• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • klyban
    Maya84 skrev 2018-08-15 21:48:38 följande:
    "Om man anser det är en rättighet att ha sex, så kommer detta ske mot någons vilja och bli till våldtäkt.
    Och det är där den startade."

Detta kommer från dig. Prostitution existerar där båda apeter VILL. Alltså inget tvång, INGEN våldtäkt.

ROFL hahahaha, detta är ett makalöst inlägg på läsa saker mellan raderna som inte existerar.

Om MAN tvingar någon så blir det våldtäkt, är det svårt och förstå?
    Och är det frivilligt så är det inte våldtäkt, är det svårt och förstå?
    Och det mesta jag pratar om i tråden är att allt ska bygga på en frivillighet, och att kriminellanäverk ska kopplas bort.

Sluta läs mellan raderna och saker som inte existerar.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (...) skrev 2018-08-11 17:41:17 följande:
    Har du tittat på annonser i Sverige? För isåfall borde du ha märkt att många av dem som annonserar är svenskor.

Sen finns det en enkel förklaring till vad du tar upp och den stavas pengar. Som utlänning och ev. med bristande skolgång är det givetvis svårare att få ett vanligt arbete att försörja sig på. Jag tror inte heller att de flesta kvinnor väljer att prostituera sig bara för att de trivs så mycket med att sälja sex. Det betyder dock inte att de gör det mot sin vilja. Att sätta likhetstecken här är inte bara felaktigt, det förminskar också de kvinnor som faktiskt tvingas till att sälja sig.

Som vanligt i den här typen av trådar blir det extremt polariserat mellan för och emot sidan. Sanningen finns någonstans emellan dem där det för en del kvinnor är ett tvång och något de far väldigt illa av medan det för andra är ett frivilligt val av olika skäl.
    Nu är ju inte sexsäljarna från Rumänien, Moldavien, Tjeckien eller Nigeria bosatta i Sverige och får då inte arbeta i landet om de inte har arbetstillstånd.
  • Voyager
    klyban skrev 2018-08-15 20:00:11 följande:

Inte för vara sån, men i frågan är det tyvärr ingen som bryr sig om hur du ser på sex.
    Även om jag har en liknande syn som dig, så inser jag även att andra inte är stöpta i min form.

Nej, kanske det men vem har stöpt "dem" i denna idiotiska form? Deras mödrar och mostrar, förskollärare, genuspedagoger, skolsköterskor, feminister eller futtiga, fattiga fittor?

Du och jag får väl fortsätta njuta hejdlöst med villiga kåta kvinnor så får de som är stöpta i fel form tröstknulla okåta, bottenlösa myntinkast.

P.S.

Maya84 skrev att prostitution existerar där båda vill men det handlar ju om helt olika saker: En vill ha sex och den andra vill ha pengar.

D.S.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-08-15 19:42:08 följande:

Nej, det behöver de väl inte om de heller vill böta eller gå i fängelse (både män, kvinnor eller annat kön):

"11 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel,
    skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning,
    döms för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i
    högst ett år.
    Vad som sägs i första stycket gäller även om ersättningen har
    utlovats eller getts av någon annan. Lag (2011:517)."
    Om de däremot gjorde det skulle det varken finnas våldtäkter eller prostitution.

Jag är bara så otroligt tacksam att jag själv inte kan tända på sex mot ersättning (varken att få betalt själv eller betala) för jag har ofattbart många andra brister men jag lider med människor som finner lust i det och liksom inte kan se världen på något annat sätt. "Det är synd om människorna." (A. Strindberg)
    Hur vet du att de inte kan se världen på annat sätt? Det finns faktiskt männskor som har sex både med prostituerade och ej prostituerade.

Själv är jag tacksam över att jag inte behöver skriva om hur fantastiskt mitt sexliv är , i flera inlägg.
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-08-15 23:42:18 följande:
    Hur vet du att de inte kan se världen på annat sätt? Det finns faktiskt männskor som har sex både med prostituerade och ej prostituerade.

Själv är jag tacksam över att jag inte behöver skriva om hur fantastiskt mitt sexliv är , i flera inlägg.
    Eftersom dessa människor har sex med prostituerade tolkar jag det som att de inte kan se världen på något annat sätt än att det är ok att bryta mot svensk lag (om de gör det i Sverige).

Skulle fler sedan skriva att de verkligen hade fantastiska sexliv - mer sex än de kan önska, helt gratis ? skulle det bli ännu märkligare att det över huvud taget skulle finnas en marknad för prostituerade.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-08-15 23:58:35 följande:

Eftersom dessa människor har sex med prostituerade tolkar jag det som att de inte kan se världen på något annat sätt än att det är ok att bryta mot svensk lag (om de gör det i Sverige).

Skulle fler sedan skriva att de verkligen hade fantastiska sexliv - mer sex än de kan önska, helt gratis ? skulle det bli ännu märkligare att det över huvud taget skulle finnas en marknad för prostituerade.

Ja, att bryta mot lagen är fel. Men det har inget med själva sexet att göra, vad man tänder på.

Då antar jag att du ser lika på kvinnorna som säljer sex frivilligt, de ser världen på bara ett sätt, och det är att sälja sin kropp?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-15 22:30:37 följande:
    Nej, kanske det men vem har stöpt "dem" i denna idiotiska form? Deras mödrar och mostrar, förskollärare, genuspedagoger, skolsköterskor, feminister eller futtiga, fattiga fittor?

Du och jag får väl fortsätta njuta hejdlöst med villiga kåta kvinnor så får de som är stöpta i fel form tröstknulla okåta, bottenlösa myntinkast.

P.S.

Maya84 skrev att prostitution existerar där båda vill men det handlar ju om helt olika saker: En vill ha sex och den andra vill ha pengar.

D.S.

Det beslutet handlar till stor del om moral, och vilken moral som funkar för en själv.

Men du kan aldrig använda dig själv för att förstå andra, och det handlar om annan sorts empati.
    Antingen kan man förstå, eller så gör man inte detta.

Jag förstår att en del män(och kvinnor) vill bara knulla, du förstår inte detta.
    Jag förstår detta, men vill inte knulla på det sättet och är ett eget beslut.
    Men jag förstår fortfarande varför det existerar, och uppenbart gör.

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-15 23:58:35 följande:

Skulle fler sedan skriva att de verkligen hade fantastiska sexliv - mer sex än de kan önska, helt gratis skulle det bli ännu märkligare att det över huvud taget skulle finnas en marknad för prostituerade.

Varför blandar du in lagen?
    Den var inte på tal innan nu och om varför man har sex, hur fick lagen en betydelse helt plötsligt för detta?

hur många meter var det?
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-08-16 00:23:13 följande:
    Ja, att bryta mot lagen är fel. Men det har inget med själva sexet att göra, vad man tänder på.

Då antar jag att du ser lika på kvinnorna som säljer sex frivilligt, de ser världen på bara ett sätt, och det är att sälja sin kropp?
    Tydligen kan människor "tända på" många olagliga saker som t.ex. 150 bilar, koppling mellan våld, tvång och sex, sex med barn m.m. och det är dem jag "lider" med för jag kan föreställa mig hur svårt det vore om det jag själv tänder på vore olagligt.

De kvinnor som säljer sex frivilligt har ju redan visat att de hellre vill ha pengar än sex, åtminstone de gånger de säljer sex. Så verkar de se världen.

För mig är det emellertid som att lika gärna knulla någon av de moderna robotar som börjar komma på marknaden, men där man upplever vad som brukar kallas "uncanny valley". Det är i varje fall inte olagligt men jag skulle aldrig vilja byta "mitt fantastiska sexliv" mot en sådan eller ens ha det parallellt som en surrogatfitta.

Här är jag dock medveten om att jag är konservativ för det verkar finnas andra män som tycker det går lika bra. Kanske märker de ingen skillnad.
  • Voyager
    klyban skrev 2018-08-16 00:40:29 följande:

Varför blandar du in lagen?
    Den var inte på tal innan nu och om varför man har sex, hur fick lagen en betydelse helt plötsligt för detta?

Eftersom det handlade om sex mot ersättning är det ett lagbrott i Sverige.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!