• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 09:15:33 följande:
    Troligen för att inte göra dig mer illa, väcka falska förhoppningar.
    Men han lovade verkligen att han skulle ringa mig....vill prata med honom..
  • smulpaj01
    sextiotalist skrev 2018-05-14 09:15:33 följande:

Troligen för att inte göra dig mer illa, väcka falska förhoppningar.

Exakt så är det och efter att ha läst ts inlägg här så är det bra att han inte hör av sig. Ts behöver smälta detta, komma över chocken och sörja att kärleken dog. Sånt är hemskt, men det händer oss alla.

Är det ditt första förhållande ts?
  • Anonym (Kundevartjag)

Din kille kunde vart jag. Jag går också här och funderar och velar, men vågar inte säga till min partner pga att inte såra honom i onödan ifall att mina veliga känslor ej är sanna liksom. Ibland vill jag bara göra slut och ibland har jag det bra. Varför ska jag då säga något innan jag är helt 100 på vad det är jag vill... Din partner var mycket modigare än vad jag är iallafall, han vågade yttra sig...

• Voltaire

TS, jag förstår att det är jobbigt nu och att du tänker på detta all din vakna tid.
    Men försök att sätta dig i ditt ex sits, att det förmodligen är jobbigt för honom också på ett eller annat sätt. Försök att inse att det finns absolut INGENTING du kan göra när känslorna tar slut, mer än att acceptera det hela. När den värsta chocken lagt sig kommer du må mycket bättre, du inser att du inte vill vara med någon som inte har de rätta känslorna för dig.

Nu måste du sätta dig själv i första rummet och prioritera ditt välmående, göra mer av det du tycker är kul och mår bra av. Varenda gång du vill ringa eller skicka ett mess så hör du av dig till en vän, familjemedlem eller vad som helst. Du måste leva som att ditt ex inte finns mer helt enkelt.

Kram på dig

• EnAnonumius
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:25:34 följande:
    Kan man inte få fram känslor på nytt då? Eller är det helt dött?
    TS jag tror dig när du säger att du älskar dit ex.
    Men din fråga bygger helt tydligt på att du vill att han skall älska dig tillbaka, då du älskar honom. Det i sig är faktiskt en form av egoism.

Innan du blir mer ledsen så skall du veta att det är fullt naturligt att ha denna form av egoism faktiskt.

Ditt ex hade redan funderat, bearbetat bollat med sig själv och kanske en mycket nära vän, och till slut kommit fram till att han inte hade de känslor för dig för att bygga en framtid ihop med er, och då "gått vidare" (med sina känslor), när han valde att göra slut.
    Du älskade honom mycket och såg en framtid ihop, när berättade att han ville avsluta ert förhållande, och du fick då din vision och kärlek krossad i det läget.

Ni var ur fas med varandra den dagen, när ditt ex valde att göra slut.

Han kan inte hjälpa sina känslor, lika lite som du kan välja dina känslor.
    Dock så kan man aldrig tvinga fram känslor som inte finns.

Det du kan göra är att sörja kärleken, och umgås med dina vänner och ta stöd från dem. Och börja återgå till livet.  Det kommer att ta et tag, självklart. Dock så ge det tid.

Och har han lovat att ringa dig så sitt inte och vänta på telefonsamtalet, utan han ringer när han ringer.
    Klart att det är jobbigt när man vill prata med exet. Men det är inget du kan göra något åt att han inte "ringer nästan med en gång" när han lovat. 

Om du har ett gott väder hemma så varför inte gå ut och ta en promenad, eller försök att hitta på något du tycker om att göra även ensam eller med en vän? Det kan göra mycket gott faktiskt när man har en känslostorm i kroppen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Steffqw
    smulpaj01 skrev 2018-05-14 11:14:51 följande:
    Exakt så är det och efter att ha läst ts inlägg här så är det bra att han inte hör av sig. Ts behöver smälta detta, komma över chocken och sörja att kärleken dog. Sånt är hemskt, men det händer oss alla.

Är det ditt första förhållande ts?
    Det är mitt första förhållanden....orkar ingenting vill ringa honom ikväll..
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-05-14 11:45:13 följande:

TS, jag förstår att det är jobbigt nu och att du tänker på detta all din vakna tid.
    Men försök att sätta dig i ditt ex sits, att det förmodligen är jobbigt för honom också på ett eller annat sätt. Försök att inse att det finns absolut INGENTING du kan göra när känslorna tar slut, mer än att acceptera det hela. När den värsta chocken lagt sig kommer du må mycket bättre, du inser att du inte vill vara med någon som inte har de rätta känslorna för dig.

Nu måste du sätta dig själv i första rummet och prioritera ditt välmående, göra mer av det du tycker är kul och mår bra av. Varenda gång du vill ringa eller skicka ett mess så hör du av dig till en vän, familjemedlem eller vad som helst. Du måste leva som att ditt ex inte finns mer helt enkelt.

Kram på dig

Jag kan inte sätta mig in någon sits då jag är förjävligt, vet varken ut eller än längre.....kan kanppt andas...
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 13:35:04 följande:
    Det är mitt första förhållanden....orkar ingenting vill ringa honom ikväll..
    Det första uppbrottet är värst, det bara är så. Det är första gången man ska möta dessa känslor, första gången man ska ta sig igenom detta. Och än en gång, det kommer bli bättre, det kommer solsken igen och du kommer möta ny kärlek. Jag vet att du inte tror på detta nu (det gjorde inte jag heller första gången någon gjorde slut) men det är sant.
    Ta hand om dig nu
  • Steffqw
    EnAnonumius skrev 2018-05-14 12:11:00 följande:
    TS jag tror dig när du säger att du älskar dit ex.
    Men din fråga bygger helt tydligt på att du vill att han skall älska dig tillbaka, då du älskar honom. Det i sig är faktiskt en form av egoism.

Innan du blir mer ledsen så skall du veta att det är fullt naturligt att ha denna form av egoism faktiskt.

Ditt ex hade redan funderat, bearbetat bollat med sig själv och kanske en mycket nära vän, och till slut kommit fram till att han inte hade de känslor för dig för att bygga en framtid ihop med er, och då "gått vidare" (med sina känslor), när han valde att göra slut.
    Du älskade honom mycket och såg en framtid ihop, när berättade att han ville avsluta ert förhållande, och du fick då din vision och kärlek krossad i det läget.

Ni var ur fas med varandra den dagen, när ditt ex valde att göra slut.

Han kan inte hjälpa sina känslor, lika lite som du kan välja dina känslor.
    Dock så kan man aldrig tvinga fram känslor som inte finns.

Det du kan göra är att sörja kärleken, och umgås med dina vänner och ta stöd från dem. Och börja återgå till livet.  Det kommer att ta et tag, självklart. Dock så ge det tid.

Och har han lovat att ringa dig så sitt inte och vänta på telefonsamtalet, utan han ringer när han ringer.
    Klart att det är jobbigt när man vill prata med exet. Men det är inget du kan göra något åt att han inte "ringer nästan med en gång" när han lovat. 

Om du har ett gott väder hemma så varför inte gå ut och ta en promenad, eller försök att hitta på något du tycker om att göra även ensam eller med en vän? Det kan göra mycket gott faktiskt när man har en känslostorm i kroppen.
    Jag har varken ork eller energi till att göra något, allt har rasat samman i min värd...
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 13:38:20 följande:
    Det första uppbrottet är värst, det bara är så. Det är första gången man ska möta dessa känslor, första gången man ska ta sig igenom detta. Och än en gång, det kommer bli bättre, det kommer solsken igen och du kommer möta ny kärlek. Jag vet att du inte tror på detta nu (det gjorde inte jag heller första gången någon gjorde slut) men det är sant.
    Ta hand om dig nu
    Jag orkar ju ingenting, har inte ätit på flera dagar...vad ska jag göra???
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....