• Anonym (Kvällstankar)

    Kvinna och oskuld. Tabubelagt ämne. Finns ni och hur gamla är ni?

    Inte ovanligt att killar förbli oskulder och är +30 år.

    Men hur ser det ut bland tjejer?

    Är den som är 30+ och oskuld oftast det självvalt?

  • Svar på tråden Kvinna och oskuld. Tabubelagt ämne. Finns ni och hur gamla är ni?
  • Anonym (Drömm)

    Jag med flera har som dröm att ha en oskuld. Tänk, en tjej som inga killar kladdat på.

    Visst gammeldags tänk som många feminister hatar, men en dröm...

    Nu är jag gift med en kvinna som har barn sedan tidigare relation, det gick också bra. Men hade jag varit hennes första kille hade det självklar varit mer speciellt:)

  • Slegnirp
    Anonym (Vänta) skrev 2018-05-23 13:48:39 följande:

    Synd att du är rädd att bli dömd och avvisad för att du är oskuld. Jag undrar om du inte överdriver det. Jag tror att många killar också tycker att det kan vara fint eller spännande med en oskuld.

    Min fästmö har haft svårt att få pojkvän. Men det är nog inte för att hon är oskuld i huvudsak, utan mera för att hon har varit så tydlig med att hon vill vänta tills hon är gift. Det är ganska få män i dag som är beredda att avstå så länge från sex.

    Hoppas det ordnar sig för dig. Du borde kanske jobba med tillitsbiten.


    Tror det är betydligt fler kvinnor som dömmer en oskuld än män när det gäller motsatta könen.
  • Anonym (Vänta)
    Johannako skrev 2018-05-23 13:56:17 följande:
    Har blivit mycket mer öppen med det, och de killar som jag känner ett intresse för har fått reda på det.. mycket r att jag vill att de ska veta om jag är osäker och försiktig med att ta det steget..

    Tack tror nog det gör det tillslut, mm ska ta tag i det har blivit lite bättre men långt i från bra
    Jo, det är ju viktigt att den som får äran att ta dig är försiktig och lyhörd. Åtminstone för min fästmö har det kommit en större trygghet med tiden. Ännu när hon var i din ålder kände hon sig nervös inför tanken på samlag, men nu känner hon mera tillförsikt. Som mera mogen förstår hon att det inte behöver vara perfekt första gången och hon vet också att hon kan säga till om något inte är bra eller om hon vill att något ska vara annorlunda. 

    Samtidigt upplever hon också att lusten har ökat med åren så också det sänker nog tröskeln... Vi får väl se om vi lyckas hålla oss tills vi är gifta, eller om vi tappar kontrollen någon gång under vägen dit...
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (Drömm) skrev 2018-05-23 13:56:21 följande:

    Jag med flera har som dröm att ha en oskuld. Tänk, en tjej som inga killar kladdat på.

    Visst gammeldags tänk som många feminister hatar, men en dröm...

    Nu är jag gift med en kvinna som har barn sedan tidigare relation, det gick också bra. Men hade jag varit hennes första kille hade det självklar varit mer speciellt:)


    Jo, inte kräver jag att min tillkommande ska vara oskuld, men visst är det fint att hon är det.
  • Johannako
    Slegnirp skrev 2018-05-23 14:13:34 följande:

    Tror det är betydligt fler kvinnor som dömmer en oskuld än män när det gäller motsatta könen.


    Kan säga att jag blivit positivt överraskad över reaktionerna jag fått när jag sagt hur det är.. de flesta nästan samtliga gillar det och blir tänds på tanken över det.. vilket jag inte trodde det var innan
  • Anonym (Drömm)
    Johannako skrev 2018-05-23 14:25:42 följande:
    Kan säga att jag blivit positivt överraskad över reaktionerna jag fått när jag sagt hur det är.. de flesta nästan samtliga gillar det och blir tänds på tanken över det.. vilket jag inte trodde det var innan
    Det märkliga är att så få kvinnor vet hur killar tänker. Har aldrig hört en kille säga att de inte skulle vilja träffa en tjej som är oskuld, tvärt om. 

    Det har väl nästan aldrig varit status för en tjej att ha legat med många killar, tvärt om. En del tjejer ljuger väl till och med för sina män att de legat med färre än vad de har...
  • Anonym (Vänta)
    Johannako skrev 2018-05-23 14:25:42 följande:
    Kan säga att jag blivit positivt överraskad över reaktionerna jag fått när jag sagt hur det är.. de flesta nästan samtliga gillar det och blir tänds på tanken över det.. vilket jag inte trodde det var innan
    Om det är en kvinna man gillar och är attraherad av, är det väldigt svårt att tänka sig att det faktum att hon är oskuld skulle minska intresset. Att hon är oskuld kan förstås bero på att hon är "omöjlig" på något vis och därför aldrig har fått någon kille, men det märker man ju på annat i så fall, och blir aldrig intresserad.

    Visst var det ju "hett" när jag fick reda på att min flickvän, nuvarande fästmö var oskuld. Jag kunde ju ana det eftersom hon är församlingsaktiv, men samtidigt var det svårt att tro det när hon var 31 och har en ganska tuff och attraktiv framtoning och ofta väljer att klä sig så att hennes kvinnlighet framhävs.
  • Johannako
    Anonym (Drömm) skrev 2018-05-23 14:33:42 följande:

    Det märkliga är att så få kvinnor vet hur killar tänker. Har aldrig hört en kille säga att de inte skulle vilja träffa en tjej som är oskuld, tvärt om. 

    Det har väl nästan aldrig varit status för en tjej att ha legat med många killar, tvärt om. En del tjejer ljuger väl till och med för sina män att de legat med färre än vad de har...


    Det är väl så att vi har en förväntning på vad killar tycker och tänker men att den sällan stämmer.. kan dock säga att jag känner tjejer som sagt att dem haft sex även om de varit oskulder för att det skämdes över att erkänna så tror det handlar om att man inte vill framstå som någon som legat runt mycket men inte heller som någon som aldrig fått till det..
  • Johannako
    Anonym (Vänta) skrev 2018-05-23 14:43:43 följande:

    Om det är en kvinna man gillar och är attraherad av, är det väldigt svårt att tänka sig att det faktum att hon är oskuld skulle minska intresset. Att hon är oskuld kan förstås bero på att hon är "omöjlig" på något vis och därför aldrig har fått någon kille, men det märker man ju på annat i så fall, och blir aldrig intresserad.

    Visst var det ju "hett" när jag fick reda på att min flickvän, nuvarande fästmö var oskuld. Jag kunde ju ana det eftersom hon är församlingsaktiv, men samtidigt var det svårt att tro det när hon var 31 och har en ganska tuff och attraktiv framtoning och ofta väljer att klä sig så att hennes kvinnlighet framhävs.


    Du har nog väldigt rätt i det du säger, kan dock säga att jag nu för tiden säger det rätt tidigt för att killen ska veta och inte känna att jag lurat honom då jag är rätt sexuell av mig och väldigt hemma på min egna njutning så kan jag nog ses som rätt erfaren när jag pratar m.m.
  • Anonym (H)
    Johannako skrev 2018-05-23 14:53:27 följande:

    Det är väl så att vi har en förväntning på vad killar tycker och tänker men att den sällan stämmer.. kan dock säga att jag känner tjejer som sagt att dem haft sex även om de varit oskulder för att det skämdes över att erkänna så tror det handlar om att man inte vill framstå som någon som legat runt mycket men inte heller som någon som aldrig fått till det..


    Det är ofta skillnad om kvinnan väntade frivilligt på ?den rätte ? och nobbade många män under tiden eller om kvinnan ? aldrig fått till det ?.

    Att ?erövra? en en attraktiv oskuld som andra ville också ha men inte fick är någonting positivt för många män , medan en oattraktiv konstig tjej som inte hittade någon att ligga med ses mindre positivt.

    ( Enligt min erfarenhet såklart... )
  • Anonym (22 år)
    Slegnirp skrev 2018-05-23 14:13:34 följande:
    Tror det är betydligt fler kvinnor som dömmer en oskuld än män när det gäller motsatta könen.
    Jag upplever det inte som att man blir direkt dömd som kvinnlig oskuld/kvinna som bara legat med en.Jag skulle inte kalla det för ett tabu. Däremot händer det titt och tätt att andra kvinnor(gärna de som är lite äldre) tycker synd om en, de utgår från att man har missat så mycket för att man inte varit "frigjord". Ibland händer det också att ens intelligens ifrågasätts eller att de utfår från att man haft en traumatisk religiös barndom.
  • Anonym (H)
    Anonym (22 år) skrev 2018-05-23 15:30:08 följande:

    Jag upplever det inte som att man blir direkt dömd som kvinnlig oskuld/kvinna som bara legat med en.Jag skulle inte kalla det för ett tabu. Däremot händer det titt och tätt att andra kvinnor(gärna de som är lite äldre) tycker synd om en, de utgår från att man har missat så mycket för att man inte varit "frigjord". Ibland händer det också att ens intelligens ifrågasätts eller att de utfår från att man haft en traumatisk religiös barndom.


    Stackars dessa kvinnor. De är nog de som måste ha missat mycket om de inte förstår att sex mot ens vilja är nog inget höjdare...
  • Anonym (22 år)
    Anonym (H) skrev 2018-05-23 16:03:43 följande:
    Stackars dessa kvinnor. De är nog de som måste ha missat mycket om de inte förstår att sex mot ens vilja är nog inget höjdare...
    De tänker nog inte så. De kan bara inte förstå att man kan vilja, som de ser det, "begränsa" sig.
  • Anonym (H)
    Anonym (22 år) skrev 2018-05-23 16:16:44 följande:

    De tänker nog inte så. De kan bara inte förstå att man kan vilja, som de ser det, "begränsa" sig.


    Beror kanske på individen. Vi känner säkert olika kvinnor.

    De kvinnor jag känner som tycker/pratar så är ofta kvinnor som har svårt att säga nej till män trots att de är inte kåta själva.
  • prospicientia
    Johannako skrev 2018-05-23 14:25:42 följande:
    Kan säga att jag blivit positivt överraskad över reaktionerna jag fått när jag sagt hur det är.. de flesta nästan samtliga gillar det och blir tänds på tanken över det.. vilket jag inte trodde det var innan
    Gäller det mig som kille så hade jag inte alls uppskattat om en kvinna tände på att jag är (nästan) oskuld. Om hon får en varm känsla och vill ge mig en upplevelse så blir jag mycket glad. Men inte om hon tänder på att jag är oanvänd eller får vara den första som lär upp mig. Absolut inte! Det känns nästan lite kränkande.

    Jag bryr mig inte ett dugg om tjejers erfarenhet i sig. Men fördelen med en oskuld (har hon bara haft två eller tre samlag är hon så oerfaren att jag fortfarande hade kallat henne för oskuld) är att då hade jag inte behövt ha prestationsångest över att vara oerfaren själv utan vi kunde långsamt ta steg för steg tillsammans.

    Ska jag träffa en erfaren kvinna hade det däremot varit spännande om hon var dominant och tog kontrollen över mig så att jag fick vara knulldockan. Det kan säkert stimulera på ett obehagligt sätt så naturligtvis måste hon ta hänsyn, men om hon hade kunnat ta för sig och njuta utan att jag hade behövt göra så mycket så hade det ju inte gjort så mycket om jag inte fick så mycket ut av det själv som nybörjare. 

    Sen kan det nog vara lite som att man är nybörjare igen med varje ny person såklart. Det måste ju bli olika med alla.

    Men tänder på att någon är oskuld eller har legat med 1000 personer gör jag verkligen inte och jag skiter i vilket. Däremot tänder jag på när kvinnor är otrogna. 
  • prospicientia
    Johannako skrev 2018-05-23 14:55:07 följande:
    Du har nog väldigt rätt i det du säger, kan dock säga att jag nu för tiden säger det rätt tidigt för att killen ska veta och inte känna att jag lurat honom då jag är rätt sexuell av mig och väldigt hemma på min egna njutning så kan jag nog ses som rätt erfaren när jag pratar m.m.

    Johannako skrev 2018-05-23 14:53:27 följande:
    Det är väl så att vi har en förväntning på vad killar tycker och tänker men att den sällan stämmer.. kan dock säga att jag känner tjejer som sagt att dem haft sex även om de varit oskulder för att det skämdes över att erkänna så tror det handlar om att man inte vill framstå som någon som legat runt mycket men inte heller som någon som aldrig fått till det..
    Ja, jag brukar berätta att jag är oerfaren JUST för att jag skäms. Precis allt annat jag skäms över.
  • Anonym (Vänta)
    Johannako skrev 2018-05-23 14:55:07 följande:
    Du har nog väldigt rätt i det du säger, kan dock säga att jag nu för tiden säger det rätt tidigt för att killen ska veta och inte känna att jag lurat honom då jag är rätt sexuell av mig och väldigt hemma på min egna njutning så kan jag nog ses som rätt erfaren när jag pratar m.m.
    Så är det för min fästmö också, att hon har utforskat sin njutning och känner sin kropp och dess reaktioner. När hon var yngre var onani närmast tabu, men när hon var i 25-årsåldern började hon testa mera och lärde sig få orgasm. Så i det avseendet är hon inte oerfaren. Hon har också varit beredd att förbli ogift och nöja sig med njutning på egen hand.
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (22 år) skrev 2018-05-23 15:30:08 följande:
    Jag upplever det inte som att man blir direkt dömd som kvinnlig oskuld/kvinna som bara legat med en.Jag skulle inte kalla det för ett tabu. Däremot händer det titt och tätt att andra kvinnor(gärna de som är lite äldre) tycker synd om en, de utgår från att man har missat så mycket för att man inte varit "frigjord". Ibland händer det också att ens intelligens ifrågasätts eller att de utfår från att man haft en traumatisk religiös barndom.
    Min fästmö har också fått sådana reaktioner från mera "frigjorda" vänner. Att hon liksom har slösat bort sin ungdom genom att avstå sex. Eller att avhållsamheten är påtvingad av föräldrar eller församling och att hon liksom är drabbad av den.
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (22 år) skrev 2018-05-22 09:19:39 följande:
    Båda var oskulder ja. Eftersom att detta är våra värderingar och båda verkligen ville vänta så var det inte så himla svårt ändå. Vi hade inget sex alls innan vi var gifta. 
    Några nyfikna frågor. Funkade sexet bra från början eller var det svårt att "komma igång" på något vis när ni båda var oerfarna? Hur gjorde ni under er långa väntan? Övernattade ni hos varandra? I samma säng på resor etc? Var det aldrig nära att ni skulle ha gått för långt?
  • Anonym (22 år)
    Anonym (Vänta) skrev 2018-05-24 07:57:11 följande:
    Några nyfikna frågor. Funkade sexet bra från början eller var det svårt att "komma igång" på något vis när ni båda var oerfarna? Hur gjorde ni under er långa väntan? Övernattade ni hos varandra? I samma säng på resor etc? Var det aldrig nära att ni skulle ha gått för långt?
    Det fungerade bra på så sätt att vi var trygga med varandra och det var fint från början även om vi lärde upp varandra. Vi hade känt varandra så länge att vi kunde tala öppet om allt så det blev aldrig jobbigt. 
    Under väntan så var det aldrig nära att det hände, vi var så bestämda över hur vi skulle ha det. Vi sov över hos varandra, men inte i samma säng, det ville vi vänta med tills bröllopsnatten.
Svar på tråden Kvinna och oskuld. Tabubelagt ämne. Finns ni och hur gamla är ni?