• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-24 11:08:15 följande:

Nej mensen kom igår. Var helt förstörd hela dagen. Väntar samtal från kliniken om när vi kan börja nästa. De kommer säkert vilja att jag ska testa med gravtest igen på testdag som är 29/10. När kör du igång?

Usch vad tråkigt att höra! Fattar att du var helt förstörd. Jag tycker det har tagit lite tid varje gång att återhämta sig. De kommer vilja att du tar testet och meddelar dem.

Vi börjar en ny behandling nästa vecka!
  • mammsen79
    Hoppomliv skrev 2018-10-24 15:18:25 följande:

Jag gjorde mina första två plock på dag 13 och det tredje plocket på dag 12. Läkarna ville dock egentligen dra det till dag 15 för bättre äggmognad men det gick inte på grund av mina östrogenvärden.

Ok tycker dag 16 var så sent.,men jag svarade inte på dosen de gav mig i början. Så nästa gång ska jag börja med högre dos.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-10-24 12:33:07 följande:

Okej! Jo, så är det ju men finns det något man kan noja över så gör man ju det. Hade varit så skönt att veta att de blastocyster vi har fryst kan kläckas ur sitt skal men båda är på stadierna innan kläckning. Längtar så till femte ivfen är gjord så vi kan prova med våra frysta. Tror och hoppas att guldembryot finns bland dem.

Hur går det för dig nu? När kör ni igång? Vilken klinik?

Mm, det finns ju alltid något att oroa sig för! Ni kanske inte behöver göra några försök med frysta, det kommer ju att lyckas nu! :)

Vi har varit på möte idag och startar nedregleringen nästa vecka. Vi betalar själva och går i Huddinge.
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-23 21:23:25 följande:

Imorgon ska vi på första UL och se hur äggen ser ut.

Hur har det gått för dig idag? Såg äggblåsorna bra ut, har ni fått nått preldatum för äggplock? :)
  • Hoppomliv
    mammsen79 skrev 2018-10-24 17:54:06 följande:

Ok tycker dag 16 var så sent.,men jag svarade inte på dosen de gav mig i början. Så nästa gång ska jag börja med högre dos.

Då är det nog inga konstigheter, om du inte svarade på dosen är det ju bra att de väntar. Jag blir nästan överstimulerade varje gång, därför kan de inte vänta längre med plock, men hade hellre väntat om det hänger på att äggen ska mogna!
  • Mect
    Wonderfluff skrev 2018-10-23 21:50:24 följande:

Ok! Modigt. Jag blev typ personlighetsförändrad under lutinus-tiden så inte helt riskfritt hehe

Hehe, jasså? Vi får se hur det går för mig, första gången för mig :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-10-24 18:40:08 följande:

Hur har det gått för dig idag? Såg äggblåsorna bra ut, har ni fått nått preldatum för äggplock? :)

Det såg bra ut, han tyckte ev att det var lite många ägg så kanske blir till att frysa de. Ska dit på lördag igen för att kika lite till på de. Han tippade på arr äggplock skulle bli i början av nästa vecka :) Hur går det för dig? :)
  • Bli3ifamiljen

Ultraljud idag. 5-6st på tillväxt. Nu får vi bara hoppas de hinner bli mogna. Det blir äggplock på måndag. Jag har haft mina äggplock på dag 12 och 13, men jag tar 350ie gonal f.

• Bli3ifamiljen
    Akira Öken skrev 2018-10-24 18:02:53 följande:

Mm, det finns ju alltid något att oroa sig för! Ni kanske inte behöver göra några försök med frysta, det kommer ju att lyckas nu! :)

Vi har varit på möte idag och startar nedregleringen nästa vecka. Vi betalar själva och går i Huddinge.

Härligt att snart vara igång igen. Nu hoppas vi att denna vända är det er tur.
  • Mect
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-24 21:01:09 följande:

Ultraljud idag. 5-6st på tillväxt. Nu får vi bara hoppas de hinner bli mogna. Det blir äggplock på måndag. Jag har haft mina äggplock på dag 12 och 13, men jag tar 350ie gonal f.

Var också på UL idag. Ska in igen på lördag och kolla men äggklock i början av nästa vecka :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018