• Anonym (Slåmig)

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...
  • Nomanisanisland
    Anonym (al) skrev 2018-06-28 15:32:44 följande:
    Håller med, en partner som är otrogen får gärna ligga nerslagna på marken. Knulla andra, fine. Gör slut först.
    Endast vidriga våldskriminella kräk med förvridna hedersvåldstendenser tar till våld för de känner sig sexuellt kränkta. Finns inget försvar för detta fullständigt vidriga beteende.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:16:10 följande:

Jag tycker man förtjänar att bli slagen om man är otrogen, oavsett hudfärger.

Det kan du ju tycka. Men det är fullständigt skitprat. Man kan inte förtjäna att bli misshandlad. Det får de vidriga våldskriminella kräken som TS lilla hobbyrasist hacka i sig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:28:17 följande:
    Vilken tur att man kan tycka att dom förtjänar det utan att göra det. Precis som jag tycker att pedofiler förtjänar ett nackskott. 

Vad tycker du otrogna förtjänar då? En tillsägning?
    Ja då är du i alla fall konsekvent i ditt förakt för människovärde och rättssäkerhet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (123) skrev 2018-06-28 15:53:29 följande:
    Skulle inte nån som hade satte på djur innan 2014 förtjäna en smäll på käften?
    En smäll på käften löser ingenting. Du har obehagliga våldstendenser.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 11:49:50 följande:

En smäll på käften löser ingenting. Du har obehagliga våldstendenser.

En käftsmäll + några väl valda ord (eller tystnad) + ta distans. Funkar i vissa lägen när våld är det enda den andra personen respekterar eller förstår. Jag smällde till en person hårt på käften när han satt och tryckte ner en person som mådde dåligt, först smällen sen sa jag "du säger aldrig så om henne igen" och sen har han insett att han beter sig som en idiot och sen dess har han respekterat mig och den kvinnan. Väldigt effektivt.

Jag uppmanar även föräldrar med barn som blir mobbade att barnet ska slå tillbaka.

Men våld i allmänhet ska undvikas så mycket det går om det finns bättre tillvägagångssätt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:07:14 följande:
    En käftsmäll + några väl valda ord (eller tystnad) + ta distans. Funkar i vissa lägen när våld är det enda den andra personen respekterar eller förstår. Jag smällde till en person hårt på käften när han satt och tryckte ner en person som mådde dåligt, först smällen sen sa jag "du säger aldrig så om henne igen" och sen har han insett att han beter sig som en idiot och sen dess har han respekterat mig och den kvinnan. Väldigt effektivt.

Jag uppmanar även föräldrar med barn som blir mobbade att barnet ska slå tillbaka.

Men våld i allmänhet ska undvikas så mycket det går om det finns bättre tillvägagångssätt.
    Okej, du predikar alltså inte bara våld, utan utövar det också.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 11:48:27 följande:

Det kan du ju tycka. Men det är fullständigt skitprat. Man kan inte förtjäna att bli misshandlad. Det får de vidriga våldskriminella kräken som TS lilla hobbyrasist hacka i sig.

Men man kan inte förtjäna att bli bedragen av sin partner heller. Möjligtvis om ens partner flyr livet från din våldsamhet och hittar trygghet i sängen hos en annan, det är väl enda gången jag moraliskt sätt inte misstycker.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:10:11 följande:
    Men man kan inte förtjäna att bli bedragen av sin partner heller. Möjligtvis om ens partner flyr livet från din våldsamhet och hittar trygghet i sängen hos en annan, det är väl enda gången jag moraliskt sätt inte misstycker.
    Fast det spelar ingen roll när du misstycker eller inte, två fel gör inte rätt, och endast små vidriga våldskriminella as löser relationsproblem genom att välja att misshandla sina partners, otrohet eller ej.
  • Anonym (E)
    Nomanisanisland skrev 2018-06-29 12:09:05 följande:

Okej, du predikar alltså inte bara våld, utan utövar det också.

Nja, jag tycker på sätt och vis att skrika och kalla folk dumma saker och bullshita bakom någons rygg eller andra socialt accepterade beteenden som "skvaller" eller knulla andra människor när du trolovat din kärlek till en person eller mobbning är ännu mer våld.

Om en smäll på käften gör att det våldet avslutas abbrupt så smäller jag gärna till. Alternativt att det blir olagligt att vara otrogen och mobbning, inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
  • Nomanisanisland
    Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:16:51 följande:
    Nja, jag tycker på sätt och vis att skrika och kalla folk dumma saker och bullshita bakom någons rygg eller andra socialt accepterade beteenden som "skvaller" eller knulla andra människor när du trolovat din kärlek till en person eller mobbning är ännu mer våld.

Om en smäll på käften gör att det våldet avslutas abbrupt så smäller jag gärna till. Alternativt att det blir olagligt att vara otrogen och mobbning, inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
    Bara att hoppas att någon anmäler dig så att du själv hamnar i det fängelse där våldskriminella hör hemma tills de lärt sig veta hut och uppföra sig som folk.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...