• Anonym (Slåmig)

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...
  • DeathByPickles
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:16:10 följande:

Jag tycker man förtjänar att bli slagen om man är otrogen, oavsett hudfärger.

Det är väl en förbannad tur att lagen säger annorlunda. Jag hoppas att du talar om det för en eventuell partner så att människan kan välja att lämna dig.
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (123)
    DeathByPickles skrev 2018-06-28 15:24:05 följande:
    Det är väl en förbannad tur att lagen säger annorlunda. Jag hoppas att du talar om det för en eventuell partner så att människan kan välja att lämna dig.
    Vilken tur att man kan tycka att dom förtjänar det utan att göra det. Precis som jag tycker att pedofiler förtjänar ett nackskott. 

Vad tycker du otrogna förtjänar då? En tillsägning?
  • Anonym (E)

Jag med, (en käftsmäll och ett hejdå) men hennes partner har ju antytt att hon skulle vara en otrogen person, med hotfulla anspråk som om hon hade tänkt göra något mot honom, så behöver man inte bete sig i en sund relation för där litar man på varandra och tar inte ut saker i förskott genom hot + sättet han pratar till henne om är ju direkt härskarteknik Och gaslighting så just nu är det han som förtjänar en käftsmäll och ett hejdå.
  • gäst84
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 12:47:24 följande:

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

Undvik vara otrogen med en mörk snubbe så slipper du oroa dig. Vad är problemet? Att han är rasist...om det är ett problem så dra. Att han säger att han ska slå dig...bara dra...on det känns att han försöker manipulera dig. Dra. Löjlig tråd
  • Anonym (al)

Håller med, en partner som är otrogen får gärna ligga nerslagna på marken. Knulla andra, fine. Gör slut först.
  • Anonym (Mitt ex)
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 14:42:42 följande:

Tack för lite uppbackning...

Alltså hjälp mig nu?! Hur ska jag tänka? Han får mig att känna mig dum!! Alldeles precis så pratade jag med honom i telefon. Jag valde att ta upp detta med honom, berättade att jag tyckte det var hemskt att höra sånt prat från sin pojkvän...

Han var HELT oförstående! Han vände det till att *men vadå ska du vara otrogen med en mörkhyad då eller?? Är inte det hemskare än en bitchslap i ansiktet??*

HAN tyckte det var hemskt att jag tyckte såhär, han tycker otrohet är mycket hemskare än en bitchslap i ansiktet. Vilket det kanske är i sig? Men alltså han var så oförstående att jag blev helt häpen, jag visste inte längre varför jag tyckte såsom jag tyckte?? Han tog liksom mina känslor ifrån mig, jag kände mig jätte konstig. Vad hände??

Jag vill börja med att säga att jag inte läst alla inläggen. Bara TS och det inlägget jag citerade.

Mitt ex sa något väldigt liknande till mig. Han brukade även försvara sin psykiska misshandel genom att säga att han i alla fall aldrig hade slagit mig.

Hur är ert förhållande i övrigt? Mitt ex var sjukt manipulerande men det tog mig tyvärr några år innan jag i såg det. Just sättet hur din pojkvän försvarar sig med att "vaddå tänker du vara otrogen med en mörkhyad" anser jag är en stor fet röd varningsflagg. Och speciellt när han tar dina känslor ifrån dig. Mitt ex fick alltid mig att framstå som den knäppa och allt var alltid mitt fel. Till slut började jag ju tro honom...
  • DeathByPickles
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:28:17 följande:
    Vilken tur att man kan tycka att dom förtjänar det utan att göra det. Precis som jag tycker att pedofiler förtjänar ett nackskott. 

Vad tycker du otrogna förtjänar då? En tillsägning?

Självklart kan man det, men det säger en del om en människa. Att vara otrogen är inte ett brott och att gå runt och tycka att någon förtjänar en fysisk bestraffning för att de levt sitt liv känns inte helt sunt. Tycker jag. 

De förtjänar väl att leva med sina val, antar jag, precis som alla andra. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (E)
    DeathByPickles skrev 2018-06-28 15:36:19 följande:

Självklart kan man det, men det säger en del om en människa. Att vara otrogen är inte ett brott och att gå runt och tycka att någon förtjänar en fysisk bestraffning för att de levt sitt liv känns inte helt sunt. Tycker jag. 

Det borde vara ett brott för det är psykisk misshandel och tänk så många som hade varit uppriktiga och gjort slut med sina partners istället om de hade haft piskan att "du är kriminell du skadar någon du begår ett brott" om de vill flinga runt med någon annan.
  • Anonym (123)
    DeathByPickles skrev 2018-06-28 15:36:19 följande:

Och tidelag blev olagligt för bara några år sedan.
  • DeathByPickles
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:43:35 följande:
    Och tidelag blev olagligt för bara några år sedan.
    ??
Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...