Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Ni gör mig så jävla äcklad!

Crash Man skrev 2018-06-28 13:40:21 följande:
    Du har en väldigt svartvit syn på prostitution. Som om det inte finns en enda som valt sitt yrke frivilligt, utan alla tvingats in i branschen. Du behöver inte påpeka att trafficking är jättehemskt för att det finns ingen som kommer säga emot dig. Du bör dock öppna ögonen och se att all prostitution inte är trafficking.

Detta är vad en amerikansk feminist har att säga om prostitution.

" target="_blank">

Tittar man på Louis Therouex dokumentär så ger det en god bild över prostituerade i USA och den visar inte på frivillighet utan på diverse övergrepp som gett kvinnorna en syn på sig själva som att det enda värde de har är att de kan sälja sex. 
    De män som någonsin har haft sex med kvinnor som har sex för att de vill njuta vet att det inte är ömsesidigt sex hos en prostituerad som har sex sådär 10 ggr per dag, män i relation vet nämligen hur många gånger det fungerar med sex per dag 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Usch) skrev 2018-06-28 14:52:16 följande:
    Precis det jag menade.
    Uppenbarligen är det mängder med framför alt män som borde läsa n sig på hur kroppen fungerar och begripa att det går att genomföra en sexakt med en kvinna utan att kroppen är inställd på sex och att prostituerade inte ser sig som  att de har någon form av sex utan bara låter män mot betalning använda deras underliv.
    Att sexköpare hittar på en massa som att kvinnor skulle välja detta för att tjäna pengar på något de att det främst är kvinnor från de fattigaste delarna i Europa och Afrika som gillar sex med mängder av män varje dag vecka efter vecka månad efter månad borde vara en varningssignal
  • Anonym (anonym)
    Anonym (yes) skrev 2018-06-28 15:15:52 följande:
    På vilket sätt menar du att de inte KAN välja?
    De kan bara välja mellan att tigga på gator eller sälja sex de som lurats och fått att ta sig från sitt hemland för att jobba som de tror i hushåll har en stor skuld att betala till pojkvännens uppdragsgivare 100 000-tals kronor. Kvinnor säljs mellan olika handlare när de väl hamnat i Italien
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-06-28 16:33:47 följande:

Dock så sköter kriminella nätverk denna handel, vad är det som är så svårt och förstå?
    Att ha det förbjudit så är man chanslös mot dessa kriminella nätverk.
    Men har man prostitution lagligt, så kan man reglera bort kriminella nätverk ifrån denna verksamhet.
    Det är inte lätt, men man måste klara av att hitta ett sätt, just för lagen gör inget för kvinnorna.
    Inte ett jävla skit.

De har inte lyckats reglera bort några kriminella nätverk i de länder där bordeller är lagliga det finns heller inga större ambitioner för detta eftersom de jättestora bordellerna genererar goda inkomster till städerna där de ligger dels direkt och dels indirekt från andra företag där kunderna spenderar pengar för mat och husrum och annat
  • Anonym (anonym)
    Anonym (en kille) skrev 2018-06-28 18:03:41 följande:
    En sak som jag verkligen inte förstår är hur man, även om man är emot prostitution, inte kan vara med och kämpa för bätre arbetsvillkor och situation för de som ändå är där.

Jag får ibland frågan om jag skulle vilja att min dotter sålde sex. Det är en fråga som enligt mig inte är intressant. Det finns massor av yrken som jag skulle vilja eller inte vilja att min dotter ska ha, precis som jag gissar, de flesta föräldrar. 
    De som jobbar på de stora bordellerna i Tyskland kommer framför allt från Rumänien, är kring 20 år och har allt mellan 10-30 kunder per dag en normal dag får de ihop 100-150 Euro vet inte riktigt om det är bra arbetsvillkor trots att det är lagligt. Om det är bra arbetsvillkor skulle självfallet de som jobbar komma från Tyskland och inte från Rumänien eftersom de kan ha sitt vanliga liv på fritiden med vänner, familj och hobbies eller deltidsstudier
  • Anonym (anonym)
    Anonym (en kille) skrev 2018-06-28 18:23:33 följande:
    Varför är du så fixerad på dem? Resten av oss då? Vi som inte är rumäner som jobbar på tyska bordeller?
    För att man tittar på hur majoriteten har det eftersom det ger en bild över hur det ligger till. De som vill legalisera bör ju veta att majoriteten på de stora lagliga bordellerna har 10-30 kunder är mycket unga och kommer från de fattigaste områdena i de fattigaste länderna och inte de som ibland säljer sex till några utvalda kunder för att de gillar att ha sex mot betalning.
    De som vill ha legalitet verkar inte fatta att om det var legalt skulle det precis som i andra länder i princip bara arbeta den typen av utsatta som i andra länder, fattiga i princip analfabeter som inte kan välja att sluta och söka annat arbete och under tiden de söker jobb få ekonomiskt stöd till husrum, mat och övrigt.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-06-28 20:14:17 följande:

Dock är ett faktum att nuvarande sätt inte fungerar, och väldigt uppenbart också.
    Och sen varför man ens engagerar sig över vad två personer är överens om, det är faktiskt galet makalöst.

Du tar upp prohobition, där gick alkoholkonsumtion ned kraftigt ett tag, för sen komma tillbaka med full kraft och det dracks än mer än innan och starkare drycker.
    Samma ser vi på cannabis, man har ett offerlöst brott som är utom kontroll på EXAKT samma sätt som skedde med Prohobition.
    Även ser man att en annan politik gör så att folkhälsan kring drogerna förbättras dramatiskt.
    Det enda man gör är att ge kriminella nätverk gigantiska summor med pengar i och med man lämnade över försäljningen till dom.

Prostituerade i Nya Zeeland ser ingen skillnad i trygghet prostituerade i Tyskland har inte fått det bättre.
    Bordellerna i Tyskland har många kunder från Sverige. Svenskar som vill sälja sex borde söka sig till Tyskland eftersom de gärna låter utländska jobba på bordellerna, fördelarna är många de svenska kunderna kan prata svenska och inte bara träffa kvinnor som kan få fraser på engelska. Svenskarna har nära hem och dessutom finns det gott om svenska föreningar där de på fritiden kan träffa landsmän de kan dessutom passa på att exempelvis ta kurser på universitet
  • Anonym (anonym)
    Anonym (dumheterärdumheter) skrev 2018-06-28 20:59:34 följande:
    Kan du presentera några pålitliga källor som styrker dina påstående eller kan vi avfärda dem som fria fantasier?
    Det är vad prostituerade i NZ själva säger de märker ingen skillnad. I Sverige med samma typ av upplägg skulle det inte vara lönsamt att starta den typen av verksamhet eftersom vi har så bra skyddsnät att det inte skulle gå att hitta fungerande friska kvinnor som skulle välja att försörja sig på detta med tanke på att alla oavsett inkomst kan utbilda sig och om man inte hittar ett arbete finns det försörjningsstöd.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-06-28 22:54:33 följande:
    Men personen som skrev innan efterfrågade ju källa till detta påstående, inte att du upprepar samma sak igen.
    Bara att googla som jag gjorde så dyker det upp artiklar där prostituerade uttalar sig, NZ har stora problem med våld mot kvinnor och barn och det var just att utsättas för våld som inte hade förändrats
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-06-29 09:46:37 följande:
    Detta låter som trafficking?
    Majoriteten av de som säljer sex gör det för  att de tvingats majoriteten av alla vet detta även köpare men struntar i detta . Ingen lär inte fatta att Rumänska 20-åriga romska analfabeter från liten by på landet har förmåga att på egenhand ta sig till Tyskland för att sälja sex på bordell.
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!