• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • KlunsSmurfen
    Bjoer skrev 2018-07-09 11:55:32 följande:
    Fast det är precis den här typen av "motstånd" som gör det svårt för prostituerade. De kommer komma hit och sälja sex ändå. Fast i skymundan och med samma problem som de redan har. Utnyttjade av kriminella gäng, ibland av polisen själva (eftersom de vet att de inte kan anmälas av någon som själv sysslar med olaglig verksamhet) etc.

Det är lite som att säga att bara svenska personer får tigga pengar i Sverige. Det kommer givetvis de rumänska tiggarna skita i, för de har inget val. De kommer tigga ändå, med risken att arresteras ovanpå den vanliga skiten. Utländska prostituerade kommer sälja sex ändå, men riskera arrest. De kommer behöva ta större risker med kunder, de har inget skydd av polis om något händer osv. En riktigt dålig lösning.

Nej, jag håller med Juno Mac i den här frågan. Avkriminalisering verkar vara det enda vettiga.
    har inte orkat läsa tråden och är inte insatt i ämnet men jag känner igen det du skriver.
    Sexworkes Critique of Swedish Prostitution policy
    www.petraostergren.com/pages.aspx

Hon är med och diskuterar i debatten (som jag inte sett) och försöker ge ytterligare en synvinkel på det.

• KlunsSmurfen
    Voyager skrev 2018-08-26 12:40:46 följande:
    Nu hade du en väldigt tur!

Jag har nämligen gjort något endast ett fåtal har gjort - vetenskapligt utvärderade test ("Big five") som visar att jag är MER öppen, nyfiken och ärlig än genomsnittet av människor överlag i större internationella studier.

Det finns också ett finurligt konstruerat test (implicit.harvard.edu/implicit/) som visar om man har fördomar man inte ens erkänner för sig själv i synen på kön, etnicitet, homosexualitet, fetma, funktionsnedsättningar. Eftersom det inte går att "lura" testet genom att försöka vara "politiskt korrekt" (inte ens för de konstruerat testet) vet jag att jag hamnar ungefär på ett neutralt läge i förhållande till egenskaperna ovan.

(Det skulle vara intressant att se testresultat från andra som skrivit i den här tråden och vill ni kanske jag kan ordna det.)

Eftersom jag är så extremt öppen för olika uppfattningar, alternativ och olikheter kan en del kanske vara förvånade över min inställning till prostitution - men det beror helt enkelt på den omfattande internationella empiriska evidens som finns för alla negativa konsekvenser av den (inte att den kan fungera i något enstaka fall, vilket man nästan aldrig ser i den internationella forskningen).

Jag kan återkomma lite senare till detta men har nu några andra arbetsuppgifter som måste få gå före till skillnad från hallikar som med näbbar och klor vill försöka etablera sexhandel i Sverige trots det massiva motståndet här och kanske tänker att man kan försöka "luckra upp" åsikterna här. Som en professor i juridik uttryckte det:

Sverige har nästan en manual för hur man utrotar prostitution!
    När någon skriver så om sej själv är det oftast BS.
    Om politisk korrekthet och vetenskap nämns i det sammanhanget så är det något skumt.

"Det skulle vara intressant att se testresultat från andra som skrivit i den här tråden"
    Det är väl någon genusvetare som skapat testet så jag är rätt övertygad om att jag är rasist, homofob, islamofob, sexistisk, nazist, transfobi och väldigt elak.

• Bjoer
    KlunsSmurfen skrev 2018-08-29 22:43:59 följande:
    har inte orkat läsa tråden och är inte insatt i ämnet men jag känner igen det du skriver.
    Sexworkes Critique of Swedish Prostitution policy
    www.petraostergren.com/pages.aspx

Hon är med och diskuterar i debatten (som jag inte sett) och försöker ge ytterligare en synvinkel på det.
    Det finns ett par TED Talks på samma ämne, vilka i princip övertygade mig till den ståndpunkt jag har idag.

www.ted.com/talks/juno_mac_the_laws_that_sex_workers_really_want

• Voyager

Eftersom jag mött uppfattningen att jag skulle vara någon sorts "sexgud", vilket jag aldrig påstått, vill jag bara uppdatera statistiken något (och ge en helt "naturlig" förklaring till de drygt 2000 orgasmer några tydligen undrat över).

Efter en oerhört hektisk vecka (där jag bl.a. prioriterat några enskilda råd via PM framför diverse mer eller mindre meningslösa forum med okunniga och obekräftade uppgifter) har jag också delat ut och fått ytterligare några orgasmer, dels på hotellrum, dels på ett nattåg och dels i en lite speciell fåtölj i en bostad. Då sex är belöning i sig (för personer med normalt belöningssystem och inte har en historia droger med centralstimulantia) och den äkta varan inte kan köpas för pengar har jag inte betalat en krona för detta och inte heller fått betalt (förutom att blivit bjuden på taxi, vilket dock motiverades av andra arbetsuppgifter). Med ungefär denna omfattning sedan tonåren och i några decennier kan vem som helst räkna ut att det blir tusentals - om man verkligen är intresserad av att det ska gå för ens partner.

Det är också en helt annan upplevelse med ömsesidig njutning än att bara egoistiskt tänka på sin egen, vilket fler mer eller mindre frustrerade eller besvikna kvinnor gett uttryck för. En prostituerad kvinna beskrev t.o.m. hur de använde som skämt mellan varandra som sexsäljare: "Du njöt säkert av det." Det är inte ens säkert alla sexköpare, verkligen förstår att det var ett skämt men var ett sätt att beskriva den absurda mismatch som finns mellan säljare och köpare enligt deras erfarenhet. Om jag inte minns fel definierar Namibias lagstiftning prostitution som "sex med ickesexuellt utbyte".

• oanonym
    Voyager skrev 2018-09-02 22:38:15 följande:

Eftersom jag mött uppfattningen att jag skulle vara någon sorts "sexgud", vilket jag aldrig påstått, vill jag bara uppdatera statistiken något (och ge en helt "naturlig" förklaring till de drygt 2000 orgasmer några tydligen undrat över).

Efter en oerhört hektisk vecka (där jag bl.a. prioriterat några enskilda råd via PM framför diverse mer eller mindre meningslösa forum med okunniga och obekräftade uppgifter) har jag också delat ut och fått ytterligare några orgasmer, dels på hotellrum, dels på ett nattåg och dels i en lite speciell fåtölj i en bostad. Då sex är belöning i sig (för personer med normalt belöningssystem och inte har en historia droger med centralstimulantia) och den äkta varan inte kan köpas för pengar har jag inte betalat en krona för detta och inte heller fått betalt (förutom att blivit bjuden på taxi, vilket dock motiverades av andra arbetsuppgifter). Med ungefär denna omfattning sedan tonåren och i några decennier kan vem som helst räkna ut att det blir tusentals - om man verkligen är intresserad av att det ska gå för ens partner.

Det är också en helt annan upplevelse med ömsesidig njutning än att bara egoistiskt tänka på sin egen, vilket fler mer eller mindre frustrerade eller besvikna kvinnor gett uttryck för. En prostituerad kvinna beskrev t.o.m. hur de använde som skämt mellan varandra som sexsäljare: "Du njöt säkert av det." Det är inte ens säkert alla sexköpare, verkligen förstår att det var ett skämt men var ett sätt att beskriva den absurda mismatch som finns mellan säljare och köpare enligt deras erfarenhet. Om jag inte minns fel definierar Namibias lagstiftning prostitution som "sex med ickesexuellt utbyte".

Borde det vara förbjudet att ha sex utan njutning?

Eller är det upp till var och en att avgöra detta?
  • klyban

Om man tycker det är så viktigt och hävda 2000 orgasmer man gett kvinnorna, så är detta och försöka hävda vilken fantastiskt sex gud du är.

Jag njuter inte av mitt arbete, så är det för många.
    Du uppvisar fortfarande problem och förstå att alla inte tänker som dig, eller ens nära.
    Dock fortfarande ingen förklaring på varför du inbillar dig att ditt sätt och se på sex är det enda.
    Varför är den frågan så svår för dig och svara på.

Annars har större delen av tråden handlat om att göra det bättre för kvinnorna, och skilja kriminellanätverk ifrån hanteringen.

hur många meter var det?
  • Anonym (en kille)

Jag vet inte om det här ska föreställa ett dåligt försök till skryt eller vad, men upplysningsvis har även jag gett och fått ett antal orgasmer den senaste veckan. Jag fick även pengar för flertalet av dessa. 
  • Anonym (Eh!)
    Bjoer skrev 2018-08-30 08:34:14 följande:
    Det finns ett par TED Talks på samma ämne, vilka i princip övertygade mig till den ståndpunkt jag har idag.

www.ted.com/talks/juno_mac_the_laws_that_sex_workers_really_want
    Jo, för hon representerar ALLA prostituerade?

De prostituerade som kämpar för att det ska vara lagligt - i vår del av världen - representerar möjligen den lilla spillra som gör det 100% frivilligt och som gillar det.
  • Anonym (Eh!)

Många sexsäljare har erfarenhet av sexuella övergrepp som barn/tonåring. De har aldrig haft sex som de njutit av och vet inte hur det är. Det är en faktor som spelar in även för de som "tror att de vill". De vet inte vad de går miste om. Om man tror att sex faktiskt är och ska vara plågsamt är det ju inga problem att sälja sig.
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-09-02 23:03:46 följande:
    Borde det vara förbjudet att ha sex utan njutning?

Eller är det upp till var och en att avgöra detta?
    Alla bör få veta att det normala är att man ska njuta av sex och att det är möjligt. Har man bara erfarenhet av sex i form av övergrepp kanske man tror att det är så sex är. Man har ju sex för att man är kåt och vill bli tillfredsställd. Naturen har gjort det så, annars hade vi inte velat ha sex och inga barn hade blivit gjorda.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!