IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nej mensen kom igår. Var helt förstörd hela dagen. Väntar samtal från kliniken om när vi kan börja nästa. De kommer säkert vilja att jag ska testa med gravtest igen på testdag som är 29/10. När kör du igång?
Jag gjorde mina första två plock på dag 13 och det tredje plocket på dag 12. Läkarna ville dock egentligen dra det till dag 15 för bättre äggmognad men det gick inte på grund av mina östrogenvärden.
Okej! Jo, så är det ju men finns det något man kan noja över så gör man ju det. Hade varit så skönt att veta att de blastocyster vi har fryst kan kläckas ur sitt skal men båda är på stadierna innan kläckning. Längtar så till femte ivfen är gjord så vi kan prova med våra frysta. Tror och hoppas att guldembryot finns bland dem.
Hur går det för dig nu? När kör ni igång? Vilken klinik?
Imorgon ska vi på första UL och se hur äggen ser ut.
Ok tycker dag 16 var så sent.,men jag svarade inte på dosen de gav mig i början. Så nästa gång ska jag börja med högre dos.
Ok! Modigt. Jag blev typ personlighetsförändrad under lutinus-tiden så inte helt riskfritt hehe
Hur har det gått för dig idag? Såg äggblåsorna bra ut, har ni fått nått preldatum för äggplock? :)
Ultraljud idag. 5-6st på tillväxt. Nu får vi bara hoppas de hinner bli mogna. Det blir äggplock på måndag. Jag har haft mina äggplock på dag 12 och 13, men jag tar 350ie gonal f.
Mm, det finns ju alltid något att oroa sig för! Ni kanske inte behöver göra några försök med frysta, det kommer ju att lyckas nu! :)
Vi har varit på möte idag och startar nedregleringen nästa vecka. Vi betalar själva och går i Huddinge.
Ultraljud idag. 5-6st på tillväxt. Nu får vi bara hoppas de hinner bli mogna. Det blir äggplock på måndag. Jag har haft mina äggplock på dag 12 och 13, men jag tar 350ie gonal f.