• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:06:48 följande:
    Vilket löjligt exempel. Vi diskuterar människor. kvinnor och män fungerar olika. Du kan ju fundera på hur du hade gillat att ha analsex med okända män varje dag. kvinnor är EXAKT lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella män är av andra män. Det är ett biologiskt faktum. Det är också ett biologiskt faktum att kvinnor, precis som män, måste vara upphetsade för att kunna ha sex. Ja man kan såklart ha sex med en kvinna ändå, men det blir då väldigt obehagligt för henne. Om man inte har massor med glidmedel gör det också ont.
    Ja, vi diskuterar inte mat, men diskussionen verkar gå i samma spår, du repeterar bara samma argument om och om igen och ignorerar alla försök att få några fakta från dig.  Så fort man frågar dig vad du baserar dina argument på så repeterar du bara samma mantra om och om igen och diskussionen börjar om från början.

Hela din argumentation baseras på en och samma sak, att så gott som alla prostituerade inte gör det frivillig. Du har fått frågan om vad du baserar det på ett flertal ggr och svarat med att återigen repetera att ingen gör det frivilligt och hur synd det är om dem.

Så återigen... frågan du fått är INTE om det är synd eller inte synd om prostituerade eller om man vill eller inte vill ha kvar prostitutionen, frågan är, VAD baserar du dina påståenden om att ingen gör det frivilligt på?
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:14:08 följande:
    Nej, inte någonstans har jag sagt att jag skiter i dessa kvinnor. Jag vill att samhället ska göra ALLT för att hjälpa dem ur prostitutionen. Givetvis kommer män som vill ha tillgång till kvinnokroppar när helst de önskar att med näbbar och klor försöka förhindra detta.
    Hur ska det gå till om en del av samhället (du till exempel) fullkomligen skiter i att öht lyssna på vad sexarbetarna själva tycker?

Borde inte de själva veta bäst vad de behöver?
    Är det hjälp eller tvinga dem att rätta sig efter en ideologi vi pratar om?
    Vad händer om de inte håller med om föreslagna åtgärder?
  • Anonym (yes)
    Voyager skrev 2018-09-07 12:01:36 följande:
    Vari ligger frivilligheten hos alla prostituerade p.g.a. fattigdom, lurendrejeri, slaveri, rena kidnappningar och okunskap, eller tänker du bara på de möjligen enstaka personer där detta inte gäller men som ändå bidrar till systemet?
    Det argumentet baserar sig (precis som Eh!) att precis alla eller majoriteten av sexarbetarna inte gör det frivilligt. För om det visar sig att en stor andel av dem gör det frivilligt så baserar man eventuella lösningar enbart på den grupp som inte gör det frivilligt, pga fattigdom, lurendrejeri, slaveri, etc. Det är väl ok, att man försöker få bukt på just de problemen , men det kommer ju i så fall enbart påverka den gruppen och inte alla andra. 

vem har bäst inblick i hur prostitutionen ser ut i praktiken, de själva eller ideologiskt färgade besservissers?

Borde man inte fråga dem vad de tycker behövs? Eller ska vi utgå ifrån ideologi istället?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-06 21:52:44 följande:
    Precis som jag misstänkte du har inte många fler ord i din vokabulär än "trams".

Du saknar ju vokabulär för ditt påstående om att det är bara ditt sätt och se på sex som gäller och det enda rätta.
    Du fått den frågan så många ggr, och det enda du komerm är ditt tramsande om annat.

Tror du verkligen det påståendet försvinner av dig, bara för du inte pratar om det?

Och frågan på om vad du tycker om homosexuella och andra alternativa sexstilar, och med denna i tanken.
    Det har jag inte heller fått, för med din beskrivning och reaktion på prostitution, så måste det betyda antingen är du en själv.
    Eller så hatar du och äcklas av dom rejält, och detta enbart för du berättat att det bara finns ditt sätt och se sex på.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:06:48 följande:
    Vilket löjligt exempel. Vi diskuterar människor. kvinnor och män fungerar olika. Du kan ju fundera på hur du hade gillat att ha analsex med okända män varje dag. kvinnor är EXAKT lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella män är av andra män. Det är ett biologiskt faktum. Det är också ett biologiskt faktum att kvinnor, precis som män, måste vara upphetsade för att kunna ha sex. Ja man kan såklart ha sex med en kvinna ändå, men det blir då väldigt obehagligt för henne. Om man inte har massor med glidmedel gör det också ont.

JA, men det är liknelser oftast, men däremot komemr poängen fram.
    Där man inte är intresserad av nått som gör att man måste tumma på sin åsikt, inte ens om kvinnor far illa.

hur många meter var det?
  • klyban
    Vari ligger frivilligheten hos alla prostituerade p.g.a. fattigdom, lurendrejeri, slaveri, rena kidnappningar och okunskap, eller tänker du bara på de möjligen enstaka personer där detta inte gäller men som ändå bidrar till systemet?
    Men ändå vill du ta bort frivilligheten, varför?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-07 08:14:08 följande:
    Nej, inte någonstans har jag sagt att jag skiter i dessa kvinnor. Jag vill att samhället ska göra ALLT för att hjälpa dem ur prostitutionen. Givetvis kommer män som vill ha tillgång till kvinnokroppar när helst de önskar att med näbbar och klor försöka förhindra detta.

Det blir kontentan i vad du säger, du förespråkar ett system som gör dessa kvinnor illa.
    Eller finner du kriminellanätverk gör ett bra jobb för dessa kvinnor?

Vi är vid en punkt där du säger att vi vill inte göra nått, utan vi vill drömma den utopiska drömmen om inga prostituerade.
    En dröm som aldrig någonsin komemr ske, och under tiden så gör din hållning det att de får det sämre.
    För mig är problem som sådana, man väljer den metod som orsakar minst skada, INTE mest.
    Och då får min "moral" stå tillbaka, det är inte min sak och straffa någon värre än nödvändigt och bara för att som det är nu och för dig.

hur många meter var det?
  • oanonym

Är slaveri och kidnappning frivilligt? Jag förstår inte frågan? Om jag skriver frivilligt, varför kontrar du med slaveri och kidnappning? Obegripligt.

Att välja at sälja sex p.g.a. fatigdom är ju något som ligger i gränslandet. Där är det ju fattigdom som är det stora problemet, och prostutition är lösningen. Tyvärr en ganska dålig lösning, tycker nog de flesta. Men det är ändå ett val.
  • klyban
    oanonym skrev 2018-09-07 14:21:54 följande:
    Är slaveri och kidnappning frivilligt? Jag förstår inte frågan? Om jag skriver frivilligt, varför kontrar du med slaveri och kidnappning? Obegripligt.
    Att välja at sälja sex p.g.a. fatigdom är ju något som ligger i gränslandet. Där är det ju fattigdom som är det stora problemet, och prostutition är lösningen. Tyvärr en ganska dålig lösning, tycker nog de flesta. Men det är ändå ett val.

Det är rätt intressant diskussionteknik, där man anser sig veta bättre än den person som gör valet.

Och sen gör jämförelser med de som verkligen tvingar folk, som slaveri och kidnappning.

Man får uppfattningen att dom itne har en aning ens vad dom svarar på, eller ens förstår frågeställningen.

Vi ser ju här med Voyager, som inte ens kan redogöra för oss varför hans sexualitet och syn på sex är den enda som får finnas.
    Och jag tänker direkt på hur homosexuella då faller i ramen för detta, för det är ju inte sex som han gillar och därmed måste bli nått hemskt och dåligt.
    Voyager har inte tänkt på detta när han sa en sådan sak, och det är troligtvis därför efter så många uppmaningar att vi aldrig får ett svar på frågan.
    Just för hyckleriet visar sitt ansikte då.
    Sen varför han berättade att han var guds gåva till kvinnor, den är helt obegriplig och syftet i diskussionen.
    Deras moral gör så att kliva över lite kvinnolik är inget man reflekterar över som nått dåligt, bara deras moral forceras på ALLA.
    Och det mest förvånade är att dom tror det handlar om egen vinning, snacka om försöka begränsa diskussionen.

Man behöver inte gilla prostitution, men någon stans måste man inse att straffa kvinnorna är inte rätt väg för kvinnorna.
    Utan bara visar hur illa man tycker om dessa kvinnor, och att man anser de kan gått ha skiten.
    Det är den enda slutsatsen man kan göra i diskussionen.

Och desto bättre argument de får, desto mer försöker dom få det till att det är för egen vinnings skull.
    Det är så extremt oärligt sätt och diskutera på, och samtidigt så fortsätter kvinnorna lida och det bryr man sig inte om alls.
    Och enda argumentet man har är att fortsätta som man har det, då en dag så komerm den Utopiska drömmen slå in tror dom.
    Det är lite som att man ska tro vinna drömvinsten på lotto, genom inte ens någonsin ens fundera på att ens spela ens en enda rad lotto ens!!!

hur många meter var det?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-07 15:28:03 följande:

Det är rätt intressant diskussionteknik, där man anser sig veta bättre än den person som gör valet.

Och sen gör jämförelser med de som verkligen tvingar folk, som slaveri och kidnappning.

Man får uppfattningen att dom itne har en aning ens vad dom svarar på, eller ens förstår frågeställningen.

Vi ser ju här med Voyager, som inte ens kan redogöra för oss varför hans sexualitet och syn på sex är den enda som får finnas.
    Och jag tänker direkt på hur homosexuella då faller i ramen för detta, för det är ju inte sex som han gillar och därmed måste bli nått hemskt och dåligt.
    Voyager har inte tänkt på detta när han sa en sådan sak, och det är troligtvis därför efter så många uppmaningar att vi aldrig får ett svar på frågan.
    Just för hyckleriet visar sitt ansikte då.
    Sen varför han berättade att han var guds gåva till kvinnor, den är helt obegriplig och syftet i diskussionen.
    Deras moral gör så att kliva över lite kvinnolik är inget man reflekterar över som nått dåligt, bara deras moral forceras på ALLA.
    Och det mest förvånade är att dom tror det handlar om egen vinning, snacka om försöka begränsa diskussionen.

Man behöver inte gilla prostitution, men någon stans måste man inse att straffa kvinnorna är inte rätt väg för kvinnorna.
    Utan bara visar hur illa man tycker om dessa kvinnor, och att man anser de kan gått ha skiten.
    Det är den enda slutsatsen man kan göra i diskussionen.

Och desto bättre argument de får, desto mer försöker dom få det till att det är för egen vinnings skull.
    Det är så extremt oärligt sätt och diskutera på, och samtidigt så fortsätter kvinnorna lida och det bryr man sig inte om alls.
    Och enda argumentet man har är att fortsätta som man har det, då en dag så komerm den Utopiska drömmen slå in tror dom.
    Det är lite som att man ska tro vinna drömvinsten på lotto, genom inte ens någonsin ens fundera på att ens spela ens en enda rad lotto ens!!!

Var detta allt du hade att komma med?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!