• melissa85

Spåra min mans Iphone

Hej, har en känsla i magen att min man textar med andra tjejer via sin mobil. Innan jag konfronterar honom behöver jag bevis och jag måste få veta själv. Kanske är jag paranoid (vilket jag hoppas) men min magkänsla säger nåt annat.

Finns det något sätt att spåra hans text meddelande? Nånting? Han har ett lösenord, så jag kommer inte in i hans telefon själv, det betyder att spion program varor inte kommer i frågan.. Behöver bara ha tillgång till hans SMS. 
    Är väldigt desperat, då jag inte vet "hur jag ska komma på honom".
    Nej, jag tror inte att han träffar nån, men ja- jag tror att han skriver.

Och snälla, kom inte med svar "detta är olagligt", "det är inte ok att snoka i nån annans telefon" etc etc, för det vet jag själv.

Jag vill bara veta sanningen.

• Svar på tråden Spåra min mans Iphone
  • sextiotalist
    Jodyanna skrev 2018-05-05 10:10:08 följande:

Aldrig förstått att man blir förbannad för de eller har hemliga koder på telefonen.

Vi lånar varanns telefon och tar dem mobil som ligger närmast om man ska kolla något eller ringa nån. Spelar ju ingen roll vad han ser i min telefon. Vad är de som du skulle bli förbannad på? Skulle du bli arg om din partner skulle behöva låna din telefon för att ringa någon när den egna mobil är urladdad eller borta?

Jag undrar bara av nyfikenhet : -)

Dessutom hahaö
    Jodyanna skrev 2018-05-05 10:10:08 följande:

Aldrig förstått att man blir förbannad för de eller har hemliga koder på telefonen.

Vi lånar varanns telefon och tar dem mobil som ligger närmast om man ska kolla något eller ringa nån. Spelar ju ingen roll vad han ser i min telefon. Vad är de som du skulle bli förbannad på? Skulle du bli arg om din partner skulle behöva låna din telefon för att ringa någon när den egna mobil är urladdad eller borta?

Jag undrar bara av nyfikenhet : -)

Dessutom har jag direktaccess till dropbox på båda telefonerna, som facklig förtroendeman så har jag tystnadsplikt och det som går under det ligger på dropbox (inget som ens arbetsgivaren har rätt att se)
  • Jodyanna
    sextiotalist skrev 2018-05-06 20:31:00 följande:

Dessutom hahaöDessutom har jag direktaccess till dropbox på båda telefonerna, som facklig förtroendeman så har jag tystnadsplikt och det som går under det ligger på dropbox (inget som ens arbetsgivaren har rätt att se)

Okej då förstår jag Hur ni tänker kring de : -)
  • sextiotalist
    Jodyanna skrev 2018-05-06 20:52:55 följande:

Okej då förstår jag Hur ni tänker kring de : -)

Hade vi inte haft den ömsesidiga respekten, då hade det inte fungerat
  • melissa85
    Jodyanna skrev 2018-05-06 20:14:05 följande:
    Vilken jobbig sits. Känns de likadant nu efter några dagar eller är magkänslan desamma?
    Jag är väldigt lugn idag, men det är alltid så upp och ner.. En dag så skiter jag i det, nästa dag blir jag typ crazy av paranoia. Ska kanske säga att vi har det mycket bra i övrigt, han är en väldigt kärleksfull människa, som kommer och säger typ 5 gg om dagen hur mycket han älskar mig. Så nej- hans beteende antyder INGET, för han är den rena drömmen när det gäller mig, men, men.. men jag vill inte att han går bakom min rygg.. Hans telefon gör mig galen.
  • sextiotalist
    melissa85 skrev 2018-05-07 08:06:30 följande:
    Jag är väldigt lugn idag, men det är alltid så upp och ner.. En dag så skiter jag i det, nästa dag blir jag typ crazy av paranoia. Ska kanske säga att vi har det mycket bra i övrigt, han är en väldigt kärleksfull människa, som kommer och säger typ 5 gg om dagen hur mycket han älskar mig. Så nej- hans beteende antyder INGET, för han är den rena drömmen när det gäller mig, men, men.. men jag vill inte att han går bakom min rygg.. Hans telefon gör mig galen.
    Du kommer troligen förstöra ditt förhållande med din svartsjuka och ditt kontrollbehov. Gå bakom din rygg, har han ingen rätt att ha egna relationer, eller måste du veta exakt vad han gör hela tiden.
  • Jodyanna
    sextiotalist skrev 2018-05-07 08:08:53 följande:

Du kommer troligen förstöra ditt förhållande med din svartsjuka och ditt kontrollbehov. Gå bakom din rygg, har han ingen rätt att ha egna relationer, eller måste du veta exakt vad han gör hela tiden.

Klart man kan ha egna relationer. Men i ett förhållande brukar man veta om varandras kompisrelationer. Inte att man är tvungen att berätta men de är ju väldigt naturligt att känna till eller känna sin partners kompisar. Skillnad med en kärleksrelation vid sidan av. De är ju de Ts är orolig för. Inte bara vänner/kollega.
  • sextiotalist
    Jodyanna skrev 2018-05-07 20:04:11 följande:

Klart man kan ha egna relationer. Men i ett förhållande brukar man veta om varandras kompisrelationer. Inte att man är tvungen att berätta men de är ju väldigt naturligt att känna till eller känna sin partners kompisar. Skillnad med en kärleksrelation vid sidan av. De är ju de Ts är orolig för. Inte bara vänner/kollega.

Men hon skriver att han är kärleksfull, inget i hans sätt tyder på att han skulle ha en affär. Dvs endast hjärnspöken hos ts.
  • Canadasvensk
    Olikoli skrev 2018-05-05 00:57:30 följande:
    Så du har varit tvungen att googla saker om din partner? Wow, du måste ha haft bra förhållanden... Helt ärligt, jag ser inte problemet med att fråga rätt ut. Nej, det har jag inte men jag har fått frågan och erkänt direkt.
    Japp, helt riktigt, jag var tvungen att googla på hur man avslöjar en otrohet partner (För tills man hittar bevis är man ju bara en dryg, kontrollerande svartsjuk partner).

Nej jag hade inte ett bra förhållande (uppenbarligen) men jag trodde jag kunde lita på henne efter 13 år tillsammans...

Så ja,jag frågade rätt ut mer än en gång. Det gjorde hennes mamma också men hon ljög för henne också.

Jag skildes kort efter att det uppdagades dock... Cool
  • Nomanisanisland
    melissa85 skrev 2018-05-04 13:35:05 följande:

Hej, har en känsla i magen att min man textar med andra tjejer via sin mobil. Innan jag konfronterar honom behöver jag bevis och jag måste få veta själv. Kanske är jag paranoid (vilket jag hoppas) men min magkänsla säger nåt annat.

Finns det något sätt att spåra hans text meddelande? Nånting? Han har ett lösenord, så jag kommer inte in i hans telefon själv, det betyder att spion program varor inte kommer i frågan.. Behöver bara ha tillgång till hans SMS. 
    Är väldigt desperat, då jag inte vet "hur jag ska komma på honom".
    Nej, jag tror inte att han träffar nån, men ja- jag tror att han skriver.

Och snälla, kom inte med svar "detta är olagligt", "det är inte ok att snoka i nån annans telefon" etc etc, för det vet jag själv.

Jag vill bara veta sanningen.

Prata med din man. Och följ lagen. Finns inget mer patetiskt än mobilsnokningsurskuldningstramset eller MSUT.
  • Nomanisanisland
    melissa85 skrev 2018-05-07 08:06:30 följande:
    Skärp dig och sök hjälp innan du har förstört vad som låter som ett i grunden vettigt förhållande.
  • Nomanisanisland
    melissa85 skrev 2018-05-04 14:27:50 följande:
    Jag vill veta om han är skyldig. Därför vill jag kunna läsa han sms.
    Du ska ge fullständigt fan i att läsa hans sms, om inte annat för att det innebär att du bryter en annan människas brevhemlighet också.
  • Nomanisanisland
    Canadasvensk skrev 2018-05-04 21:02:41 följande:
    Alla som läser FL vet att du aldrig skulle titta i din partners telefon. Jätte bra för er ju!  Skrattande

Men nu skrev TS just det här:

"Och snälla, kom inte med svar "detta är olagligt", "det är inte ok att snoka i nån annans telefon" etc etc, för det vet jag själv."  Drömmer
    Jo, fast vill hon själv styra svaren, talar hon med fördel med sig själv. Samt lär sig att hon inte har någon som helst rätt att snoka i andras konversationer.
    melissa85 skrev 2018-05-04 14:27:50 följande:
    Jag vill veta om han är skyldig. Därför vill jag kunna läsa han sms.
    Du ska ge fullständigt fan i att läsa hans sms, om inte annat för att det innebär att du bryter en annan människas brevhemlighet också.
  • cb66

Skaffa en kontantmobil och inled en chat med honom. Om du har namnet på en tjej han textar med så skicka: (Har du inget namn får du chansa)

"Hej, nytt nummer, extratelefon, saknar dig, xxx"

Kolla hur han reagerar, du textar när du kan se honom. Sen kan du fortsätta och utveckla chatten och avslöja honom. Be honom göra sexiga saker när han är hemma med dig och garva åt hur löjligt han kommer att uppföra sig. Avsluta med att skicka en bild som du tar på honom.

Om han inte sväljer betet och svarar, "tyvärr, har flickvän, inte intresserad" så är du hemma.

• Fritidsmamman

Kan du inte bara vara ärlig mot honom?

Säg som det är; "Jag har en konstig och jobbig känsla. Jag ber om ursäkt på förhand om jag skulle missta mig. Men skulle vi kunna gå igenom dina sms- och mailkontakter tillsammans så att jag antingen får mina misstankar bekräftade, eller helt enkelt kan lägga de åt sidan?"

Har han inget att dölja så öppnar han telefonen och visar dig, där och då.

Svar på tråden Spåra min mans Iphone