• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Periksson90
    Trana123 skrev 2018-07-30 18:33:49 följande:

Jag har BIM på fredag! Brukar alltid få mensvärk ca 5-6 dagar innan mens, men inte känt något alls än.. ett hugg i nedre magen imorse å någon timma senare bara strama det till i höften mot ljumsken på mig för några sekunder sen avtog det.. enda symtom ja har är spända bröst...

ni som har BIM 3/8, när ska ni testa er? :)

Blir nog att testa på onsdag, är hemma hos svärföräldrarna och kommer imorgon. Har en del symtom (molvärk/drar i livmodern, illamåendevågor, ömma bröst och trötthet) som gör mig hoppfull (hade liknande med dottern) men vågar inte ta ut något i förväg. Visar det inget då blir det att testa igen på lördag eller söndag. Ska iväg på möhippa på söndagen så vill ju veta om man ska undvika alkoholen :)
  • Periksson90
    Jahajaa skrev 2018-07-30 18:55:31 följande:

Ja, jag köpte ett clearblue som jag tänkte ta imorgon, men kunde inte vänta.. :D det blev också positivt, så jag testade med ett test till från testlagret och det blev ett streck där med, så nu tror jag på det :D känns ju inte som att man lyckas få tre stycken spökstreck

Stort grattis! Så himla härligt med ett plus i gruppen :)
  • Jahajaa

Skapar en + lista här också :) Håller tummarna att den fylls på med många fler <3

BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Danielsson21, Ardnas89 

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887 

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86 

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn 

9/8 - månflicka, Canary 

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG 

12/8 - niiskueiti, onlyme86

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed 

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris 

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16 

19/8 - Thorax, amne18 

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90 

24/8- AnonymAB 

28/8 - Issari

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

• Periksson90
    Canary skrev 2018-07-30 19:21:16 följande:

Tror ni förresten att det skadar att dricka 3+ koppar kaffe om dagen innan man plussat, att det skulle leda till att det inte fäster? Jag drack ca 7 koppar eller mer om dagen förut i samband med jobb men har nu skurit ner.

Tror man rekommenderar max 3 koppar kaffe om dagen när man försöker bli gravid, enligt vissa studier ska de kunna påverka fertilitet har jag för mig.
  • linb01
    Jahajaa skrev 2018-07-30 18:55:31 följande:

Ja, jag köpte ett clearblue som jag tänkte ta imorgon, men kunde inte vänta.. :D det blev också positivt, så jag testade med ett test till från testlagret och det blev ett streck där med, så nu tror jag på det :D känns ju inte som att man lyckas få tre stycken spökstreck

Grattis!!!
  • AnonymAB
    Thorax skrev 2018-07-30 15:04:28 följande:

Kul med lite plus. Hoppas på se många mer :)

Själv känns det som en evighet till bim. Kommer försöka hålla mig borta från FL lite mer. Känns som en olyckskorp bara för mig :D

Men så vill jag samtidig läsa hur det går för alla.

hur får ni dagarna att gå om man bortser från jobb? Har ni några hobbysar?

Ja denna eviga väntan och hopplösa besvikelsen som har varit nu i några månader..

Jag hoppas verkligen Augusti är våran månad. Månaden då alla pussen ramlar in<3

Nu när man har semester så går dagarna ganska långsamt. det blir mycket vila.

Men försöker också göra någon fysisk aktivitet varje dag.

annars min lediga tid, sitter jag o virkar mycket barngrejer på beställningar till vänner o bekanta.
  • Jahajaa
    Periksson90 skrev 2018-07-30 20:30:01 följande:
    Stort grattis! Så himla härligt med ett plus i gruppen :)
    Tack! Vi har försökt i 6 månader så var helt inställd på att det inte skulle ta sig denna månaden heller :) Detta var dock första månaden som vi använt ÄL-tester så jag tror att det hjälpte att pricka in lite lättare. Såg att vi har BIM samma dag :D Har du testat ännu? Några känningar?
  • Periksson90
    Jahajaa skrev 2018-07-30 20:57:59 följande:

Tack! Vi har försökt i 6 månader så var helt inställd på att det inte skulle ta sig denna månaden heller :) Detta var dock första månaden som vi använt ÄL-tester så jag tror att det hjälpte att pricka in lite lättare. Såg att vi har BIM samma dag :D Har du testat ännu? Några känningar?

Vad härligt att det var eran tur nu! :) vad har du haft för symtom?

vi är på andra försöket till ett syskon, har inte testat ännu då vi är boende hos svärföräldrarna sen en vecka tillbaka, åker hem imorgon så tror jag ska testa på onsdag morgon :) Har en del symtom sen några dagar tillbaka: molvärk/drar i livmodern kvällstid, illamåendevågor, ömma bröst/ilningar och trötthet (somnat med dottern när hon sover runt lunchtid). Är ganska hoppfull att det förhoppningsvis blir ett plus (hade liknande med dottern) men vågar inte ta ut något i förväg. Visar det inget då blir det att testa igen på lördag eller söndag. Ska iväg på möhippa på söndagen så vill ju veta om man ska undvika alkoholen :)
  • IBS

Lägger till mig i listan. Vet ej riktigt när BIM är då jag håller på att sluta blöda efter ett tidigt missfall men räknar detta som en mens. Så senast 24/8 borde det bli då.

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz, Udde, Periksson90

4/8 - Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

24/8 IBS

28/8 - Issari

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

• Jahajaa
    Periksson90 skrev 2018-07-30 21:10:42 följande:
    Vad härligt att det var eran tur nu! :) vad har du haft för symtom?

vi är på andra försöket till ett syskon, har inte testat ännu då vi är boende hos svärföräldrarna sen en vecka tillbaka, åker hem imorgon så tror jag ska testa på onsdag morgon :) Har en del symtom sen några dagar tillbaka: molvärk/drar i livmodern kvällstid, illamåendevågor, ömma bröst/ilningar och trötthet (somnat med dottern när hon sover runt lunchtid). Är ganska hoppfull att det förhoppningsvis blir ett plus (hade liknande med dottern) men vågar inte ta ut något i förväg. Visar det inget då blir det att testa igen på lördag eller söndag. Ska iväg på möhippa på söndagen så vill ju veta om man ska undvika alkoholen :)
    Nej då förstör jag om du vill vänta med att testa ;) jag har haft ömma svullna bröst i ett par dagar och lite pms humör men det har jag varje månad, så det är inget jag reagerat på. Sen igår har jag haft lite lätt molvärk också, men hade nog avfärdat den om det inte var så att jag hade plussat. Annars känner jag mig inte speciellt gravid ännu, men det kommer väl :) Håller tummarna för er med!
Svar på tråden BIM Augusti <3