Anonym (Malin) skrev 2018-07-19 22:29:56 följande:
Jag ska skilja mig efter 5 års äktenskap och nästa 10 års relation. Smärtan över att två barn inte längre kommer att ha sin kärnfamilj kvar är så stark och får mig under stundom att vackla i mitt beslut.
Bakgrund; en relation som blivit allt mer fylld av aggression och bråk medan kärleken och intimiteten dött ut.
Hoppas att någon där ute i samma sits vill dela tankar och känslor här och kunna ge och få stöd när allt känns svart.
40+ kille här. Är mitt i en skilsmässa, två barn inblandade. Har också tidigare känt en del ångest över att splittra kärnfamiljen. Men nu när vi varit separerade ett tag så inser jag att det är inte kärnfamiljen som är det viktiga, utan att man är lycklig och mår bra. Och jag själv mår så mkt bättre nu, när man är på varsitt håll så får man verkligen perspektiv på den eländiga situationen man harvat runt i alltför länge. Och man inser att man klarar även detta, och att även barnen gör det. Så mkt bättre för dem om föräldrarna inte bråkar hela tiden eller att det är den där kyliga eller likgiltiga stämningen hemma. Tänk om man lär dem att det är det som är det normala...?