Anonym (Funderar) skrev 2018-07-23 00:12:02 följande:
Tack. <3 Ja det låter som att vi är lika! :) Känner med dig, verkligen... anar ibland att min äldsta har samma problematik som din tonåring har!
Men hur mår du nu mitt i allt?
Att din man tagit så lite ansvar hemma låter sjukt jobbigt. Jag o mannen är åtminstone jämställda på det planet... men det är lite farligt också, för man tänker lätt att "jag borde bara vara nöjd och tacksam att han tar ansvar hemma", o slätar över den emotionella och intellektuella torka man lever i och det destruktiva beteendet.
För 3v sedan kom jag på mig själv att tänka att vi kanske kunde bo ihop, för barnens skull. Men så såg jag honom sitta i fåtöljen, med mobilen, och ignorerade att ena barnet slått sig. Så att jag, som ammade bebisen, fick trösta och fixa plåster. Nä. Jag gick runt med ett stresspåslag. Låg alltid på max när han var hemma. Fick ett tryck över bröstet när han kom hem på kvällen. Tassade på tå.
Nu mår jag bra! Känner mig fri! Som när man körde bil första gången efter man tagit körkort

Jag behöver inte titta på klockan och våndas. Vi skulle skiljt oss för länge sen. Fast å andra sidan, då hade jag inte haft min minsta skatt.
Bebisen ja... Han var inte ens med på förlossningen, tyckte att jag kunde ta tåget hem från bb. Höll honom 5 korta ggr på 6 månader. Hur avstängd kan man vara?
Han har bara haft tid att ha barnen några ggr nu på nästan 3v, alltid iväg på sitt intresse. Stackars barn!