Anonym (Malin) skrev 2018-07-30 18:06:25 följande:
På ett sätt, folk tycker ju att det är en bra man på det viset. Dock kom han hem i fredags efter att jag varit själv mån-fre och så gnällde han på att diskmaskinen luktade illa och att jag inte rättat till filt och kuddar i soffan, så det kändes bara så skönt att inte längre behöva ta åt mig av hans missnöje.
Svårast är att inte berätta all skit han gjort och sagt eftersom jag inte vill att folk ska ogilla honom.
Hur går det för dig i övrigt?
Precis, de framstår ju som hyvens män därför. :/
Men fy vilket trist o drygt beteende! Jag förstår dig... Om man inte levt med en sån person själv går det nog inte förstå att det blir så många mer eller mindre outtalade krav som hänger i luften hela tiden, att man aldrig riktigt kan känna sig tillräcklig... o vad är det att vara tacksam för?? Det subtila är också jobbigt, suckarna osv... men vet du vad, jag börjar nästan förakta detta beteende...! Att man kan lägga så mkt av sin energi på sånt, o på missnöje, och så lite på att vårda mänskliga relationer! Blä...
Men eller hur, man vill egentligen förklara vad andra inte ser, men samtidigt inte ställa mannen i dålig dager, inte minst för barnens skull... man vill inte heller att det ska framstå som ett försvarstal.
Läget här står väl rätt still just nu, i semestertider, knatar på med semesterplanerna för barnens skull.
Hur går det för dig annars?