• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • SL185
    MaalinJ skrev 2018-06-03 01:54:03 följande:

Nu är jag på min åttonde dag av tio av min behandling. Har noll koll på äl å mens nu. Juni får vi ta som en test månad å se vart mens cyklen hamnar på. Håll tummarna för mig att detta ordnar sig nu för oss. Behöver er hjälp med några saker.

Hur ska jag kolla äl nu efter behandlingen. Ska jag ta tester varje dag? När brukar man ha äl? Om min cykel hamnar på 30 dagar, vart brukar äl hamna på då?

Ni som tempar, hur funkar det?

När ni har äl, hur mycket har ni sex då? Varje dag? Varannan? Eller flera gånger om dagen? Vi har nog testat allt.

Min man gjorde ju ett sperma prov nyligen å vi fick inte så mycket rådgivning ifrån kleniken tyvärr. Men om vi förstått det rätt så är 5% av hans spermier dåliga eller försämrade. Alltså fungerar 95%. Det är väll bra? Eller finns här någon som vet?

Jag är så sugen på bebis nu. Vi har velat det här så länge nu så jag har känt mig lite deppig å nere ikväll för att det inte funkar för oss. Vi har till och med berättat för mina föräldrar att vi försöker vi ville överraska dom om jag blev gravid att dom skulle få ett tredje barnbarn eftersom dom inte alls trodde att dom skulle få fler. Men nu har det snart gått två år sen vi bestämde oss så vi behöver deras stöd i allt det här nu.

Hej!

Jag har inte fått genomgå nån behandling men kan tala utifrn mina erfarenheter. Har en cykel på 27-30 dagar. I början testade äl på cd 8 fram tills positivt utslag på typ dag 13/14 o slösade många test..kör endast med clearblue digital (glad gubbe eller ring) men nu har jag lärt mig att känna igen äl flytningar, ursäkta detaljer, men när det bokstavligen rinner som äggvita (ibland kan man se det när man kissar).

När jag får de flytningarna då börjar jag testa. Oftast får jag negativt samma dag och glad gubbe dagen efter. O då får jag troligtvis ägglossning efter ytterligare en dag. Så jag tar sammanlagt kanske 3-4 tester. Ett test på eftermiddagen samma dag som jag ser flytningarna, ett test morgonen därpå och ett test morgonen därefter för att se att LH nivån har sjunkit igen. Denna cykel testade jag dag 12 på kvällen och dag 13 på morgonen och på kvällen. Fick nästan positivt utslag dag 12 och positivt dag 13 på morgonen, negativt på kvällen. Detta är 3e cykeln jag kör med äl-test o håller koll på flytningar. Men man lär sig fort :)

På clearblues digitala ältest står det när man ska börja testa, kan kolla när jag kommer hem. Dock behöver man inte följa det slaviskt.

Vi försöker att mysa innan, under och efter äl. Så tex börja 3 dagar innan äl, på äl och 2 dagar efter äl. Den gången jag blev gravid då hade vi myst 2 gånger samma dag som positivt utslag på ältest, 1 gång dagen efter (på ägglossningsdagen) och en gång på andra dagen efter äl.

Det där varierar oxå beroende på mannens spermier så vissa säger att man inte ska ha så ofta. Min man ska lämna spermieprov under veckan så vi får se va dom säger.

Din mans spermieprov lät bra:) jag har dock noll kunskap om vad som är bra/mindre bra.

Hoppas att du inte blev mer förvirrad av mitt långa svar. Har ni barn sedan innan? Eller är det första barnet?
  • Nicciz
    elenoresara skrev 2018-06-04 12:37:27 följande:

Behöver lite råd från er :)

Fått en liten blödning, pyttelite blod, inte mens.

Ska ha mens på torsdag.

Mår fruktansvärt illa, och har ont i magen (känns som mensvärk) blir lite rädd av att se att de va lite blod.

Jag är jätteny på detta, så jag känner mig mest förvirrad!! Någon som varit med om samma och sedan plussat? Eller tror ni bara det är mensen som är på g?

Hej! Jag skulle säga antingen nidblödning eller början på mens. Det är svårt att veta tyvärr. Vänta och se!
  • maria1992
    eman303 skrev 2018-06-04 14:41:42 följande:

Ja jag tempar men ingen dipp. Kom lite rosa flytning igår.

Spännande! När har du bim? Skicka din kurva!
  • Thorax

Från mann vara med i värmen :)

Jag har bim den 23/6 med en lång dryg cykel på genomsnitt 33 dagar.

Fullt utslag på ÄL idag, myste i fredags. Så jag är skeptisk om de blir nåt. Mannen är tyvärr på jobb så kan inte mysa nåt mer men hoppet lever

• johannastroberg

Idag kom mensen, 2 dagar för tidigt dessutom. Väldigt sparsamt & har inte kommit något på några timmar så får se hur det artar sig. Lycka till ni andra & hoppas jag inte ser er i julitråden ;)

• AllaGodaTingÄrTre
    Sommarkänslor skrev 2018-06-04 09:52:59 följande:

Vad tror ni? markerat vart ja ser strecken även om de är väldigt tidigt. 

Men konstigt nog har ja inte några riktiga symptom mer än lite mensvärk som funnits sen ÄL. 

Min BMI är 9/6 så antar att ja har rätt med dom minus o så, inte så insatt i de.

Känns som ja inbillar mig för man vill så mkt så hjälp mig haha 

Iiiieh men ett plus!!! :) Samma BIM som jag!

Hoppas det håller i sig och hoppas att även jag plussar :D
  • Sommarkänslor
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-06-04 16:45:53 följande:

Iiiieh men ett plus!!! :) Samma BIM som jag!

Hoppas det håller i sig och hoppas att även jag plussar :D

Ja de va ett riktigt tunt ett! Ska ta ett till imorgon bitti med ett testa tidigt test så man hoppas på mer än bara skymten av de :)

Åh håller tummarna för dig!!
  • maria1992

Dum som jag är tog jag ett test mitt på dagen. Bim-2. Ett helt vanligt test.

Ser ni något alls? Inbillar jag mig?

Ser

• Sommarkänslor
    maria1992 skrev 2018-06-04 17:18:19 följande:

Dum som jag är tog jag ett test mitt på dagen. Bim-2. Ett helt vanligt test.

Ser ni något alls? Inbillar jag mig?

Jag ser ett svagt streck på första och sista bilden!! Testa ta ett till imorgon bitti o se om de är starkare! Grattis <3
  • eman303

Detta måste vara ett ogiltigt test. Alltså inte negativt, utan ogiltigt. Strecket är i mitten? Hjälp
Svar på tråden BIM juni 2018