• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (Eh!)
    klyban skrev 2018-09-16 18:30:30 följande:

Ingen aning varför du skriver du.

Och även om vi leker med den tanken det vore sant, så inser vi alla att inte ens avliva mig kommer ändra nått frågan.

Du har en Utopisk dröm som aldrig kommer ske, ditt svar på detta är skapa saker kring detta så att de far illa.

Den ENDA slutsatsen är att du vill dom illa.

De enda som vill de prostituerade illa är torskarna. Är du en torsk är du en av detta.

Nej det är inte utopiska. Ekonomisk trygghet, jämställdhet och hjälp till barn och unga som utsätts för sexbrott hjälper väldigt mycket. Män kanske fortfarande vill köpa, men väldigt få kommer att vilja sälja!
  • oanonym
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 20:01:02 följande:

De enda som vill de prostituerade illa är torskarna. Är du en torsk är du en av detta.

Nej det är inte utopiska. Ekonomisk trygghet, jämställdhet och hjälp till barn och unga som utsätts för sexbrott hjälper väldigt mycket. Män kanske fortfarande vill köpa, men väldigt få kommer att vilja sälja!

Nej, även hallickar och människosmugglare vill prostituerade illa. Det blir i alla fall kontentan av att tvinga någon.

Hjälp till unga som utsätts för sexbrott, eller brott öht, är nog de flesta för (i tråden). Jag är det.
  • Anonym (torsk)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:01:30 följande:
    Nej, den är INTE frivillig!
    Jo? Kvinnan i fråga erbjuder en tjänst. Som jag köper.
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:10:33 följande:
    Så länge män är beredda att betala för att få tillgång till kvinnors kroppar så kommer kriminella nätverk att vara mycket djupt inblandade.
    Det är därför prostitution borde avkriminaliseras. Sexarbetare borde omfattas av samma arbetsmiljöskydd som oss andra. 
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:19:03 följande:
    Att klippa någon påverkar inte den sexuella integriteten. Dessutom används inte kroppen. Kroppen handlar endast.
    Va? En frisör använder inte kroppen i sitt arbete? 
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-16 15:19:03 följande:
    För att du ska förstå: tänk dig in i att du har analsex med en man och får 1000 kronor för det. Är det skillnad på det och att klippa hår?
    Nej jag tycker ju inte att det är någon större skillnad. Frisör, massör, prostituerad, de säljer alla tjänster som utförs på någon annans kropp. 
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-16 15:24:02 följande:
    Tycker du verkligen såhär eller är det för att skaka om och skapa diskussion?
    Jag hårddrar det lite för diskussionen, men jag är för avkriminalisering. 

• Anonym (torsk)
    Anonym (Bruden) skrev 2018-09-16 16:22:09 följande:
    Hoppas man aldrig stöter på en sån "man" som dig.
    Alltså, officiell statistik säger att var tionde svensk man köpt sex. Mörkertalet är givetvis stort. Du har garanterat stött på många "som mig" :)
  • Anonym (torsk)

Jag vill ingen illa, varför påstår du det?

Det bästa sättet att öka tryggheten för sexarbetare är att avkriminalisera deras jobb och låta dem organisera sig i fackföreningar och få samma lagstöd som andra arbetare. Få bort dem från mörka gränder och okända bilar, och låt dem jobba i bordeller med krav på hygien och säkerhet. 
  • klyban

Jag går inte på den.

Och ja det är uppenbart att det system vi valt inte är fungerande.
    Och varför ska vi fortsätta med detta, och inte införa frivillighet är för  mig en gåta.
    Det är därför jag bara kan komma till slutsatsen att du vill dessa kvinnor illa.

Och allt detta för en Utopisk dröm som aldrig kommer ske, det säger en del om dig.

hur många meter var det?
  • Wowbagger2000

Hade man velat skydda utsatta kvinnor med sexköpslagen så hade man gjort skillnad på frivillig prostitution och påtvingad. Det senare borde klassas som grov våldtäkt, och straffas därefter.

Då hade många tänk sig för både en och två ggr innan man betalar 500 spänn för att få göra vad man vill med en stackars 16-åring som inte kan svenska...

Och polisen hade fått helt andra medel att sätta dit hallickarna, tex avlyssning, som inte kan användas idag då straffskalan är för låg.

Anledning till att politiker inte göra denna skillnaden är att då måste de erkänna att det även finns kvinnor som gör detta helt av fri vilja, och eftersom principerna är viktigare än utsatta öststatsflickor, så väljer man att kalla våldtäkt för prostitution och ge förövarna lite böter i straff...

Jag tycker hela frågan är väldigt komplex, och inte så svartvit som många i tråden tycker.

Har liksom klyban en mer pragmatisk inställning till frågan. Tycker det är viktigare att se hur man gör livet så enkelt och tryggt så möjligt för de som säljer sex, istället för att hålla på principer.

Vi lever inte i en utopiska värld.

Och nej, har aldrig köpt sex, och skulle aldtig få för mig att göra det heller.

• Anonym (yes)

Nej, torskarna köper sex de vill inte den prostituerade mer illa än du vill snickaren som bygger din altan illa. Sen finns det säker idioter som vill det precis som det finns idioter som vill andra människor illa i andra sammanhang men det är inget generellt.

Jo den är utopiskt för verkligheten säger något helt annat, prostitution finns och har funnits i tusentals år. Inget förbud har någonsin stoppat prostitutionen helt. Sverige är en av världens mest jämställda länder med en välutvecklad socialt skyddsnät och ändå finns det kvinnor och män som säljer sex frivilligt, det rimmar inte speciellt bra med radikalfeminismens syn på kvinnor som ständiga offer så därför vill man inte gärna medge för sig själv eller andra att ideologin inte riktigt stämmer med verkligheten och så faller man tillbaka till sina vanliga argument... det måste vara någon eller något annat som får dem att göra så för det stämmer ju bättre med ideologins syn på världen. Skitsamma om prostituerade själva säger att de gör det frivilligt, ideologin kan inte ha fel.... som sagt det påminner en hel del om religiös fanatism.

Nu generaliserar du igen. Du kan inte jämföra sexbrott och prostitution rakt av, att bli utsatt för något är något som sker MOT ens vilja. Är det något man själv valt så kan man inte kalla det för att bli utsatt. I så fall "utsätts" du för en mängd saker som du själv väljer varje dag. Så länge det går att tjäna något i utbyte mot sex så kommer folk välja det. Det finns för övrig de som utbyter sex mot andra tjänster utan pengar inblandade, tjänster och gentjänster.
  • Anonym (torsk)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-17 10:50:17 följande:

Hade man velat skydda utsatta kvinnor med sexköpslagen så hade man gjort skillnad på frivillig prostitution och påtvingad. Det senare borde klassas som grov våldtäkt, och straffas därefter.

Då hade många tänk sig för både en och två ggr innan man betalar 500 spänn för att få göra vad man vill med en stackars 16-åring som inte kan svenska...

Och polisen hade fått helt andra medel att sätta dit hallickarna, tex avlyssning, som inte kan användas idag då straffskalan är för låg.

Anledning till att politiker inte göra denna skillnaden är att då måste de erkänna att det även finns kvinnor som gör detta helt av fri vilja, och eftersom principerna är viktigare än utsatta öststatsflickor, så väljer man att kalla våldtäkt för prostitution och ge förövarna lite böter i straff...

Jag tycker hela frågan är väldigt komplex, och inte så svartvit som många i tråden tycker.

Har liksom klyban en mer pragmatisk inställning till frågan. Tycker det är viktigare att se hur man gör livet så enkelt och tryggt så möjligt för de som säljer sex, istället för att hålla på principer.

Vi lever inte i en utopiska värld.

Och nej, har aldrig köpt sex, och skulle aldtig få för mig att göra det heller.

Vill bara föra till protokollet att män som köper sex av en 16-åring som inte kan svenska är svin och våldtäktsmän. 

Jag köper enbart på lagliga bordeller i andra länder, där jag vet att tjejerna har rättigheter och får större delen av pengarna själva.
  • Wowbagger2000
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-18 01:29:54 följande:

Vill bara föra till protokollet att män som köper sex av en 16-åring som inte kan svenska är svin och våldtäktsmän. 

Jag köper enbart på lagliga bordeller i andra länder, där jag vet att tjejerna har rättigheter och får större delen av pengarna själva.

Precis, har man lite sunt förnuft så gör man som du.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!