• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-06 12:37:58 följande:

Syftet och motivet går aldrig uppnå, då det är kriminellanätverk som sköter handeln.
    Sätter du en i fängelset, så står två i kön och ta över.

Men skoj du svarar mig, kanske du kan berätta varför bara ditt sätt och se på sex är det enda giltiga sättet.
    Är du bisexuell?
    Undrar hur väl det faller med andra sexualiteter och om du har en så stram syn på det.
    Dock en frågan som ställts dig säkert 50ggr elelr kanske tom mycket många mer gånger.

Men vad uppfattar du då så som lagens två viktigaste syften?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-06 12:49:35 följande:
    Men vad uppfattar du då så som lagens två viktigaste syften?

Tänker inte diskutera detta innan du svarar på frågan som ställts så många ggr.
    Vem inbillar sig detta kommer komma efter så många har frågat dig och så många ggr.
    Men detta ger dig samtidigt ingen rätt och avkräva svar av andra, det måste väl även du greppa?

hur många meter var det?
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-06 12:37:58 följande:

Syftet och motivet går aldrig uppnå, då det är kriminellanätverk som sköter handeln.

Ursäkta men tror du på allvar att kriminella nätverk skulle sluta handla med kvinnor bara för att staten inför bordeller? Det skulle fortfarande vara lika lönsamt och kriminella ligor finns där det finns pengar. Så länge män är mer intresserade av att kunna få sex när de vill än att den de har sex med har det bra så kommer det att finnas gott om pengar. redan idag är det säkrare för kriminella ligor att handla med kvinnokroppar än med narkotika.
  • Bjoer
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-06 11:16:16 följande:
    Jo jag vill göra det bättre för dem. Jag vill ge mer stöd och hjälp så att de kan komma bort från prostitutionen. Många behöver samtalsstöd och terapi bland annat. Att ge grönt ljus så att ännu fler empatistörda män kan använda deras kroppar som sexdockor/onaniredskap hjälper dem INTE!
    Fast den åtgärd som verkar hjälpa dem mest, både enligt studier, enligt dem själva och logiskt via de resonemang de själva för, är du ju emot. Du är ju alltså så ovillig att ta till dig fakta att du hellre låter det gå ut över de prostituerade än att erkänna att du har fel.

Helt sinnes...
  • Anonym (micke)
    Bjoer skrev 2018-09-06 13:22:26 följande:
    Fast den åtgärd som verkar hjälpa dem mest, både enligt studier, enligt dem själva och logiskt via de resonemang de själva för, är du ju emot. Du är ju alltså så ovillig att ta till dig fakta att du hellre låter det gå ut över de prostituerade än att erkänna att du har fel.

Helt sinnes...
    Om jag mins rätt har Amnesty International slagit fast att all prostitution bör avkriminaliseras ( köp och sälj )

Svenska Amnesty gick självklart i taket och förklarade att i sverige var det otänkbart. Sverige är bäst på allt. alltid.

• klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-06 12:54:00 följande:
    Ursäkta men tror du på allvar att kriminella nätverk skulle sluta handla med kvinnor bara för att staten inför bordeller? Det skulle fortfarande vara lika lönsamt och kriminella ligor finns där det finns pengar. Så länge män är mer intresserade av att kunna få sex när de vill än att den de har sex med har det bra så kommer det att finnas gott om pengar. redan idag är det säkrare för kriminella ligor att handla med kvinnokroppar än med narkotika.

Jag har aldrig sagt det är enkelt, men har man det allra minsta intresse för dessa kvinnors välmående.
    Så är detta ett måste, du dock har så många ggr berättat att du skiter fullständigt i dessa kvinnor och män som prostituerar sig.
    Även om du försöker hävda annat.

Det som är mest skrämmande med detta svaret du gav, det är att du verkar ha glömt hela konversationen.

hur många meter var det?
  • klyban
    Bjoer skrev 2018-09-06 13:22:26 följande:

Helt sinnes...

Vi vet redan att Eh! är bara här pga moralen och och sin ideologi.
    Inte diskutera nått som kan göra en dålig situation lite bättre, eller ta till sig fakta.
    Eller ens reflektera över tanken att de prostituera de far mer illa med denna lag än utan.

Vi har ju trots allt prövat detta nu, är det inte dax att vi hänger med huvudet och inser vi försökte i alla fall förbjuda bort det.
    Men det visade sig bara göra det värre för dessa kvinnor och män som prostituerar sig.

hur många meter var det?
  • Voyager
    Voyager skrev 2018-09-06 07:26:12 följande:

Jag blev igår och under natten kontaktad av en tjej(?) som verkade intresserad av utbyte som jag besvarade vänligt och artigt. Efter en stund blev inviterna alltmer sexuella med bilder och förslag.

Jag uttryckte uppskattning över det men skrev också att jag blir fullständigt avtänd av varje form av prostitution. Försöken blev då ännu mer desperata, att jag gjorde henne kåt och våt och jag fick en länk där jag kunde registrera mig "gratis" vilket ju visade att det handlade om det jag trodde redan från början. (Att något är "gratis" antyder ju att det inte alltid är det och behöver påpekas som något "särskilt".)

Kanske var hon van vid mycket mer "lättlurade" män i mer desperat behov av sex som inte kan få det på annat sätt, än jag.

Hon frågade flera gånger vad som tog så lång tid och inte förrän jag skrev följande upphörde försöken:

"Do you READ me?"

"You c I?m in Sweden, a modern, individualistic secular country where any kind of even attempt to sell sex is both illegal and obsolete. Also, since there are a lot of women wanting sex for free there is no or a very small market for any such selling activities."

Har nu prostituerade, hallickar och kriminella nätverk blivit alldeles desperata för att hitta kunder i Sverige eftersom så många av oss lever jämställda liv med riklig tillgång på sex helt gratis, så mycket vi önskar?

Med arbetsdagar på 10-15 timmar, ibland mer, resor och åtaganden, sedan sex så ofta jag hinner, orkar och har lust, var jag i morse nästan benägen att betala en prostituerad - bara för att få SLIPPA - om jag bara vetat att det hade hjälpt en av de många tjejer som vill ta sig ut sexhandeln men inte vet hur.
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-06 12:52:01 följande:

Tänker inte diskutera detta innan du svarar på frågan som ställts så många ggr.
    Vem inbillar sig detta kommer komma efter så många har frågat dig och så många ggr.
    Men detta ger dig samtidigt ingen rätt och avkräva svar av andra, det måste väl även du greppa?

Bevisbördan ligger helt på dig efter alla de underlag jag presenterat där du inte har någon som helst empirisk evidens för motsatsen.

Här är förresten ytterligare ett: www.ted.com/talks/nikki_clifton_3_ways_businesses_can_fight_sex_trafficking

Att du kan ordet "trams" har jag redan förstått men har du fler ord i din rika vokabulär?
  • Voyager

Vi får nog hjälpa klyban m.fl. på traven lite.

Det finns två viktiga syften med 6 kap. 11 § brottsbalken. Vilka?

Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!