• Anonym (S18)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Det finns ingenting i denna värld som gör mig så arg och äcklad som män som försvarar prostitution. Nyss fick jag läsa dessa mäns inlägg i en tråd om just prostitution och jag kände hur ilskan vällde upp i mig. HUR kan man försvara allt det sjuka som prostitutionen för med sig?? 

Jag fattar det inte. Och kom INTE och säg att det är lagligt i andra länder och därmed okej där- för det är det INTE: Det gör det bara svårare för polisen att sätta fast hallikar och människor som bedriver traffiking- prostitutionens två huvudmän.
    Kom INTE och säg att det är ett "arbete", för det är det INTE! Gör det själv då! Ni menar ju att tjejen har en jävla fin timpeng, 1500 för en timme. Då borde ju ALLA prostituera sig! Eller? Nej? Varför inte? Jo för att folk vill inte utsätta sig för den kränkning, det våld, den utsatthet, den skam, det livslånga trauma det innebär att sälja sin kropp! SÅ VARFÖR vill du köpa henne???

I både Sverige och utomlands är det ytterst ytterst ovanligt att en kvinna är sin egen (alltså utan en hallik eller indragen i en härva). Antingen har hon en hallik som säljer (misshandlar och våldtager) henne och tar 90% av pengarna själv, eller så är hon fast i en traffikinghärva hon inte kan ta sig ur. ÄR DET VERKLIGEN OKEJ att köpa denna tjej? Är det verkligen okej att köpa NÅGON som uppenbarligen är svagare och utsätter sig för livsfarliga risker??

Det finns så mycket skit i denna värld. Svenska män som åker till lagliga bordeller i Tyskland, köper en tjej- recenserar henne på nätet och åker sen dit igen månaden därpå. Samma sargade utsatta tjejer. Tjejer som dödas, torteras, våldtas och misshandlas. ALLT för att ni köper, efterfrågan fortsätter. FY!! HELT JÄVLA VANSINNIGT! 

Ni som försvarar detta- hur tänker ni??

• Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!
  • Wowbagger2000
    Anonym (Eh!) skrev 2018-09-18 12:15:47 följande:

Men det var väldigt vad du orerar om kriminella nätverk! Fattar inte du att så länge det finns pengar i detta kommer kriminella nätverk att hålla på med det!?

Du är så väldigt naiv så man blir mörkrädd. Låt oss ponera att det blir lagligt att köpa kvinnokroppar på bordeller och att dessa kontrolleras och är säkra - vilka kvinnor ska jobba där? De flesta vill inte sälja sig, och jag pratar alltså inte enbart om traffickingoffer. Bordellerna vill ha kvinnokroppar att sälja. Kriminella nätverk ser chansen till en lukrativ business.

Tror du inte att män som är intresserad av sex med 15-åringar; män som vill misshandla den prostituerade osv, tror du inte att de kommer fortsätta leta efter kvinnor att köpa? Tror du då inte att det uppstår en oreglerad prostitution styrd av kriminella nätverk?

Nej jag vill inte de prostituerade illa. Jag vill hjälpa dem att sluta prostituera sig. De som inte prostituerar sig pga självskadebeteende eller på grund av droger eller fattigdom, kan byta bransch om de inte trivs med hur det är... eller hur?

För miljonte gången. Det är INGEN utopi. Vi har betydligt mindre prostitution i Sverige nu än vi hade i slutet av 1800-talet exempelvis. Varför? Jo för att kvinnor inte längre är så utfattiga att de måste sälja sig för att få mat; för att kvinnor som blir gravida inte längre förskjuts av samhället så att prostitution blir enda möjliga försörjningskällan. Jämställdhet samt ett utbyggt välfärdssamhälle leder till minskad prostitution. Skulle vi lyckas hjälpa de kvinnor som säljer sig för att skada sig (istället för att skära sig) och som blivit utsatta för sexuella övergrepp/våldtäkt i unga år, ja då kommer det inte finnas särskilt många prostituerade kvar. Återstår fattiga utländska kvinnor och traffickingoffer.

Din agenda verkar däremot att verka för en ständig tillgång på kvinnokroppar att utnyttja.

Alla män som vill prostituerade väl kan hjälpa dem mycket enkelt: genom att skita i att köpa dem!

När jag sett program om prostitution, och hört/läst intervjuer mef prostituerade, så vill de allra flesta faktiskt bara ha sex på ett enkelt sätt.

Det är några få procenten som är ute för att misshandla kvinnan, eller vill ha sex med minderåriga, och om rättsystemet då kan fokusera på dem ustället för att blanda ihop allt i en salig röra, så skulle man kunna döda hela traffikingsystemet.

Det kommer alltid att finnas de som vill sälja sex, helt enkelt för att det är enkla och snabba pengar. Vi har ett socialt skydd i Sverige, INGEN behöver sälja sexuella tjänster för att överleva. Likväl väljer många att göra det, helt enkelt för att de flredrar att tjäna 50 tusen på Att jobba några kvällar i veckan, än att ha ett låglönejobb där de tjänar hälften.

Människor är olika helt enkelt.

Och eftersom vi aldrig kan få företeelsen att försvinna, anser jag att det borde fokuseras mer på att glra srbetsförhållandens bättre för de som säljer sex.

I Danmark fungerar det ju tydligen.
  • Voyager
    Anonym (torsk) skrev 2018-09-18 01:29:54 följande:
    Vill bara föra till protokollet att män som köper sex av en 16-åring som inte kan svenska är svin och våldtäktsmän. 

Jag köper enbart på lagliga bordeller i andra länder, där jag vet att tjejerna har rättigheter och får större delen av pengarna själva.
    Bara några helt seriösa frågor: Hur lyckas du bli kåt på en tjej som inte är det på dig, eller mer intresserad av dina pengar än av dig? Vilka tankar rör sig i ditt huvud så att du lyckas få orgasm (om du nu får det)? Har du någon särskild fantasi där du t.ex. tänker dig att hon gillar att ha sex med dig eller är "imponerad" av dig eller liknande?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-18 17:59:20 följande:
    Bara några helt seriösa frågor: Hur lyckas du bli kåt på en tjej som inte är det på dig, eller mer intresserad av dina pengar än av dig? Vilka tankar rör sig i ditt huvud så att du lyckas få orgasm (om du nu får det)? Har du någon särskild fantasi där du t.ex. tänker dig att hon gillar att ha sex med dig eller är "imponerad" av dig eller liknande?

Så nu är vi här och pratar om din sexualitet igen, och hur bara den som gäller fortfarande?

Du måste någon gång inse att sexualitet kommer i extremt många former, om du inte visste detta så finns de som har samma kön och blir kåta och knullar.
    Men ser du det blir inte jag, men jag inser ändå att det finns andra som har en annan sexualitet.
    Varför förstår du inte en så enkel sak?

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-18 17:59:20 följande:

Hmm, funderar på detta, har du såpass lite empati att du inte klarar av att förstå detta med sex och andra?
    För jag har inga som helst svårigheter och förstå många olika sexualiteter, även om jag inte gillar dom.
    Kan det vara så enkelt?

hur många meter var det?
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-18 18:14:41 följande:

Hmm, funderar på detta, har du såpass lite empati att du inte klarar av att förstå detta med sex och andra?
    För jag har inga som helst svårigheter och förstå många olika sexualiteter, även om jag inte gillar dom.
    Kan det vara så enkelt?

(Detta var inte för dig. Jag vet din inställning redan.)
  • Voyager
    klyban skrev 2018-09-18 18:02:06 följande:

Så nu är vi här och pratar om din sexualitet igen, och hur bara den som gäller fortfarande?

Du måste någon gång inse att sexualitet kommer i extremt många former, om du inte visste detta så finns de som har samma kön och blir kåta och knullar.
    Men ser du det blir inte jag, men jag inser ändå att det finns andra som har en annan sexualitet.
    Varför förstår du inte en så enkel sak?

Jo, det finns ju de som kan ha sex med en dammsugare men det är just det jag är nyfiken på hur män tänker som inte bryr sig om kvinnans njutning vid sex.
  • Anonym (yes)
    Voyager skrev 2018-09-18 18:25:28 följande:
    Jo, det finns ju de som kan ha sex med en dammsugare men det är just det jag är nyfiken på hur män tänker som inte bryr sig om kvinnans njutning vid sex.
    Tja, du kan ju prova och ge dammsugaren 200 orgasmer, vem vet det kanske funkar?
  • Voyager
    Anonym (yes) skrev 2018-09-18 18:46:46 följande:
    Tja, du kan ju prova och ge dammsugaren 200 orgasmer, vem vet det kanske funkar?
    Ja, beroende på hur man definierar orgasm men det säger ju inget om hur män tänker som inte bryr sig om sin partners njutning.
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-18 18:19:49 följande:
    (Detta var inte för dig. Jag vet din inställning redan.)

Nja, där har du 100% fel, och varför undrar nu då alla.
    Jo, det är för det är ditt påstående, inte mitt.
    Min inställning på detta är rätt obefintlig, utan jag är mer på planet att jag är medveten om att ALLA ser på sex olika.
    Det finns ju tom de som vill sätta på lik.

Så frågan är varför inbillar du dig att bara din sätt och se på sex är den enda som ska få finnas.
    Och din empati behöver du arbeta på rejält, och då med tanke på vad du sagt innan ifråga(för månader sedan nu?(ja sen ville du helt plötsligt inte förklara dig.).

hur många meter var det?
  • klyban
    Voyager skrev 2018-09-18 18:49:20 följande:
    Ja, beroende på hur man definierar orgasm men det säger ju inget om hur män tänker som inte bryr sig om sin partners njutning.

En orgasm är en orgasm oavsett om det är en kvinna eller man som får den, och har man vissa sexuella preferenser som tes sätta på lik.
    Så är ju det rätt givet att bara en i sexet komerm få en orgasm.
    Eller är du av en annan tanke här?

hur många meter var det?
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!