eller psykiskt , alltså soc skriver att dottern föll hos mig, pågrund av saker jag sagt, vilket är psykiskt våld.

Barnens vilja är exakt som den låter, barnet har rätt o föra sin talan.dom kan välja förälder, spec om du har stöd med dom andra två lagarna, vilket soc noga fyllt i, det finns stöd i alla tre grundlagar.

Barnets bästa.Oftast handlar det om att barnet har rätt till bägge föräldrar, men andra omständigheter spelar tungt in, far barnet dåligt av en vårdnadstvist som vår, då kan man begränsa umgänget, kan jag och mitt ex samarbeta, nej helt omöjligt, spelar ingen roll att jag vill, räcker att hon inte vill så finns inget samarbete.Den här miljön gör att barnet mår dåligt, bråk osv..

Det här har soc täppt igen alla grundlagar, jag har inte rätt till mina barn, barnen har rätt till mig men inte tvärtom , så en förälder har ingen rätt till sina barn.

Det här är kortfattat hur det fungerar, exakt hur det utförs kräver flera sidor av skrivande.

Ex har alla kort i handen, det går inte och vinna, ändras inte barnens inställning kommer jag aldrig vinna, med andra ord barnen behöver inte mig för att växa upp i en trygg och säker miljö, jag är en olämplig förälder.

När ex fick barnet att falla i skolan, drog hon "jackpott" på vårdnadstvisten, allt hon behövde göra var och rikta problemet på mig, vissa att det var mitt fel, mitt fel barnet for illa, jag som utsatt henne för psykiskt våld.
    För att vända något sådan är nästan helt omöjligt för en man, jag ska försvara mig i alla instanser, från att bara vara pappa till att jag inte gjort något sådant.

Det är det här som hände talare (S) mamman satte krav på dottern, hon mådde dåligt(mamman skulle ju ta sitt liv om hon umgicks med pappan) den pappa packa oxå väskan och flytta, det går inte och försvara sig, du ska försvara hela din existens, varenda ord, allt är på den anklagade.

Du får aldrig tillfälle och anklaga ditt ex, att hon har något med allt detta, jag måste börja försvara mig med orden som förvrängts, som mamman intalat dottern att jag sagt, som "det känns som du inte är min dotter när du bråkar så", till som ex intalat barnet att jag sagt är att "du är inte min dotter". dottern berättar det mamman lärt henne för soc, då är det dom orden som står, mamman har fått det bekräftat med dotterns uttalande, (= jag har utsatt henne för psykiskt våld.

Visst det är inte barnens fel, men det är bara dom som kan ändra allt nu, ändras inte deras inställning så kommer jag aldrig och vinna,Mamman kan hålla borta dom tills dom är 18 år.
  • Fiona M

Den äldsta ÄR ju 18 och vill träffa dig, varför inte kämpa för henne nu?

Fiona M skrev 2018-05-26 15:45:12 följande:

Den äldsta ÄR ju 18 och vill träffa dig, varför inte kämpa för henne nu?

Hon är tyvärr yngre, den yngre starkare tjejen ännu yngre.

Enda barnen kan göra är och starta upp bråk med mamman, ska dom träffa mig är det deras enda chans, samt den bästa lösningen, finns inget bättre alt, då får dom bråka med sin mor, antingen ger hon efter och allt löser sig, eller så har hon så stort evigt hat att hon aldrig kommer ge sig, det är det sistnämnda jag har läst om, det eviga hatet, den som gör allt hon tror på, styr hennes liv, barnen ska aldrig träffa sin pappa.

Som jag berättat om  personer jag pratat med, hon som aldrig fick veta vem sin pappa var, mamman vägrade berätta, hon är uppvuxen i mammans hem by, mamman har aldrig flyttat därifrån, chansen att hon bara vakna upp gravid är ganska låg, var hon på en fest, vakna upp befruktad finns ändå folk som kan berätta vilka som var där, mamman var ung 18 år och reste ingenstans under den tiden, helt klart hon visste vem pappan var men vägra berätta.

Nu är det inte säkert mina barn vågar starta upp bråk med mamman, starkaste kortet är den yngre, hon som aldrig lät sig styras av mamman hur mycket mamman än försökte,hon som nu vet att hon inte fått sin vilja besvarad,hon som stolt åkte med pappa fast hennes syster vägrade, hon som kom hem och berätta för sin syster hur bra hon har haft det med pappa, hon som gjorde den äldre dottern lessen för allt hon berätta.Det är hon som ska starta upp allt.Hon har alltid varit stark, har en egen vilja.
  • Fiona M

Så du har skarvat om åldrarna och de var ÄNNU yngre än 8 och 10 när ni gick isär men du lägger ändå större ansvar på dem än på dig själv?

• Anonym (Går igenom delvis likadant)
    Fiona M skrev 2018-05-26 16:55:23 följande:

Så du har skarvat om åldrarna och de var ÄNNU yngre än 8 och 10 när ni gick isär men du lägger ändå större ansvar på dem än på dig själv?

Han lägger väl inte större ansvar på den än sig själv? Hur kan du räkna ut något sådant? Du stöttar inte utan muckar. Åldrarna kan vara ändrade av sekretesshänsyn.

Han lägger teoretiskt ansvaret på mamman och genom henne på barnen. Där ligger hans problem. Han ser inte dem som individer utan förlängningar av mamman. Det är TS stora känsloknut. Kan han öppna sinnet till flickorna kommer han att få stor själsro. Flickorna med.

Mamman borde åtalas för nån sorts mental misshandel och Socialtjänsten för undermålig diskriminerande handläggning som inte ser till barnens bästa. Fängelse för den hemska mamman och böter till kommunen.
  • LFF
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-26 17:07:05 följande:

Han lägger väl inte större ansvar på den än sig själv? Hur kan du räkna ut något sådant? Du stöttar inte utan muckar. Åldrarna kan vara ändrade av sekretesshänsyn.

Han lägger teoretiskt ansvaret på mamman och genom henne på barnen. Där ligger hans problem. Han ser inte dem som individer utan förlängningar av mamman. Det är TS stora känsloknut. Kan han öppna sinnet till flickorna kommer han att få stor själsro. Flickorna med.

Mamman borde åtalas för nån sorts mental misshandel och Socialtjänsten för undermålig diskriminerande handläggning som inte ser till barnens bästa. Fängelse för den hemska mamman och böter till kommunen.

Han har ju skrivit att han sagt till lillasyster att det är storasysters val (och fel) att han inte träffat barnen alls.
  • smulpaj01

Den här historien är så beklämmande jobbig att läsa.
    Jag har förståelse för hur illa soc och ditt ex har behandlat dig, men det är aldrig - lyssna nu ALDRIG din dotters fel!
    Min mamma försökte i många år att få mig och min bror att träffa vår pappa efter skilsmässan. Hon sa saker som "det är ändå er pappa och han älskar er lika mycket som jag gör", vidare sa hon "även om vi inte lever ihop så är ni våra gemensamma barn".
    Vi vägrade så mycket vi kunde för vi trivdes inte hos honom/med honom. Vi ville ha en pappa (det behöver barn) men inte DEN pappan.
    Rannsaka dig själv, kan det finnas en anledning som ligger hos dig till att barnen inte ville komma till dig?
    Detta är inte att jag vill ge dig skuld för det som hänt för jag har själv jobbat på soc och vet hur illa de kan bete sig mot familjer. Jag vill bara öppna upp för nya tankar om vad som faktiskt hänt och om du kan vara en del i det, säger INTE att du är det.
    Men träffa dina döttrar och berätta för din familj omgående! Du har en ny chans nu, ta den!
    Min pappa dog men jag var där på dödsbädden...

• molly50
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-26 15:41:53 följande:
    Ja vad är problemet?

Problemet är att den sista soc vändan är den som styr allt, det är soc högsta enhet, det går inte o nå längre,det dom skrivit är deras sista utlägg i ärendet.
    Den går inte och ta sig förbi, den kommer ligga i grund för ytterligare försök i rätten.
    Soc kommer inte göra någon ny, jag kan inte försvara mig, jag kan inte bevisa något, inget nytt har tillkommit för att få resning i rätten.

Skulle jag starta upp något ,så klart ex frun kommer ge barnen fel info, dom kommer aldrig våga välja mig, utan välja mamman, barnens val är avgörande i sådant här fall, barnen vågar inte säga att dom vill träffa mig i ett rättsligt fall, dom kan berätta det till mig, men det hjälper inte, måste vara en utomstående dom berättar det för.

Därför berätta jag att dom måste prata med läraren att dom vill träffa mig, med andra personer, utan deras hjälp kommer det inte fungera.

Så länge barnen har fel tanke sätt kommer mamman alltid vinna, det är det svenska rättssystemet ,barnens rätt, barnens vilja, barnens bästa, det här är grundstenarna i lagarna, dom absolut starkaste lagarna, dom slår ut alla andra lagar.
    Vi börja med barnens rätt, vad innebär den? barnen har rätt till en trygg och säker uppväxt, som soc skriver dom blev otrygga hos mig, dottern föll.Barnen ska skyddas mot fysisktvåld eller psykiskt , alltså soc skriver att dottern föll hos mig, pågrund av saker jag sagt, vilket är psykiskt våld.

Barnens vilja är exakt som den låter, barnet har rätt o föra sin talan.dom kan välja förälder, spec om du har stöd med dom andra två lagarna, vilket soc noga fyllt i, det finns stöd i alla tre grundlagar.

Barnets bästa.Oftast handlar det om att barnet har rätt till bägge föräldrar, men andra omständigheter spelar tungt in, far barnet dåligt av en vårdnadstvist som vår, då kan man begränsa umgänget, kan jag och mitt ex samarbeta, nej helt omöjligt, spelar ingen roll att jag vill, räcker att hon inte vill så finns inget samarbete.Den här miljön gör att barnet mår dåligt, bråk osv..

Det här har soc täppt igen alla grundlagar, jag har inte rätt till mina barn, barnen har rätt till mig men inte tvärtom , så en förälder har ingen rätt till sina barn.

Det här är kortfattat hur det fungerar, exakt hur det utförs kräver flera sidor av skrivande.

Ex har alla kort i handen, det går inte och vinna, ändras inte barnens inställning kommer jag aldrig vinna, med andra ord barnen behöver inte mig för att växa upp i en trygg och säker miljö, jag är en olämplig förälder.

När ex fick barnet att falla i skolan, drog hon "jackpott" på vårdnadstvisten, allt hon behövde göra var och rikta problemet på mig, vissa att det var mitt fel, mitt fel barnet for illa, jag som utsatt henne för psykiskt våld.
    För att vända något sådan är nästan helt omöjligt för en man, jag ska försvara mig i alla instanser, från att bara vara pappa till att jag inte gjort något sådant.

Det är det här som hände talare (S) mamman satte krav på dottern, hon mådde dåligt(mamman skulle ju ta sitt liv om hon umgicks med pappan) den pappa packa oxå väskan och flytta, det går inte och försvara sig, du ska försvara hela din existens, varenda ord, allt är på den anklagade.

Du får aldrig tillfälle och anklaga ditt ex, att hon har något med allt detta, jag måste börja försvara mig med orden som förvrängts, som mamman intalat dottern att jag sagt, som "det känns som du inte är min dotter när du bråkar så", till som ex intalat barnet att jag sagt är att "du är inte min dotter". dottern berättar det mamman lärt henne för soc, då är det dom orden som står, mamman har fått det bekräftat med dotterns uttalande, (= jag har utsatt henne för psykiskt våld.

Visst det är inte barnens fel, men det är bara dom som kan ändra allt nu, ändras inte deras inställning så kommer jag aldrig och vinna,Mamman kan hålla borta dom tills dom är 18 år.
    Men återigen så skuldbelägger du barnen och skriver tt de har fel inställning.
    Hur tror du att de ska ändra inställning om ditt ex får fortsätta smutskasta dig och du säger till din dotter att det känns som att hon inte är din dotter när hon bråkar så?
    För ja,det var väldigt onödigt sagt av dig. Väldigt onödiga ord!
    Det var nog väldigt hårda ord för henne att höra.
    Och som ditt ex nappade på och förvred till sin egen lilla sanning.
    Ditt ex bär en stor skuld i det hela.
    Men även du själv som lägger över hela ansvaret på barnen istället för att dra det till rätten.
    Barnen bär däremot ingen som helst skuld i det här!
    Carpe Diem
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !