Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Ni gör mig så jävla äcklad!

oanonym skrev 2018-07-02 14:47:04 följande:
    Varför citerar du mig och skriver detta??
    Men jag håller med. Kroppar förstörs. Det har jag aldrig sagt något annat om.
    Kroppar förstörs inte genom ömsesidigt sex däremot genom sex utan upphetsning ger skador i form av inflammationer i vävnad samt nervsmärtor, nervsmärtor är svår dämpade och ger inte sällan kraftigt dålig livskvalitet
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 07:53:04 följande:
    Jag lyssnade på ett radioprogram där en kvinna hade en "sexlinje" som hon tjänade multum på. Hon satt hemma i lägenheten och män ringde dit för att hon skulle stöna och flåsa lite och kanske berätta vad hon hade på sig medan han fixade grovjobbet. DET betalar män dyrt för (typ minst 19:-/min). Det fanns många män som ringde till henne för det priset bara för att prata.......då fattar man att det inte är kvinnan som är offret i det här spelet.
    Du jämför att prata på en sexlinje med prostitution att mumla lite i telefon medan en lagar mat eller tränar på crosstrainer  med att ha sex med främmande män.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anneli) skrev 2018-07-03 09:42:09 följande:
    Ja i tron att hon väljer själv att sälja sig? Är det konstigt? Tror du att alla kvinnor som säljer sex är offer?
    Majoriteten av alla som säljer sex är offer, med stor sannolikhet kommer sexköpare aldrig att träffa på en sexsäljare som gör detta frivilligt. Möjligt att de flesta sexköpare är lågbegåvade och har diverse funktionshinder som gör att de inte kan läsa komplicerade texter och söka information om sexsäljare och inte upplevt ömsesidigt sex och tror att sex är som hos sexsäljare. Kring 7-10% av män i Sverige köper någon gång sex den siffran stämmer ju ganska väl in på lågbegåvning, personlighetsstörningar och funktionshinder
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-07-03 10:31:12 följande:
    Jag minns en dokumentär om två prostituerade i Paris som jag såg för några år sedan. Den ene kallade prostitution som en våldtäkt som man liksom tillåter hända.

Den andra hade först utnyttjats sexuellt av en släkting som barn vilket gjorde att hon rymde hemifrån, hamnade i Paris och i ett gäng där de turades om att ha sex med henne. Till slut "valde" hon prostitution för som hon sa, om man ändå blir utnyttjad kan man åtminstone få betalt.
    Bordellägare i Tyskland säger själva att de prostituerade inte är fungerande människor och att de saknar själ. Vid avlyssning av köpare och handlare med prostituerade framkommer tämligen klart att sexsäljare inte räknas som riktiga människor utan bara en vara som bara betyder något och har värde efter hur bra deras kropp kan leverera
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-07-03 12:35:15 följande:
    Ja, många av männen kanske är sjuka och inte har något val?
    Dock brukar undersökningarna säga att det är ganska vanliga män som köper sex.
    Personer med personlighetsstörningar ser ut och verkar som vanliga män dock så begriper man att det inte är normalt fungerande män när de tror att prostituerade njöt av att ha sex med dem och tyckte att de var en fantastisk älskare..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2018-07-03 13:44:02 följande:
    Vaddå inte har något val? Är sex någon slags rättighet för de här männen? En rättighet som står över kvinnornas värde? 

Och ja, det är helt vanliga män, sjukdomen sitter väl i att de har empatistörningar. De syns inte utanpå.
    Somliga blandar in mänskliga rättigheter i sexköp och likställer sexköp med kärleksrelation
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2018-07-03 13:54:31 följande:
    Ja, jag köper inte detta med att det är lågintelligenga, har personlighetsstörning eller har funktionshinder. I alla fall inte majoriteten.
    Klart att den lilla minoritet som köper sex inte är normala fungerande människor utan defekta avvikande
  • Anonym (anonym)
    Bjoer skrev 2018-07-03 14:00:22 följande:

Det är inte speciellt oväntat att en tråd som denna domineras av känslor istället för fakta. Till och med någon som presenterar fakta "ogillas". Inte undra på att prostituerade har det svårt, när de som är på deras sida göra det svårare för dem.

Jag lägger de här länkarna här. TED Talks från prostituerade själva.

" target="_blank">

" target="_blank">

Diverse länkar är inte speciellt intressanta eftersom det inte speglar verkligheten och vilka majoriteten av de prostituerade är eftersom det i de flesta länder är fattiga kvinnor långt hemifrån som säljer sex, 75-80 % av sexsäljarna som säljer sex i Sverige, övriga nordiska länder, Tyskland, Nederländerna osv är inte medborgare i landet de säljer sex i utan kommer huvudsakligen från Rumänien, Nigeria mfl. länder, dessa visas inte upp i Talkshower eller i prostitutionspositiva reportage vilket är märkligt eftersom det är dessa säljare de flesta köpare träffar på 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (yes) skrev 2018-07-03 14:58:28 följande:
    Ja, både män och många kvinnor fattar inte feminismens svartvita och kategoriska syn på världen. Det kanske förklarar det låga stödet.

Vad både folk däremot fattar är att det absolut förekommer mycket skit kring prostitution men håller inte riktigt med om den kategoriska bild feministerna målar upp och tycker att den ser betydligt mer nyanserad ut.

Mao så har du FEL, folk fattar, de håller bara inte med den bild du och andra FL feminister målar upp av verkligheten. Frågan är om ni fattar att folk inte kommer hålla med er bara för att ni kläcker ur er godtyckliga siffror och påståenden utan att styrka dem med något.

Frågan har ställts ett antal ggr men ingen av er har hittils velat svara på den utan fortsätter kläcka ur er påståenden hämtade ur luften och gnälla på att ingen fattar. Vad baserar ni era påståenden på?
    Vad har ni för belägg att ingen gör det frivilligt?
    Vad har ni för belägg för att precis alla gör det av tvång?
    Vad har ni för belägg för att ingen känner kåthet i utövandet av sitt yrke?
    Självklart blir inte prostituerade upphetsade av att ha sex mängder av ggr dag efter dag vecka efter vecka eftersom prostituerade inte anatomiskt fysiologiskt skiljer sig från kvinnor som inte säjer sex. De som tror att sexsäljare är upphetsade kan ju prova sex med sin partner 5-6 ggr per dag och på samma sätt som prostituerade låter sig användas helst bör ju experimentet vara med flera olika män och det kanske är svårt för flickvännen att acceptera detta 
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-07-03 15:07:56 följande:

Är det därför du vill ha ett system som straffar kvinnor så illa?
    Sen är det ett patetiskt påstående för att du ska klara av att hantera att en del vill betala för sin sex.
    OCh ja, normala människor köper sex, kanske därför du inte klarar av att förstå frågan.

Och även är detta rätt ointressant, det intressanta är att få bort kriminella nätverk ifrån prostitution.
    Det är en hel del jobb, nått som många är helt ointresserad att ta sig an, just för det blir tilt och klarar inte av att tänka mer än en bokstav i taget.
    Samtidigt som ytterligare kvinnor far illa av en arbetsgivare som ser dom som förbrukningsvaror.

Det är inte normala människor som köper sex normala människor vill nämligen inte ha sex med människor utan att det är ömsesidigt sex
Svar på tråden Ni gör mig så jävla äcklad!