• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Steffqw

Ni vet min historia med exet, nycklarna, kan inte glömma honom osv.

Det har nu gått 4 månader. Tankarna är mindre på honom men finns där varje dag. Jag vill verkligen gå vidare. Träffa någon ny potential kille. Gick nyligen på en tinder dejt med en jätte snäll kille.

Självklart tänkte jag pp mitt ex hela tiden. Jämförde också.

Varför är jag så här? Kommer det aldrig gå över för mig?

Måste jag vänta ytterligare 4 månader för att kunna börja dejta?

Bör jag helt enkelt fokusera på mig själv och glömma allt som har med killar å göra ett tag?

• Anonym (lillamy)
    Steffqw skrev 2018-09-05 21:07:50 följande:

Det har nu gått 4 månader. Tankarna är mindre på honom men finns där varje dag. Jag vill verkligen gå vidare. Träffa någon ny potential kille. Gick nyligen på en tinder dejt med en jätte snäll kille.

Bör jag helt enkelt fokusera på mig själv och glömma allt som har med killar å göra ett tag?

Vad vill du med ditt ex nu då?
  • Anonym (99)
    Anonym (lillamy) skrev 2018-09-05 21:27:57 följande:

Undrar detsamma...
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-05 21:07:50 följande:

Jag tycker absolut att du ska fokusera på dig själv nu.
    Det har bara gått 4 månader. Du måste ge det tid. Stressa inte fram något.
    Då drar du bara ut på lidandet ännu mer.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    Anonym (lillamy) skrev 2018-09-05 21:27:57 följande:

Haha jag vet jag är tjatig om mitt ex. Men finner det bra att få råd å tips här från er

Jag vill komma över mitt ex
  • Anonym (99)

Vill du verkligen det?

Tycker inte det verkar som att du vill komma över honom.

Tycker det låter som att du vill ha honom tillbaks.

Vill du det, efter allt som varit?

• Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-09-05 22:03:38 följande:

Vill du verkligen det?

Tycker inte det verkar som att du vill komma över honom.

Tycker det låter som att du vill ha honom tillbaks.

Vill du det, efter allt som varit?

Alltså nej? Jag vill inte ha honom tillbaka. Fattar inte riktigt vart du får det ifrån?

Jag skriver tydligt att jag vill komma över honom, gå vidare. Träffar liksom nya killar.

Jag har bara svårt att komma över honom. Svårt att få honom ur mina tankar.

Så jag skriver här för att få tips och råd.

Men du verkar inte kunna ge så bra råd när du skriver så där, att du tror jag vill ha tillbaka honom. När jag verkligen kämpar för att glömma honom.

Det är inte så jävla lätt när ens första kärlek sitter på ens axel som en papegoja, att han spökra, när man går på dejter.

Du har nog själv varit i samma sits som mig...

Det är som att känslorna styr mer än vilja. Jag vill vill vill gå vidare men mina känslor säger något annat. Och man ska nog aldrig bråka med känslor..
  • Anonym (99)

Vill bara utmana dig lite i ditt tankesätt.

Du saknar honom, tänker på honom, jämför alla nya killar med honom. Men, du vill inte ha tillbaka honom.

Vad betyder det?

Jo det betyder att du lever kvar i det som varit, och inte i nuet.

Du kämpar liksom emot verkligheten, vill inte acceptera att nu är nu.

Du vill ha det som det var för ett halvår sedan, när ni fortfarande var ihop och allt var bra.

Men den tiden är över. Den killen finns inte längre.

Det kan man sörja, och ja, jag har ältat och sörjt spruckna relationer och killar som inte velat ha mig i hela mitt liv.

Men skillnaden är att jag idag VILL gå vidare, och det bästa sättet är att lära sig acceptera verkligheten.

Jag tänker helt enkelt inte sitta och sörja någon som valt bort mig, och sätta mitt eget värde utefter det.

Livet innebär också förluster och spruckna drömmar, det hör till. Vi var helt enkelt inte ämnade för varandra och även om jag kanske tyckte det, så såg de här personerna jag ältade och saknade ingen framtid med mig. Och då var det inte rätt.

Visst är det tråkigt att gå på nitar och känna sig lurad och bortvald, men jag vill ju att även min partner ska må bra och känna att han hittat rätt. Och det gjorde han inte med mig.

Jag VET att det här är svårt, men att liksom inte kunna släppa det som varit gör att man inte kommer vidare.

Hoppas du förstår vad jag försöker förklara.

Det hör har iaf hjälpt mig, men det kräver ett resonemang som alla kanske inte blir hjälpta av.

Men i min värld är känslor logiska bara man vet varför :)

• Anonym (99)

Och rent logiskt är det väl klart att det inte funkar att dejta när du vill att det ska vara han och så som ni hade det när ni var ihop. Då blir ju alla andra killar fel såklart.

Du är ju kvar i det förflutna.

Om du istället kände att du var nyfiken på andra killar, öppen för något nytt, en vilja att komma vidare, då vore ju läget ett annat. Nu är du ju helt stängd, och så länge du är det blir det nog svårt att dejta.

Gör andra saker istället, men gå framåt!

• Scoops

Messa honom om nycklarna igen. Skriv att du beställer byte av lås på måndag och eftersom det är "hans" nyckel som saknas så får han fakturan för bytet... Se om nyckeln då plötsligt kommer tillrätta. Rekommenderade paket försvinner inte bara i tomma luften.

Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....