• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (en kille)
    Voyager skrev 2018-08-27 05:50:01 följande:
    Ingen har bara lyckats förklara för mig:

Vad är själva grejen med att utföra diverse aktiviteter med sitt kön tillsammans med någon som aldrig skulle valt att tillbringa tid med en frivilligt utan pengar, särskilt när det finns gott om både kvinnor och män som ser sex som belöningen i sig?

Om jag inte minns fel vill 60 procent av svenska kvinnor har MER sex än de får och jag har träffat några av dem. Vad är då grejen med att betala? Det verkar ju både onödigt och helt osexigt, eller är det en fetish för några av något slag eller vet de inte hur de kan få det gratis?
    Som sexarbetare är mitt svar på det att det finns folk som tänder på transaktionen. Det finns folk som tänder på illusionen. Det finns folk som har kinks som kan vara svåra att få gratis för attdet är svårt att komma i kontakt med andra med samma kinks. Det finns de som är blyga och behöver komma över tröskeln vilket kan vara lättare med en sexarbetare pga upplägget. Det finns de som vill testa exempelvis sex med en person av samma eller motsatt kön, beroende på ens läggning, vilket också är lättare att bara vara ärlig med gentemot en sexarbetare. De finns de som bara vill ha okomplicerat, diskret sex. Det finns personer med fysiska handikapp som inte kan få sex annars. Det finns de som vill ha ett kuttersmycke för några timmar eller en helg, något snyggt att visa upp för affärskollegor eller andra tillfälliga kontakter. Det finns de vars partners inte kan ge dem sex och har en överenskommelse att sexarbetare är ok men inte krogragg eller fasta älskare.

Jag har stött på allt detta många gånger.

På min egen sida så kan jag säga att jag har haft en mängd kunder som jag utan tvekan hade kunnat ligga med helt gratis men det har inte legat i antingen deras eller mitt intresse att göra det.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-08-27 11:28:30 följande:
    Hade det inte varit bättre att säga "Om det går att styrka att alla kvinnor som säljer sex gör det 100% frivilligt då är jag för"???

Visst, det finns säkert enstaka kvinnor som verkligen vill sälja sex, men varför anser du att det är viktigare att värna dessa få än alla de som lider av det?
    Om man utgår från att de som säljer sex frivilligt är några enstaka undantag så är det kanske inte så konstigt att man inte förstår, om man istället utgår ifrån att andelen som gör det frivilligt inte alls är ett fåtal undantag utan väldigt många så klarnar kanske bilden lite. Ponera att de som säljer sex frivilligt är säg, 50%, då är det väl ganska naturligt att värna om dessa, eller hur?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-27 05:51:00 följande:
    Det var ett svar på tidigare fråga om öppenhet. (Du måste läsa hela konversationen.)

När ska du svara på att du inbillar dig att din sexualitet är nått som alla SKA ha??
    Du bara fortsätter och tramsa ser jag.

hur många meter var det?
  • Voyager
    Bjoer skrev 2018-08-27 11:13:49 följande:
    Förbud kommer inte lösa detta (om det nu är det du förespråkar). Det kommer bara göra det svårare för de prostituerade. Själv är jag för en avkriminalisering eftersom det kommer underlätta för de prostituerade själva att styra över sin situation. Dessutom verkar det vara det de själva vill.

Har du sett de TED Talks jag länkade till tidigare där representanter för prostituerade (som själva var prostituerade) talade?
    Ja, jag har sett t.ex. Juno Mac.

Har du någon mer vetenskaplig referens?
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-08-27 07:47:17 följande:
    Ha, ha, du är rolig du. Jag förespråkar ingenting, förutom att kvinnor som vill sälja sex ska kunna göra det under ordnade former.

Om det innebär 10 procent eller 20 procent av dagens antal är irrelevant för mig.

Dina siffror om att andra, än de prostutierade, tar in pengarna är också irrelevant, då det är detta jag vill få bort. Allt du tar upp som har med tvång att göra är inget argument mot mig, då jag redan håller med dig där.

Hur vet du att kvinnor som säljer sex frvilligt, utan hallick, är med i dessa undersökningar?

Vet du hur frågorna är ställd i undersökningen? Tänk om det kom fram att 80 procent av alla stöderskor egentligen ville byta jobb? En sådan undersökning vore lätt att ta fram, bara frågorna var rätt ställd.

Nu säger jag inte att dina undersökningar är så, men det är svårt att veta hur deltagarna valts ut.
    Vilka referenser har du?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-08-27 13:19:10 följande:

När ska du svara på att du inbillar dig att din sexualitet är nått som alla SKA ha??
    Du bara fortsätter och tramsa ser jag.

Har du någon referens till något du anser inte är trams?
  • Voyager
    Anonym (en kille) skrev 2018-08-27 12:40:04 följande:
    Som sexarbetare är mitt svar på det att det finns folk som tänder på transaktionen. Det finns folk som tänder på illusionen. Det finns folk som har kinks som kan vara svåra att få gratis för attdet är svårt att komma i kontakt med andra med samma kinks. Det finns de som är blyga och behöver komma över tröskeln vilket kan vara lättare med en sexarbetare pga upplägget. Det finns de som vill testa exempelvis sex med en person av samma eller motsatt kön, beroende på ens läggning, vilket också är lättare att bara vara ärlig med gentemot en sexarbetare. De finns de som bara vill ha okomplicerat, diskret sex. Det finns personer med fysiska handikapp som inte kan få sex annars. Det finns de som vill ha ett kuttersmycke för några timmar eller en helg, något snyggt att visa upp för affärskollegor eller andra tillfälliga kontakter. Det finns de vars partners inte kan ge dem sex och har en överenskommelse att sexarbetare är ok men inte krogragg eller fasta älskare.

Jag har stött på allt detta många gånger.

På min egen sida så kan jag säga att jag har haft en mängd kunder som jag utan tvekan hade kunnat ligga med helt gratis men det har inte legat i antingen deras eller mitt intresse att göra det.
    Tack!

Har du några siffror på hur vanligt det är med ovanstående och någon källa till informationen?
  • Voyager
    Anonym (yes) skrev 2018-08-27 12:47:37 följande:
    Om man utgår från att de som säljer sex frivilligt är några enstaka undantag så är det kanske inte så konstigt att man inte förstår, om man istället utgår ifrån att andelen som gör det frivilligt inte alls är ett fåtal undantag utan väldigt många så klarnar kanske bilden lite. Ponera att de som säljer sex frivilligt är säg, 50%, då är det väl ganska naturligt att värna om dessa, eller hur?
    Är det inte just "ponerandet" av detta som gör att man kan vara för? Vilka referenser har du?
  • Voyager
    Voyager skrev 2018-08-28 05:48:01 följande:
    Ja, jag har sett t.ex. Juno Mac.

Har du någon mer vetenskaplig referens?
    Att jag refererade till Juno Mac var för att den utgick från både egna erfarenheter och en del undersökningar och statistiska underlag. Däremot verkar inte det hon säger om Sverige stämma och hon ger ingen referens men kanske har hon gamla uppgifter.

SOU 2010:49 gör en ganska grundlig genomgång av flera olika källor och skriver bl.a. så här:

"Mot den här bakgrunden bör man kunna dra slutsatsen att den halvering av gatuprostitutionen som skett utgör en reell minskning av prostitutionen i Sverige och att denna minskning också i huvudsak är en effekt av kriminaliseringen av sexköp."

Liknande har också setts lokalt i Bergen enligt utredningen.

Sedan tycker jag det tragiska i Juno Macs, för övrigt goda framförande, är att själva utgångspunkten för att hon överhuvud taget börjar prostituera sig är bristen på pengar eller "fattigdom" rent ut sagt, för att hon inte såg några andra alternativ. Hur "frivilligt" var det då?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-28 05:50:29 följande:
    Har du någon referens till något du anser inte är trams?

Dina inlägg, det är ju bara läsa dom, så ser man direkt hur du bara flippar helt plötsligt och sedan dess aldrig svarar på den frågan.

Så ska du ha referens, allt du behöver göra är konsultera dig själv.
    Så ser du allt jag pratar om, och andra pratar om.

Men du kanske inbillar dig jag ska svara på alla din inlägg om lagen som ingen ifrågasätter dess existens.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!