• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (en kille) skrev 2018-08-27 12:40:04 följande:
    Som sexarbetare är mitt svar på det att det finns folk som tänder på transaktionen. Det finns folk som tänder på illusionen. Det finns folk som har kinks som kan vara svåra att få gratis för attdet är svårt att komma i kontakt med andra med samma kinks. Det finns de som är blyga och behöver komma över tröskeln vilket kan vara lättare med en sexarbetare pga upplägget. Det finns de som vill testa exempelvis sex med en person av samma eller motsatt kön, beroende på ens läggning, vilket också är lättare att bara vara ärlig med gentemot en sexarbetare. De finns de som bara vill ha okomplicerat, diskret sex. Det finns personer med fysiska handikapp som inte kan få sex annars. Det finns de som vill ha ett kuttersmycke för några timmar eller en helg, något snyggt att visa upp för affärskollegor eller andra tillfälliga kontakter. Det finns de vars partners inte kan ge dem sex och har en överenskommelse att sexarbetare är ok men inte krogragg eller fasta älskare.

Jag har stött på allt detta många gånger.

På min egen sida så kan jag säga att jag har haft en mängd kunder som jag utan tvekan hade kunnat ligga med helt gratis men det har inte legat i antingen deras eller mitt intresse att göra det.
    Jaha, men vilken rätt har dessa att utöva sina böjelser med någon som inte vill ha sex med dem? Svar inga.
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-08-28 07:43:25 följande:
    Bestäm dig; ifrågasätter jag eller gör jag påståenden?
    Både och!
  • Bjoer
    Voyager skrev 2018-08-28 07:36:19 följande:
    Jo, men om det är frivilligt för båda parter, vad säger att den ena är "kund" och den andra "säljare"?
    Det var inte det han skrev. Läs inlägget igen.
  • Bjoer
    Anonym (Eh!) skrev 2018-08-28 07:43:28 följande:
    Jaha, men vilken rätt har dessa att utöva sina böjelser med någon som inte vill ha sex med dem? Svar inga.
    Ingen, men det erbjuds ju. Då behövs inte en rättighet för att få göra något.

Det här är ett märkligt argument alltså. Det är ingen (vad jag vet) som säger att någon har rättigheter att få utlopp för sina kinks. Så varför ifrågasätta om de har rätt till det?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-08-28 07:36:19 följande:

Jo, men om det är frivilligt för båda parter, vad säger att den ena är "kund" och den andra "säljare"?

Den som säljer sex är säljare och den som köper sex är köpare.

Jag antar att detta är klart i de flesta lägen.
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-08-28 07:53:05 följande:

Både och!

Nämn ett påstående jag gjorde?
  • oanonym

Har någon påstått det?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-08-28 07:39:59 följande:
    Fast så är det ju inte...
    Säger vem?
    Du eller fakta?
    Tror du eller vet du? Och i så fall vad baserar du det på?
  • Anonym (yes)
    När folk utövar sina böjelser med andra som är med på det FRIVILLIGT så kallas det för sex. Så rätt att utöva sina böjelser har ALLA i Sverige så länge det sker frivilligt. När Ulla går på swingerklubb och blir smiskad på stjärten av Arne utövar hon sina böjelser även där.

Den enda skillnaden vid prostitution är om man betalar för det eller ej. 
  • klyban
    Voyager skrev 2018-08-28 07:34:50 följande:
    Du har alltså ingen grund för dina påståenden i form av referenser?

Jag har inte påstående, men det vet du redan.
    Jag har en fråga du undvek och inte svarar på, och nu tramsar du i tron detta ska bli glömt.
    Och vi är en del som frågat dig, men du möter alla med samma tystnad.
    Skäms du?

Så jag bara allt var en lögn om du var en sexgud för kvinnor, och att ditt sätt är det enda sättet och förhålla sig till sex.
    Där kan man faktiskt undra hur illa det blir för dig när du träffar på andra sexualiteter än man och kvinna.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!