• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    molly50 skrev 2018-05-14 22:52:26 följande:
    Jag tycker inte att du ska ringa honom. Det kommer bara att göra dig mer ledsen.
    Fortsätt gå till kuratorn,umgås med vänner och familj. Gör sådant du tycker om.
    Sådant som kan skingra dina tankar,om så bara för en stund.
    Jag vet inte vad det är för svar du vill ha,mer än att hans känslor för dig har svalnat?
    Att få höra det igen lär bara göra mer ont för dig. Och det tror jag att han vet. Och därför ringer han dig inte. Han vill inte såra dig mer än han redan gjort.
    Och du kan inte tvinga honom att få tillbaka sina känslor.
    Det låter kanske hårt. Men det är tyvärr så det är.
    Det finns alltid ett ljus i mörkret. Och det kommer även att finnas för dig i sinom tid.
    Låt det bara ta den tid det tar.
    Det kommer att ordna sig och du kommer att träffa en ny. Det vågar jag lova.

Styrkekramar till dig!
    En annan sak att ta i beaktande är att om du börjar ringa och tjata på honom och avkräva ett svar så finns risken att ni slutar som ovänner.
    Och det vill du väl inte?
    Carpe Diem
  • Anonym (AD)

Ursäkta att jag låter elak (det är verkligen inte meningen) men jag hade misstänkt att han kanske har fått upp ögonen för någon annan som han känner detta ?glöd? för. Säkert har han även jämfört ditt och hennes ?glöd? och känt sig mer attraherad av henne....bara en tanke. Jag hade luskat ut allt ordentligt innan jag drog en slutsats. Var ändå tacksam över att han är ?modig och ärlig? och sade som det är, att känslorna svalnat. Återigen, vill inte vara elak.

• sextiotalist
    Anonym (AD) skrev 2018-05-14 23:01:27 följande:

Ursäkta att jag låter elak (det är verkligen inte meningen) men jag hade misstänkt att han kanske har fått upp ögonen för någon annan som han känner detta ?glöd? för. Säkert har han även jämfört ditt och hennes ?glöd? och känt sig mer attraherad av henne....bara en tanke. Jag hade luskat ut allt ordentligt innan jag drog en slutsats. Var ändå tacksam över att han är ?modig och ärlig? och sade som det är, att känslorna svalnat. Återigen, vill inte vara elak.

Och det gjorde Ts dag. Vad bidrog detta till hennes mående. Du ville inte vara elak, men det var du.
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 15:30:05 följande:
    Ledsen att säga det, men han är inte din bästa vän längre. Så länge du känner som du gör, så kan inte ni inte vara vänner. Vänner, då är man på samma våglängd, nu är du kär i honom, han har inte alls de känslorna, en vänskap i stor obalans, fungerar inte.
    Jag tror inte heller att han kommer berätta vad han tänker och känner och hur skulle du hantera detta om det är "fel" tankar och känslor. Tänk om han känner lättnad att tagit det beslutet, att han mår bra, skulle du kunna hantera detta i så fall.
    Det är just det, jag tror ju att han mår bra och det får mig bara att hata honom och bli så ledsen.... Han skrev till mig igår och frågade om han fick ringa mig. Jag svarade att ikväll fungerar inte, vi får ta det någon annan dag...ok?

Han svarade tillbaka Självklart. När du vill!

Jag vill prata med honom men vet vad han kommer säga...men ändå vill jag bara träffa honom för jag saknar han så mycket!!
  • Anonym (varit där)

Jag har varit i din situation och kan trösta dig med att du kommer att komma över det så småningom fast det känns tungt just nu. Jag tycker som andra i tråden att du bör låta bli att kontakta honom eftersom det riskerar att dra ut på lidandet.

• Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-14 22:52:26 följande:
    Jag tycker inte att du ska ringa honom. Det kommer bara att göra dig mer ledsen.
    Fortsätt gå till kuratorn,umgås med vänner och familj. Gör sådant du tycker om.
    Sådant som kan skingra dina tankar,om så bara för en stund.
    Jag vet inte vad det är för svar du vill ha,mer än att hans känslor för dig har svalnat?
    Att få höra det igen lär bara göra mer ont för dig. Och det tror jag att han vet. Och därför ringer han dig inte. Han vill inte såra dig mer än han redan gjort.
    Och du kan inte tvinga honom att få tillbaka sina känslor.
    Det låter kanske hårt. Men det är tyvärr så det är.
    Det finns alltid ett ljus i mörkret. Och det kommer även att finnas för dig i sinom tid.
    Låt det bara ta den tid det tar.
    Det kommer att ordna sig och du kommer att träffa en ny. Det vågar jag lova.

Styrkekramar till dig!
    Han skrev sms igår och undrade om han fick ringa. Jag skrev tillbaka ikväll fungerar inte vi får ta det någon annan dag...ok? Han svaradet tillbaka: Självklart. När du vill!

Jag vill så gärna prata med honom...
  • Steffqw
    Anonym (varit där) skrev 2018-05-15 08:16:29 följande:

Jag har varit i din situation och kan trösta dig med att du kommer att komma över det så småningom fast det känns tungt just nu. Jag tycker som andra i tråden att du bör låta bli att kontakta honom eftersom det riskerar att dra ut på lidandet.

Kan kan inte låta bli, vill prata med honom...Han fanns där hos mig varje dag...

Hur gick det för dig...hur gick allt till???
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-14 22:54:14 följande:
    En annan sak att ta i beaktande är att om du börjar ringa och tjata på honom och avkräva ett svar så finns risken att ni slutar som ovänner.
    Och det vill du väl inte?
    Jag saknar ju honom så mycket....det gör så ont...
  • Anonym (mmmm)

Förstår det är jobbigt TS men det är mycket bättre prata med kuratorn eller en kompis än att göra det med honom. Han har sagt allt som behövs egentligen, och det vet du innerst inne.
    Att du saknar är givet men det blir som sagt inte bättre av att ha kontakt, inte just nu när du mår så dåligt. Du "tror" att du ska må bättre om ni pratar eller ses och det kanske man gör den lilla stunden men så fort samtalet är slut kommer du falla ännu längre ner i det jobbiga eftersom du nu fick en liten gnutta trevligt. Det blir som en berg och dalbana för dina känslor och du klarar nog inte av det just nu 

Att han säger han ska ringa, det är nog mest för att ha vill vara schysst, inte för att han vill bli ihop igen, vilket du nog hoppas.

Jag hade en bekantskap för ett antal år sen (kallar det bekantskap för vi var aldrig ihop ordentligt) och när jag kapade helt fick jag mail i flera månader efteråt, först jätteofta, sedan kanske en gång i månaden bara. Det stod oftast bara så här: "saknar" och sen inget mer.
    Snacka om att försöka ge mig dåligt samvete! (eller, det menade han nog inte men jag tog det så) jag svarade aldrig för det var så vi hade bestämt. Du vill inte bli en "sån" TS, håll dig undan, slicka dina sår, ta hjälp av vänner, men kläng inte fast vid honom. Skulle det vara så att han ångrar sig framöver, ja då kommer du märka det. Han vet ju var du finns. 

• sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-15 08:21:11 följande:
    Jag saknar ju honom så mycket....det gör så ont...
    Det gör ont, vi är flera som har gått igenom liknande situationer. Det gör jävligt ont, men den smärtan kommer gå över, en dag i sänder, ett steg till, ett andetag till. En morgon kommer du komma på dig själv att le, någon annan dag kommer du komma på att du inte har tänkt på honom under hela dagen. Det går inte över en natt, men det kommer blir bättre. Det kan vi alla intyga.
    Seså, rosta ett par smörgåsar, koka en kopp te (och kaviar på, det hjälpte mig i varje fall) och så sätter du på en film eller dålig såpa som du kan både skratta och gråta till.
    Och så använder du din tråd för att få ur ilska och sorg, men det gör inget om du delar med dig ditt första leende också.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....