Anonym (yes) skrev 2018-09-04 15:23:13 följande:
Jag gissar att Eh! är tredjevågsfeminist, och de går som sagt inte att resonera med för det skiter i fakta. De har sin "sanning" som de totalt skiter i att stämma av med verkligheten. De utgår ifrån att framför allt kvinnor alltid är offer oavsett om de gör saker av egen vilja eller ej, det påverkar hela deras livsåskådning. Allt utgår ifrån patriarkat och samhällsstrukturer som FÅR folk att göra saker. Därav oviljan att vilja ta in att vissa kan välja det helt frivilligt. Det går liksom inte ihop med offermentaliteten att folk skulle välja sånt frivilligt, det kan inte stämma, det måste bero på att de är trasiga och inte vet bättre. Det hen tar i försvar här är sin ideologi, prostitutionen är sekundärt.
Svårt och säga emot på sådana som Eh!.
Sen med det sagt, så är det ingen lätt fråga och separera den arbetande prostituerade ifrån kriminellanätverk.
Jag anser om vi ens värnar om dessa kvinnor och män som arbetar med detta, så måste man inse att nuvarande system är helt fallerat för den punkten.
Det är annars lite rolig retorik, som man har en kvinna/man för att onanera åt en.
Sett den många ggr nu, och blir lika perplex i att man tror det ens betyder nått.
Speciellt eftersom onanera betyder nått man gör själv, och även om man betalt för sex.
Så är det fortfarande ingen onanering.
Jag bara antar att Eh! menar att det inte är sex, men det går aldrig påstå.
Inte ens med den bästa viljan.
Detta är ingen lätt fråga, men det borde vara uppenbart för de flesta att nuvarande system inte fungerar.
Och då får man ställa sig frågan, vill man förbättra för dessa kvinnor/män.
Svaret är tydligen nej, och då är frågan varför man vill göra dessa individer illa.