• Anonym (Slåmig)

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...
  • Anonym (123)
    DeathByPickles skrev 2018-06-28 15:46:54 följande:
    ??
    Skulle inte nån som hade satte på djur innan 2014 förtjäna en smäll på käften?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (E) skrev 2018-06-28 15:41:19 följande:
    Det borde vara ett brott för det är psykisk misshandel och tänk så många som hade varit uppriktiga och gjort slut med sina partners istället om de hade haft piskan att "du är kriminell du skadar någon du begår ett brott" om de vill flinga runt med någon annan.
    Visst borde det vara ett brott att vara otrogen. Snacka om psykisk misshandel,
    när det finns folk som tagit livet av sig efter att otrohet kommit fram.
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-28 16:10:08 följande:

Precis. Men men. Det ska ju vara "allas val att hantera" problemet är, jag väljer inte otrohet när jag väljer en monogam partner som ger mig ett löfte. Vem skyddar samtycket till ett monogamt förhållande?
  • Akira Öken
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-28 16:10:08 följande:

Människor gör mycket dumma saker som direkt eller indirekt drabbar andra. Som tur är kan inte människor lagföras för vad andra tycker om de väl (inom lagens gränser) man gör i livet. Med ditt resonemang skulle det även bli brottsligt att exempelvis separera eller skilja sig från en annan människa.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (E) skrev 2018-06-28 16:14:46 följande:
    Precis. Men men. Det ska ju vara "allas val att hantera" problemet är, jag väljer inte otrohet när jag väljer en monogam partner som ger mig ett löfte. Vem skyddar samtycket till ett monogamt förhållande?
    Domare och nämndemän, precis som i alla andra brottmål. 

Felet är ju att en otrogen går helt skadeslös medans den bedragne kan få men för livet och påverka alla förhållanden efter det. Ex.vis ts pojkvän.
    Nu tror jag i.o.f att ts och hennes pojkvän är väääldigt unga.
  • Anonym (Anonym)
    Akira Öken skrev 2018-06-28 16:15:39 följande:
    Människor gör mycket dumma saker som direkt eller indirekt drabbar andra. Som tur är kan inte människor lagföras för vad andra tycker om de väl (inom lagens gränser) man gör i livet. Med ditt resonemang skulle det även bli brottsligt att exempelvis separera eller skilja sig från en annan människa.
    Och vad grundar du det på. Att skiljas utan att först varit otrogen ser jag inget fel i.
  • fornminne
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-28 16:24:53 följande:
    Och vad grundar du det på. Att skiljas utan att först varit otrogen ser jag inget fel i.

Problemet är att det långt ifrån alltid finns uttalade löften om trohet i förhållanden. Det är mer underförstått. Men har man kommit överens om att det är monogami som gäller, är det givetvis ett stort svek och ett svårt löftesbrott att bryta det. Men man äger inte sin partner. Man har dock alltid valet att lämna den som inte håller löften.
  • Anonym (grabb)

sluta spåra i tråden... snälla...

TS pojkvän har tydligen en massa märkliga känslor och drömmar som han bär på, och som han på något märkligt sätt måste förmedla till sin flickvän.

"Jag kommer slå dig om du är otrogen med en mörkhyad man, är en bitchslap värre än otrohet menar du? om du knivhugger min mamma då?"...

Kom igen. Killen har ju inte alla hästarna hemma! Han verkar ju inte ens ha en hage att förvara sin hästar i!

Hjärnspöken much?

• fornminne

Sen är det stor skillnad på otrohet och otrohet. Många kan förlåta ett snedsteg på fyllan. Men sen finns det ju dem som har långvariga affärer bakom ryggen på sin partner. Som lever dubbelliv. Då har man ljugit och bedragit på ett betydligt allvarligare sätt än om man kommer hem och skamset erkänner ett tillfälligt misstag.

Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...