Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:16:51 följande:
Nja, jag tycker på sätt och vis att skrika och kalla folk dumma saker och bullshita bakom någons rygg eller andra socialt accepterade beteenden som "skvaller" eller knulla andra människor när du trolovat din kärlek till en person eller mobbning är ännu mer våld.
Om en smäll på käften gör att det våldet avslutas abbrupt så smäller jag gärna till. Alternativt att det blir olagligt att vara otrogen och mobbning, inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
Du skriver att inget skrämmer folk så mycket som att sitta i fängelse.
Ändå så är du själv beredd att göra något som skulle kunna sätta dig i fängelse.
Säger du inte emot dig själv litegrann där?
Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:22:33 följande:
Så otrohet ska ske ostraffat?
Jag skulle inte ens höja ögonbrynen om en person kommer in med en blåtira och grinar över misshandel, när personen varit otrogen. Trist att bli slagen men hey, du kanske ska sluta vara respektlös så får du respekt tillbaka. Sen om det är en man eller kvinna som grinar skiter jag fullständigt i.
Otrohet ska inte ske ostraffat. Det kan jag hålla med dig om.
Men det finns väl andra,bättre sätt att straffa den otrogne med än genom våld?
Tycker du inte det?
Att dumpa personen t ex kan vara ett nog så hårt straff om personen verkligen ångrar sig.
Jag håller med dig om att man ska visa respekt för att få respekt.
Men det borde väl i så fall gälla även den som utövar våld,eller hur.
Anonym (E) skrev 2018-06-29 12:30:10 följande:
Beror på iofs.
Om man är man så måste man vara väldigt väldigt försiktig, minsta lilla blåmärken på någon och du åker fast. Som kvinna kan du dock komma undan det mesta allt från falska anmälningar till att projicera dina egna handlingar på en annan om inte t.ex videobevis finns.
Så jag skulle säga att män som vill smälla till deras otrogna kvinna de bör nog hellre låta bli och bara dumpa svinet så slipper de fängelse även om hon borde sitta minst lika hårt i fängelse eftersom otrohet borde klassas som psykisk misshandel och alltså våld.
Kan man polisanmäla otrohet? Det borde ju verkligen tas i beaktande som grov psykisk misshandel.
Varför överhuvudtaget ta till våld? Varför ens tänka tanken?
Det finns de som väldigt lätt får blåmärken också,även om man är väldigt försiktig.
Så det bästa är väl ändå att låta bli.
Jag har själv gått emellan när en fd pojkvän till min väninna tänkte slå henne.
Jag sa till honom att han fick slå mig först om han skulle slå henne.
Då fegade svinet ur och backade.
Han vågade inte ge sig på någon som vågade stå upp mot honom.
Men jag delade aldrig ut någon smäll.
Inte heller när jag själv blev bedragen av mitt ex med en av mina bästa vänner.
Även om otrohet är ett stort svek så är det inte olagligt. Vilket våld är.
Och ska otrohet bli olagligt så måste man nog förbjuda folk att ha sex också.