• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Anonym (torsk)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 21:54:51 följande:
    Det borde ju inte vara nåt problem eftersom prostitution är ett yrke som vilket som helst enligt förespråkare.

Biologiska faktum, tja besök en lektion i sexualkunskap och/eller biologi
    Det är ingen som sagt att det är ett yrke som vilket som helst. Det är ett speciellt yrke, verkligen inte för alla utan kräver sin tös. 

Mitt ex hade en tjejkompis när hon gick på universitetet som sålde sex ett tag. Hon kom från en ganska fattig familj och såg bra ut. Hon tog det medvetna beslutet att tjäna massor med pengar under studietiden.

Det var många andra tjejer som var avundsjuka på hennes dyra handväskor och skor. Jag skulle säga att det hjälpte henne socialt och att hon växte som person. 

Tycker du inte hon skulle få fattat det beslutet själv? Kanske till och med omfattas av arbetslagstiftning för att få schyssta villkor som alla andra? 
  • Voyager
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-19 02:13:48 följande:
    Oj vilka svåra frågor.. Har nog aldrig tänkt på det så mycket :)

Nej nån fantasi har jag nog inte, det är bara vanligt sex för mig. Närheten är också en stor del. En ung kvinna med en fin kropp som tar på mig, doftar parfym och ligger med mig, det är väl bara nice helt enkelt. Orgasm får jag absolut. 

Ibland går jag på erotisk massage istället. Billigare och nästan lika bra. Avslut med hand eller mun efter en timmes upphetsning. 

Vet inte om det var mycket till svar, men det är allt jag har! 
    Jo, tack, det var riktigt bra svar tycker jag (till skillnad från annat dravel).

Jag kan visst förstå att man kan uppleva ett visst välbehag av det om man inte funderar så mycket mer på situationen i sig. Själv skulle jag dock bli störd på att hela tiden veta att personen egentligen inte skulle vilja ha sex med mig om det inte vore för betalningen och skulle känna det "tillgjort" eller som att någon försökte lura mig vilket får mig direkt avtänd. Jag skulle uppleva det som om kvinnan har en stereotyp bild av mig som man, som alltid kan bli kåt om hon bara är vacker, ren, doftar gott och försöker vara sexig vilket jag skulle uppleva patetiskt och löjligt men här är väl också skillnaden mellan hur "lättlurade" olika personer är och jag skulle genomskåda det direkt och tappa lusten (även om den fanns innan).
  • Voyager
    oanonym skrev 2018-09-18 20:52:41 följande:
    Hon tillfredsställde mig men fick inget tillbaka. Det händer nog då och då i alla förhållanden.
    Inte ens din kärlek?
  • oanonym
    Voyager skrev 2018-09-19 05:55:28 följande:

Inte ens din kärlek?

Den hade hon innan, så den var inte beroende av detta.
  • Anonym (torsk)
    Voyager skrev 2018-09-19 05:54:10 följande:
    Jo, tack, det var riktigt bra svar tycker jag (till skillnad från annat dravel).

Jag kan visst förstå att man kan uppleva ett visst välbehag av det om man inte funderar så mycket mer på situationen i sig. Själv skulle jag dock bli störd på att hela tiden veta att personen egentligen inte skulle vilja ha sex med mig om det inte vore för betalningen och skulle känna det "tillgjort" eller som att någon försökte lura mig vilket får mig direkt avtänd. Jag skulle uppleva det som om kvinnan har en stereotyp bild av mig som man, som alltid kan bli kåt om hon bara är vacker, ren, doftar gott och försöker vara sexig vilket jag skulle uppleva patetiskt och löjligt men här är väl också skillnaden mellan hur "lättlurade" olika personer är och jag skulle genomskåda det direkt och tappa lusten (även om den fanns innan).
    Fattar den lurade känslan. Jag har stött på tjejer som spelar över, beter sig som att jag är det hetaste de sett, men då väljer jag nån annan. 

Jag förstår inte riktigt uttrycket "man kan inte köpa samtycke" som många svänger sig med. Jag känner inte att tjejen inte vill, jag har betalat det hon vill för hennes tjänst. Jag skulle inte heller gå till jobbet om jag inte fick betalt, min arbetsgivare köper mitt samtycke. 

Jag är inte lättlurad i meningen att jag inte inbillar mig att hon skulle gjort det utan betalning, men jag tycker bara inte att det är ett problem eller särskilt avtändande.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-18 20:14:27 följande:
    Nu avslöjas det vem som egentligen vet något om olika former av sex. Jfr t.ex. tekniken "Orgasmic Meditation" och OneTastes definition eller hur man inom tantrasex ser på olika former av orgasm.

Som sagt vad, det är inte du som bestämmer orgasm, utan var och en själva som har sin grej för nå dit den vill.
    Detta med empati får du slipa en del på, och hybrisen i att tro alla är som du.

Voyager skrev 2018-09-18 20:15:40 följande:
    Du behöver inte svara om du inte vet något om hur denna kategori män tänker (och som trådens ursprungliga fråga handlar om men i liten annan vinkel).

Du verkar ha svårt och förstå att alla inte tänker som du vid sex.
    Detta verkar vara et genomgående problem för dig.
    Din empati klarar inte av ens att förstå sex är tillräckligt för många, och att det inte behövs en massa sextekniker eller någon man älskar innerligt för få en tillfredsställande orgasm.

Så det är nått du får arbeta på.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 20:34:50 följande:
    Det är lika lite enkla pengar som det är enkla pengar att sälja sin njure. Det är lika obehagligt för kvinnor låta en man de inte är kåta på komma in i dem som det är för heterosexuella män att ha sex med en annan man. Biologiska fakta. Kvinnorna far illa för att de används som sexdockor av män de inte vill ha sex med.

De kvinnor som säljer sex i Sverige gör det inte av ekonomiska skäl (såvida de inte är narkomaner). De säljer sig som en del av en självskadeproblematik.

Nu projicerar du bara igen.

Samma förbud finns kvar, samma problem finns kvar.
    Och allt du vill göra är och behålla status quo, och där skadas kvinnorna och detta verkar som du kämpar för näbbar och klor.

Du aldrig någonsin tänkt tanken att alla inte är som du?

Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 20:38:44 följande:
    Det finns torskar som njuter av själva grejen. Att de betalar nån som aldrig gått med på att låta dem ha sex med dem annars. Att de äger deras kroppar en stund. Jag kan förstå det, men jag tycker det är lika vidrigt som pedofili.

Som sagt vad det är en affärstransaktion och allt vi pratar om ska bygga på en frivillighet.
    Så pratar du ingen frivillighet, det är inget vi pratar om ens.
    Det är nog dax för dig och vända blad och försöka höra vad vi talar om.
    För nu är du fast i en loop, och om saker vi vill förhindra och som är väldigt dåliga för kvinnan.

Finner det extremt konstigt att man inte vill göra det så enkelt för dom som möjligt, än stigmatisera och forcera handel till kriminella nätverk.

hur många meter var det?
  • Anonym (yes)
    Wowbagger2000 skrev 2018-09-18 21:17:46 följande:
    Okej, då vet vi. Utgår ifrån att du har träffat alla som säljer sex eftersom du sitter på sån övertygande fakta.
    Eh! är snarare faktaresistent, har inte lyckats presentera någon slags fakta för sina påståenden någonstans i tråden. Eh!s världsbild verkar vara ideologisk baserade inte verklighetsbaserade.
  • Anonym (yes)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 21:54:51 följande:
    Det borde ju inte vara nåt problem eftersom prostitution är ett yrke som vilket som helst enligt förespråkare.

Biologiska faktum, tja besök en lektion i sexualkunskap och/eller biologi
    Du kan med andra ord återigen inte presentera något som styrker dina påstående? Blir du aldrig nyfiken på att ens försöka ta reda på hur verkligheten ser ut eller går du bara blint efter din ideologi utan att bry dig om att kolla om den stämmer med verkligheten?
  • klyban
    Anonym (yes) skrev 2018-09-19 11:15:46 följande:
    Eh! är snarare faktaresistent, har inte lyckats presentera någon slags fakta för sina påståenden någonstans i tråden. Eh!s världsbild verkar vara ideologisk baserade inte verklighetsbaserade.

En Utopisk dröm är mallen, nått som aldrig kommer ske.
    Och hennes hat leder till kvinnor lider mer än vad som skulle vara nödvändigt.

Och allt handlar om oförberedda fittor som kommer slitas ut av kukarna och om vi slutar ha prostitution olagligt.
    Och sen hela tiden ignorerar att idag är det kriminella nätverk som sköter detta, och detta är tydligen ett bättre alternativ än ha ett system som värnar för kvinnan från början till slut.

Finner detta extremt märkligt att vi ska offra kvinnor för en Utopisk åsikt som aldrig kan ske.

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!