• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • klyban
    Maya84 skrev 2018-07-30 17:29:03 följande:
    Vem har ens nämt något om att det skulle vara emot någons vilja?

Våldtäkt, är inte detta mot ens vilja?
    Och om inte så är det ömsesidigt.
    Så förklara vad du vill ha sagt, för förstår inte vad din poäng är.

Eller vad är det med våldtäkt som är med ömsesidig vilja och göra?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-30 18:45:57 följande:
    Och de prostituerade männens kunder är män inte sällan dessutom heterosexuella män som sysslar med någon sorts bejakande

Jaha, och?

hur många meter var det?
  • Maya84
    klyban skrev 2018-07-30 21:40:51 följande:

Våldtäkt, är inte detta mot ens vilja?
    Och om inte så är det ömsesidigt.
    Så förklara vad du vill ha sagt, för förstår inte vad din poäng är.

Eller vad är det med våldtäkt som är med ömsesidig vilja och göra?

Min poäng?

Min poäng är superenkel. Jag ställer frågan, till de som anser att prostitution skulle vara emot kvinnans vilja.
    Igen, så kommer jag tillbaka till det faktum att i de länder man som kvinna, kan arbeta som sexarbetare finns det den fulla friheten att välja själv om man vill sälja sex eller inte.
    Det finns kvinnor som arbetar under rena, skyddade förhållanden, och som tycker om det de gör. Att du jämför det med en våldtäkt, där kvinnan får utså fysiskt våld under tvång är patetisk. Så din poäng, är om jag förstått det rätt, att våldtäkt och sex mot betalning är samma sak?
  • Maya84
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-30 18:51:51 följande:
    Majoriteten av de som jobbar på bordeller eller säljer sexuella tjänster över internet gör detta mot sin vilja de har ju inte ens den minsta förankring i landet där de säljer sex. Skulle det finnas frivillighet att sälja sex skulle såklart majoriteten av sexsäljarna i Tyskland vara tyska, sexsäljarna i Nederländerna vara nederländska, de prostituerade som annonserar i Sverige skulle vara svenska och inte rumänska kvinnor som har en skolgång på kanske 2 år och inte talar mer än sitt hemspråk
    Du drar upp exempel där kvinnor känner att de av någon anledning måste sälja sex pga olika anledningar som vi aldrig kommer få ta del av.

Min fråga var denna: Om det finns kvinnor, som gör detta av fri vilja, i en skyddad och ren miljö, för att de tycker om det, och för att de kan VÄLJA själva med vem hur och när de vill sälja sex till, varför hela tiden ta upp skräckexempel som normen och sen dra alla kvinnor över en kam?
  • klyban
    Maya84 skrev 2018-08-04 21:12:39 följande:
    Min poäng?

Min poäng är superenkel. Jag ställer frågan, till de som anser att prostitution skulle vara emot kvinnans vilja.
    Igen, så kommer jag tillbaka till det faktum att i de länder man som kvinna, kan arbeta som sexarbetare finns det den fulla friheten att välja själv om man vill sälja sex eller inte.
    Det finns kvinnor som arbetar under rena, skyddade förhållanden, och som tycker om det de gör. Att du jämför det med en våldtäkt, där kvinnan får utså fysiskt våld under tvång är patetisk. Så din poäng, är om jag förstått det rätt, att våldtäkt och sex mot betalning är samma sak?
    Men är inte våldtäkt mot ens vilja?
    hur många meter var det?
  • oanonym
    klyban skrev 2018-08-05 12:04:50 följande:

Jo, därför var det fel att jämföra det med prostutition, som inte bar mot ens vilja.

Så förstod i alla fall jag argumentet.
  • klyban
    oanonym skrev 2018-08-05 12:28:44 följande:
    Jo, därför var det fel att jämföra det med prostutition, som inte bar mot ens vilja.
    Så förstod i alla fall jag argumentet.

Har jag bara förstått fel då?
    Eller var det med som nått argument där?

För våldtäkt är givetvis en sak jag vill skydda kvinnorna och männen som prostituerar sig ifrån detta hemska.

Lite lustigt hur man så frenetiskt skriker det ska vara olagligt, men sällan någon lyckas säga varför.
    Det enda jag hör de flesta ggr, det är hur man anser sig bestämma över andras kroppar.
    Men den kvinnan själv, ja, där tar man detta val ifrån dom.
    Ogillar moraliska lagar, då de sällan hjälper och skadar gärna de inblandade i processen.

Jag insett när man diskuterat en del i tråden, att vissa element hatar kvinnor som gör detta så mycket att de anser de kan lika gärna ha allt som komerm deras väg.
    Sen är det rätt att kriminellanätverk är ett problem, men ha det olagligt så är man chanslös att isolera bort dessa.
    Så varför kan man inte välja det som är minst dåligt för kvinnorna då?
    Väldigt märkligt beteende faktiskt, ås jag misstänker det finns en annan agenda, men vad är en bra fråga.

Sen har vi stolpskott ifrån andra sidan också, som att sex skulle vara en rättighet.
    Ja, möjligtvis onani om man har fysiken för detta.

hur många meter var det?
  • Maya84
    klyban skrev 2018-08-05 12:04:50 följande:
    Vet du skillnaden mellan på ett sexuellt övergrepp och att ha sex där båda är med på det?
  • Anonym (ee+??)
    Anonym (S18) skrev 2018-06-26 23:02:36 följande:

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

aLLA är inte utnyttjade, finns de som gillar att ligga och få bra betalt. som inte vill jpobba på konsum,.
  • klyban
    Maya84 skrev 2018-08-10 23:10:50 följande:
    Vet du skillnaden mellan på ett sexuellt övergrepp och att ha sex där båda är med på det?

Frågan kvarstår, är inte våldtäkt emot ens vilja, och om man då blir utsatt?

frågan uppstår då det verkade vara ett argument för nått, men inget som jag har pratat om här har någonsin handlat om att tvinga någon till något den inte själv vill göra.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!