• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Thereisthat
    Steffqw skrev 2018-05-19 19:54:33 följande:

Så jag ska bara ignorera senaste samtalet och inte träffa honom?

Gör fruktansvärt onr just nu...

Ja, det ska du göra. Det sticker såklart till i hjärtat när det väl händer men i längden är det värt det. Jag tycker ärligt talat att han gör helt fel mot dig nu! Han ska låta dig få tid och utrymme att glömma honom och han ska inte ha någon kontakt med dig.

Det kanske låter hårt och jag vet om att det är väldigt svårt. Men jag talar av erfarenhet och jag säger samma som Sandy - Blocka! Hör aldrig av dig! Följ honom inte på Facebook eller Instagram! Gå därifrån och läk dig själv. För kom ihåg att det inte finns någon människa på jorden, hur mycket man än må sakna personen, som är värd att förstöra sitt liv för.
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-19 19:54:33 följande:

Så jag ska bara ignorera senaste samtalet och inte träffa honom?

Gör fruktansvärt onr just nu...

Ja. Det är precis vad du ska göra. Blockera hans samtal så du inte behöver se när han ringer. Jag vet att det gör ont. Jag var förlovad med mitt ex, vi var ihop i 4 år. En dag när jag precis kommit till jobbet så ringer (!!!) han och gör slut!? Jag packade mina väskor och flyttade ut samma dag. Bröt all kontakt för jag blev så jävla förbannad över sättet han hade gjort det på. Jag tänkte hela tiden ?jag är värd nåt bättre?. Till sist hörde han av sig och ville försöka igen. Antagligen för att jag bara stack och ignorerade honom. Han hade väl trott att jag skulle kämpa. Hur gammal är du? Oavsett så kommer du finna kärleken en dag, det kan dröja länge men nångång kommer du få uppleva sann kärlek!
  • Anonym (Sandy)
    Thereisthat skrev 2018-05-19 20:09:58 följande:

Ja, det ska du göra. Det sticker såklart till i hjärtat när det väl händer men i längden är det värt det. Jag tycker ärligt talat att han gör helt fel mot dig nu! Han ska låta dig få tid och utrymme att glömma honom och han ska inte ha någon kontakt med dig.

Det kanske låter hårt och jag vet om att det är väldigt svårt. Men jag talar av erfarenhet och jag säger samma som Sandy - Blocka! Hör aldrig av dig! Följ honom inte på Facebook eller Instagram! Gå därifrån och läk dig själv. För kom ihåg att det inte finns någon människa på jorden, hur mycket man än må sakna personen, som är värd att förstöra sitt liv för.

Helt enig. Känns som du också fått uppleva den här skiten
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-19 20:53:00 följande:

Ja. Det är precis vad du ska göra. Blockera hans samtal så du inte behöver se när han ringer. Jag vet att det gör ont. Jag var förlovad med mitt ex, vi var ihop i 4 år. En dag när jag precis kommit till jobbet så ringer (!!!) han och gör slut!? Jag packade mina väskor och flyttade ut samma dag. Bröt all kontakt för jag blev så jävla förbannad över sättet han hade gjort det på. Jag tänkte hela tiden ?jag är värd nåt bättre?. Till sist hörde han av sig och ville försöka igen. Antagligen för att jag bara stack och ignorerade honom. Han hade väl trott att jag skulle kämpa. Hur gammal är du? Oavsett så kommer du finna kärleken en dag, det kan dröja länge men nångång kommer du få uppleva sann kärlek!

Han hae ju fan gett mig förhoppningar nu...gör så ont i mage och hjärta just nu....
  • Thereisthat
    Steffqw skrev 2018-05-19 20:58:38 följande:

Han hae ju fan gett mig förhoppningar nu...gör så ont i mage och hjärta just nu....

Det tycker jag är riktigt grisigt gjort av honom. Om han ger dig falska förhoppningar så är det lågt. Riktigt lågt!

Jag tycker ärligt att du ska tänka igenom detta. Är du värd att någon gör något sånt här mot dig i en sån här situation? Förtjänar du att en person ger dig falska förhoppningar? Jag tycker inte det!
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-19 20:54:14 följande:

Helt enig. Känns som du också fått uppleva den här skiten

Jajamän. Tog mig två år att komma vidare eftersom att jag följde henne i ett helt år på sociala medier. Hon gjorde dessutom samma sak som TS ex och hörde av sig till mig och berättade att hon saknade mig och annat svammel. Och det fördröjde ju skiten och gjorde att jag inte repade mig helt förrän förra året. Idag när jag tänker tillbaka så tänker jag mest "vad fan höll jag på med?" Men jag förstår TS helt och hållet och råder därför henne att blocka så hon inte får de här problemet jag fick.
  • Anonym (Sandy)
    Thereisthat skrev 2018-05-19 21:09:56 följande:

Det tycker jag är riktigt grisigt gjort av honom. Om han ger dig falska förhoppningar så är det lågt. Riktigt lågt!

Jag tycker ärligt att du ska tänka igenom detta. Är du värd att någon gör något sånt här mot dig i en sån här situation? Förtjänar du att en person ger dig falska förhoppningar? Jag tycker inte det!Jajamän. Tog mig två år att komma vidare eftersom att jag följde henne i ett helt år på sociala medier. Hon gjorde dessutom samma sak som TS ex och hörde av sig till mig och berättade att hon saknade mig och annat svammel. Och det fördröjde ju skiten och gjorde att jag inte repade mig helt förrän förra året. Idag när jag tänker tillbaka så tänker jag mest "vad fan höll jag på med?" Men jag förstår TS helt och hållet och råder därför henne att blocka så hon inte får de här problemet jag fick.

Ja det är det bästa man kan göra även fast det gör ont. Smärtan släpper mer och mer med tiden, man måste bara orka stå ut tills dess
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-18 23:33:42 följande:
    Idag mådde jag skit men känns bättre nu när jag är runt dom jag älskar.

Jag ringde upp honom idag, ville få ett slags avslut. Jag tror det är bättre för mig att prata med honom så JAG verkligen vet att det är slut.

Han sa att han har tänkt på mig, han visste inte vad han hände, att han typ blivit könslokall pga av händelser i hans familj.

Jag hörde hur ledesen han var. Vi bestämde att vi ska ses och prata istället för att ta allt per tele. Prata om vad vi känner.

Det känns bara så sjukt att han ger mig ännu en gång förhoppningar. Jag hade typ bearbetat att det är slut mellan oss. Att han INTE skulle bemöta mig så här.

Vad ska jag ta mig till?? Han har fuckt up mig helt...orkar onte...
    Jag tycker du ska fundera på om ni verkligen ska träffas.
    Du har fortfarande förhoppningar om att det ska bli ni igen och han har nu spätt på dessa förhoppningar genom att gå med på att träffas.
    Han leker med dina känslor.
    Och om han sen kommer att säga att det inte kommer att bli ni igen så lär du bli jättebesviken och må ännu sämre.
    Jag tycker att ni ska vänta med att ses åtminstone tills du har fått lite mer perspektiv på det hela och kan se klarare.
    För det verkar du inte kunna göra just nu.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-05-19 21:09:56 följande:

Jag tycker ärligt att du ska tänka igenom detta. Är du värd att någon gör något sånt här mot dig i en sån här situation? Förtjänar du att en person ger dig falska förhoppningar? Jag tycker inte det!Jajamän. Tog mig två år att komma vidare eftersom att jag följde henne i ett helt år på sociala medier. Hon gjorde dessutom samma sak som TS ex och hörde av sig till mig och berättade att hon saknade mig och annat svammel. Och det fördröjde ju skiten och gjorde att jag inte repade mig helt förrän förra året. Idag när jag tänker tillbaka så tänker jag mest "vad fan höll jag på med?" Men jag förstår TS helt och hållet och råder därför henne att blocka så hon inte får de här problemet jag fick.

Jag har tänkt så jävla mycket denna helg att jag orkar inte längre. Jag orkar inte längre slösa mer tid och energi på detta ältande.

Jag kommer låta han ringa mig imorgon, han får höra av sig Ang att ses spm vi hade bestämt. Hör han av sig kommer jag ställa frågan rakt i tele, vad vill han egentligen säga när vi möts?

Vill han säga samma som sist. Att det är slut, ja då kommer jag säga att vu inte ska mötas.

För jag orkar inte mer med detta. Det känns som att träffas kommer inte ge mig nåt.

Jag är så matt och känner att mina känslor börjar stängas av helt och hållet...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 12:11:18 följande:

Jag tycker du ska fundera på om ni verkligen ska träffas.

Du har fortfarande förhoppningar om att det ska bli ni igen och han har nu spätt på dessa förhoppningar genom att gå med på att träffas.

Han leker med dina känslor.

Och om han sen kommer att säga att det inte kommer att bli ni igen så lär du bli jättebesviken och må ännu sämre.

Jag tycker att ni ska vänta med att ses åtminstone tills du har fått lite mer perspektiv på det hela och kan se klarare.

För det verkar du inte kunna göra just nu.

Det är precis vad jag ska göra. Jag kommer frpga rakt ut i tele vad han vill få ut av vårt möte

Något säger mig att jag blir mindre ledsen av att bara prata i tele med honom än att träffas...

Därför kommer jag ställa frågan rakt ut i tele vad han vill mig....gör jag orkar verkligen inte met...
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-05-20 12:20:25 följande:
    Det är precis vad jag ska göra. Jag kommer frpga rakt ut i tele vad han vill få ut av vårt möte

Något säger mig att jag blir mindre ledsen av att bara prata i tele med honom än att träffas...

Därför kommer jag ställa frågan rakt ut i tele vad han vill mig....gör jag orkar verkligen inte met...
    Ja,jag tycker att han måste kunna ge dig ett ärligt svar direkt i telefonen istället för att ge dig falska förhoppningar och leka med dina känslor,som om han vill vara säker på att du finns där ifall han skulle vilja gå tillbaka.
    Det är fruktansvärt lågt av honom att göra så.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....