• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (en kille)
    Voyager skrev 2018-09-06 23:42:41 följande:

+2 (0 kr)

Hey, jag med! +2 (0 kr).

Idag är det fredag.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 16:54:31 följande:
    Var detta allt du hade att komma med?

Jag väntar fortfarande på svar.
    Jag förstår du tycker det är jobbigt att du sagt nått som inte stämmer, och nu sedan länge försöker fly ifrån detta.

Men bara för du inte svarar på detta inlägget som du citera, innebär inte det försvinner.
    Du är medveten om detta va?

hur många meter var det?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-07 17:59:25 följande:

Jag väntar fortfarande på svar.
    Jag förstår du tycker det är jobbigt att du sagt nått som inte stämmer, och nu sedan länge försöker fly ifrån detta.

Men bara för du inte svarar på detta inlägget som du citera, innebär inte det försvinner.
    Du är medveten om detta va?

Hoppsan, har du spilt olja på tangentbordet eller är det något annat?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 18:05:12 följande:
    Hoppsan, har du spilt olja på tangentbordet eller är det något annat?

Ser att vi får ytterligare ett inlägg till utan svar.
    Kanske jag ställde för avancerade frågor för dig, kanske du har en vän som du litar på och som kan förklara för dig.

hur många meter var det?
  • Anonym (anonym)

I de länder där det finns lagliga bordeller har traffickingen ökat och inte som de troddes att inhemska prostituerade skulle sälja sex i en trygg miljö istället för att söka kunder i gatumiljö. 

• Voyager
    klyban skrev 2018-09-07 18:13:07 följande:

Ser att vi får ytterligare ett inlägg till utan svar.
    Kanske jag ställde för avancerade frågor för dig, kanske du har en vän som du litar på och som kan förklara för dig.

Det är lönlöst att svara en person som fullständigt saknar ????????.
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-07 18:27:19 följande:
    I de länder där det finns lagliga bordeller har traffickingen ökat och inte som de troddes att inhemska prostituerade skulle sälja sex i en trygg miljö istället för att söka kunder i gatumiljö. 

Det är för man inte fått separerat bort de kriminella nätverken, de håller fortfarande på med sina olagligheter och alla problem som medföljer där.
    Det är där utmaningen ligger, att straffa den prostituerade är inte lösningen.
    Även om en del länder försöker låta bli, genom inte ha straff för prostitution.
    Så är det var som sker praktiskt när man låter kriminellanätverk sköta handeln.

hur många meter var det?
  • Anonym (en kille)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-07 18:27:19 följande:

Därför är prostituerade inte heller för lagliga/statliga bordeller. Ingen jag känner till som höjer sina röster för prostituerade vill ha lagliga/statliga bordeller.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-07 18:34:22 följande:
    Det är lönlöst att svara en person som fullständigt saknar ????????.

Det är ditt påstående.
    Men du säger till mig att du far med osanning och att jag ska sortera bort det du påstod som en lögn?

hur många meter var det?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-07 18:42:48 följande:

Det är ditt påstående.
    Men du säger till mig att du far med osanning och att jag ska sortera bort det du påstod som en lögn?

Inte ens grekiska tecken går att använda här i detta kunskapsfientliga forum men ordet kan skrivas: fronesis (som du saknar).
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!