• Anonym (Slåmig)

Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...

Om jag är otrogen med en mörkhyad man???

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...
  • Anonym (Anonym)
    fornminne skrev 2018-06-28 16:48:25 följande:

Problemet är att det långt ifrån alltid finns uttalade löften om trohet i förhållanden. Det är mer underförstått. Men har man kommit överens om att det är monogami som gäller, är det givetvis ett stort svek och ett svårt löftesbrott att bryta det. Men man äger inte sin partner. Man har dock alltid valet att lämna den som inte håller löften.
    Visst, och man har också valet att lämna innan man är otrogen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 12:47:24 följande:

Jag kommer aldrig vara otrogen och jag tycker att otrohet är jätte fel, så misstro mig inte. Det är min pojkväns uttryck jag funderar över.

Jag får olust kring att han sade såhär, för det första är det ju helt klart rasistiskt och för det andra känns det inte bra att man får höra att i någon viss situation så skulle jag bli slagen av min pojkvän... :(

Hans tidigare partner som jag nu kallar Elin, hon hade varit otrogen mot honom. Så jag besvarade det han sa med *men du slog ju inte Elin..* han svarade: Skillnade var att jag inte älskade Elin men att jag älskar dig.

Hmm? Vet inte vad jag ville med tråden egentligen, behövde nog bara slänga ut detta för någon, helst okänd...
    Med ett sådant hot så hade jag fotat den karlen i arslet med en sko som var utrustad med en spik på tåspetsen, och sparkat honom rätt i dajmkrysset (ja ni läste rätt dajmkrysset) och lämnat honom sedan för gott.

Nej man slår inte den man älskar. Det är bara idioter som kommer med en sådan (pissdålig) förklaring.
    Jag skulle säga rent ut, den typen av kärleksförklaring "man klappar till någon" är en kärleksförklaring man kan klara sig utan.

Sedan så är det ju också så som du säger, Otrohet är fel att begå (heder åt dig), och det blir mer rätt för att man är otrogen med en vit man.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • AndreaBD

Menar du verkligen allvar? Han är rasist, han hotar att slå dig och han säger att han inte älskar dig - behöver du fler anledningar att göra slut? Säg nu inte att han inte menade det! Det vore ju så pass korkat att säga det då, att dummheten är en anledning att göra slut.

• Anonym (mumin)
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 14:45:57 följande:

Varje gång jag sade att det var hemskt så besvarade han det men *men alltså hallå?? Hörde du VARFÖR jag skulle göra så mot dig??*

Han drog underliga exempel om att *ifall du skulle knivhugga min mamma? Då skulle inte en bitchslap vara så farlig eller hur??*

Han är manipulativ.
  • Anonym (Slåmig)
    AndreaBD skrev 2018-06-28 22:06:09 följande:

Menar du verkligen allvar? Han är rasist, han hotar att slå dig och han säger att han inte älskar dig - behöver du fler anledningar att göra slut? Säg nu inte att han inte menade det! Det vore ju så pass korkat att säga det då, att dummheten är en anledning att göra slut.

Allt det andra ok men han sade inte att han inte älskade mig, tvärtom. Kanske du läste fel?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 12:47:24 följande:

Svaret är väl ganska enkelt: din pojkvän har valt att vara en rasist och potentiellt våldskriminell, lämna kräket.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 12:57:47 följande:
    Ja eller hur, jag tycker de två saker han sade går väldigt mycket emot varann
    Han är ju ganska tydlig: han har valt att vara rasist och en potentiell kvinnomisshandlare, du förtjänar så mycket bättre.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 13:09:41 följande:
    Bra svar... tack. Men grejen är den att han hade drömt detta, att jag var otrogen med en mörkhyad och att han då slog mig i drömmen. Jag tyckte det var en hemsk dröm då han berättade, och i något skede sade han typ *ja men de ska du veta, är du otrogen med en mörkhyad så slår jag dig*. :(

Usch jag tycker det är så hemskt nu då jag tänker på det... Att han inte egentligen reagerade på att han slog mig i sin dröm utan mest reagerade på att han tyckte det var skönt att jag var kvar då han vaknade eftersom jag hade varit otrogen.

Han har tidigare sagt sådär som du skriver att *jag skulle aldrig slå dig* ... så visst har han haft den åsikten.
    Jo men han vet ju lika väl som du och vi andra att våra drömmar handlar om oss själva, våra egna farhågor och rädslor. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-28 14:45:57 följande:

Varje gång jag sade att det var hemskt så besvarade han det men *men alltså hallå?? Hörde du VARFÖR jag skulle göra så mot dig??*

Han drog underliga exempel om att *ifall du skulle knivhugga min mamma? Då skulle inte en bitchslap vara så farlig eller hur??*

Det selar ju ingen som helst roll varför. Han har valt att vara rasist och våldskriminell. Sådana där ska man inte beblanda sig med.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Slåmig) skrev 2018-06-29 00:43:17 följande:
    Allt det andra ok men han sade inte att han inte älskade mig, tvärtom. Kanske du läste fel?
    Den som hotar den den älskar med våld, är inte kapabel till att praktisera kärlek. Kärlek är en handling, inte tomma ord.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han kommer att slå mig om...