IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Usch vad tråkigt att höra! Fattar att du var helt förstörd. Jag tycker det har tagit lite tid varje gång att återhämta sig. De kommer vilja att du tar testet och meddelar dem.
Vi börjar en ny behandling nästa vecka!
Mm, det finns ju alltid något att oroa sig för! Ni kanske inte behöver göra några försök med frysta, det kommer ju att lyckas nu! :)
Vi har varit på möte idag och startar nedregleringen nästa vecka. Vi betalar själva och går i Huddinge.
Nej mensen kom igår. Var helt förstörd hela dagen. Väntar samtal från kliniken om när vi kan börja nästa. De kommer säkert vilja att jag ska testa med gravtest igen på testdag som är 29/10. När kör du igång?
Var också på UL idag. Ska in igen på lördag och kolla men äggklock i början av nästa vecka :)
Härligt att snart vara igång igen. Nu hoppas vi att denna vända är det er tur.
Ja jag förstår inte hur man orkar egentligen o då har vi bara fått ett misslyckande hittills. Vilken jävla kämpe du är!! Jag ringde o berättade. Räckte med testet jag tog idag. Ska ringa NÄsTA mens o få göra fet då. Så blir att vila kroppen nu ca 6 veckor.. kommer du göra äggplock o hela alltet denna gång?
Mm, det finns ju alltid något att oroa sig för! Ni kanske inte behöver göra några försök med frysta, det kommer ju att lyckas nu! :)
Vi har varit på möte idag och startar nedregleringen nästa vecka. Vi betalar själva och går i Huddinge.
Härligt! Såg i annat svar du låg på gränsen till för många ägg. Hur många hittade de?
Det är jag. Och du med!
Vi gör om hela proceduren: nedreglering med Synarela och hormonstimulering med Menopur (samtidigt som jag fortsätter med Synarela). Från start till äggplock brukar ett ta cirka en månad.
Det såg bra ut, han tyckte ev att det var lite många ägg så kanske blir till att frysa de. Ska dit på lördag igen för att kika lite till på de. Han tippade på arr äggplock skulle bli i början av nästa vecka :) Hur går det för dig? :)
Vad skönt att det såg bra ut, hoppas ni inte behöver köra frys på alla :)
Det går bra för mig. Vi var på undersökning idag, fanns ca 10 äggblåsor, de flesta runt 11 mm, så det såg bra ut sa dom. Jag ska köra samma dos och ska på ett nutt besök på måndag. Äggplock troligen onsdag, torsdag eller fredag nästa vecka :)