• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:05:11 följande:

Förstår bara inte han han inte ens tänkter det minsta på att fråga hur jag mår när han vet hur jävla dåligt jag tog det i fredags när vi pratade i tele. Han lovade att han skulle ringa mig...

Han gör helt rätt hur tungt det än känns för dig. Han är redan klar med detta beslut och beredd att gå vidare i livet. Men minsta kontakt från honom skulle ge dig falska förhoppningar och göra din sorgbearbetning längre.
  • Anonym (H)

Ni har varit tillsammans i nästan 2 år, träffas knappt 1-2 gånger i veckan och ingen tar initiativ till att varken ses eller att ha sex. 2 år är väldigt lång tid! Att då på 1 månad komma på att varken känslorna eller glöden finns där är ju inte konstigt alls.. Han har haft väldigt mycket tid ifrån dig för att de tankarna ska komma fram. Inte förvånande alls!

• sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:07:02 följande:
    Inget av detta kommer fungera...han vill inte ha min längre...punkt...
    Klokt och bra att du inte går på sådana idéer. Du kommer ta dig igenom detta, många tårar, mycket ilska kommer passera. Men du kommer komma ut och med en erfarenhet starkare, du klarar av att bli lämnad. Nu känns det svart och svårt att se. Men det kommer bli bättre.
  • Steffqw
    Anonym (Mina) skrev 2018-05-14 08:13:01 följande:
    Han gör helt rätt hur tungt det än känns för dig. Han är redan klar med detta beslut och beredd att gå vidare i livet. Men minsta kontakt från honom skulle ge dig falska förhoppningar och göra din sorgbearbetning längre.
    Mwn jag skulle bara vilja ringa honom. Får ett riktigt svar varför han inte sa något och gjorde som han gjorde. Det känns så hemskt att inte längre få prata med någon man har haft kontakt med i 2 år varje eviga dag!!!! :(
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:15:51 följande:
    Mwn jag skulle bara vilja ringa honom. Får ett riktigt svar varför han inte sa något och gjorde som han gjorde. Det känns så hemskt att inte längre få prata med någon man har haft kontakt med i 2 år varje eviga dag!!!! :(
    Du kommer troligen inte vara nöjd med svaret, för du har fått svar, han älskar dig inte längre och så är det med känslor, de försvinner och ofta finns det (speciellt i kortare relationer) sällan något logiskt svar.
    Troligen är det så att den där kärleken, som gör att par fortsätter tillsammans, inte har kommit, han var förälskad, tyckte om dig, och i slutet så försvann förälskelsen och det räcker inte med att tycka om, om man ska fortsätta tillsammans.
  • Steffqw
    Anonym (H) skrev 2018-05-14 08:13:59 följande:

Ni har varit tillsammans i nästan 2 år, träffas knappt 1-2 gånger i veckan och ingen tar initiativ till att varken ses eller att ha sex. 2 år är väldigt lång tid! Att då på 1 månad komma på att varken känslorna eller glöden finns där är ju inte konstigt alls.. Han har haft väldigt mycket tid ifrån dig för att de tankarna ska komma fram. Inte förvånande alls!

Vi har träffats hela helger sedan även i veckorna! Vi har skrivit med varandra varje dag! Nonstop! Vi har haft sex ofta i början av relationen. Sen som det brukar ske i förhållanden har man inte sex lika ofta, ibland kan de ha gått 3 veckor emellan men det har inte skett många gånger.

Han har kunnat sagt något till mig själv. Det är som han har hållt allt inom sig och inte öppnat upp sig hjärt för att tala om vad han känner så vi hade kunnat försökt arbeta på det...
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 08:21:13 följande:
    Du kommer troligen inte vara nöjd med svaret, för du har fått svar, han älskar dig inte längre och så är det med känslor, de försvinner och ofta finns det (speciellt i kortare relationer) sällan något logiskt svar.
    Troligen är det så att den där kärleken, som gör att par fortsätter tillsammans, inte har kommit, han var förälskad, tyckte om dig, och i slutet så försvann förälskelsen och det räcker inte med att tycka om, om man ska fortsätta tillsammans.
    Kan man inte få fram känslor på nytt då? Eller är det helt dött?
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:22:41 följande:
    Vi har träffats hela helger sedan även i veckorna! Vi har skrivit med varandra varje dag! Nonstop! Vi har haft sex ofta i början av relationen. Sen som det brukar ske i förhållanden har man inte sex lika ofta, ibland kan de ha gått 3 veckor emellan men det har inte skett många gånger.

Han har kunnat sagt något till mig själv. Det är som han har hållt allt inom sig och inte öppnat upp sig hjärt för att tala om vad han känner så vi hade kunnat försökt arbeta på det...
    Men så fungerar det inte. När man vill bryta upp, eller snarare när de första känslorna att det inte fungerar dyker upp, då brukar de flesta göra allt för att arbeta bort dessa känslor, man vill helt enkelt inte känna så, så den kampen har han redan gjort, eftersom det är hans känslor det rör sig om, så är det inget du kunde göra, för vad du än hade gjort så hade det inte ändrat hans känslor.
    Man kan inte arbeta fram känslor som inte finns, det man kan arbeta på, när man lever i en relation, är att se till att förutsättningarna för att känslorna ska vara kvar är de bästa. Men så har det troligen varit hela tiden, ni har troligen haft det bästa förutsättningarna, men de räckte inte till
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 08:27:23 följande:
    Men så fungerar det inte. När man vill bryta upp, eller snarare när de första känslorna att det inte fungerar dyker upp, då brukar de flesta göra allt för att arbeta bort dessa känslor, man vill helt enkelt inte känna så, så den kampen har han redan gjort, eftersom det är hans känslor det rör sig om, så är det inget du kunde göra, för vad du än hade gjort så hade det inte ändrat hans känslor.
    Man kan inte arbeta fram känslor som inte finns, det man kan arbeta på, när man lever i en relation, är att se till att förutsättningarna för att känslorna ska vara kvar är de bästa. Men så har det troligen varit hela tiden, ni har troligen haft det bästa förutsättningarna, men de räckte inte till
    Det är så sjukt att han inte ens hör av sig till mig och frågar hur jag mår...han vet mycket väl hur jag tog det hela...det är som han inte ens bryr sig längre om mig.....
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 09:06:51 följande:
    Det är så sjukt att han inte ens hör av sig till mig och frågar hur jag mår...han vet mycket väl hur jag tog det hela...det är som han inte ens bryr sig längre om mig.....
    Troligen för att inte göra dig mer illa, väcka falska förhoppningar.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....