• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-13 22:07:02 följande:

Felhantering??? Låter oproffsigt, bytte ni klinik då eller fick en gratis behandling iallafall??

Ja, det var oproffsigt. Vi valde att stanna kvar på kliniken och har fortsatt förtroende för dem. Händelsen har anmält och utretts och lett till att de har förbättrat sina rutiner. Vi fick en ny behandling, men den resulterade tyvärr bara i en återföring och minus på teststickan.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-13 22:09:47 följande:

Får jag fråga vilken klinik? 

Det blir Menopur här också. Hur många UL kontrolle brukar det bli under sprutperioden numera? Mår toppen än så länge, minns att jag fick kallsvettningar under sprayperioden sist (för 8-9 år sedan)...men samma läkemedel, Menopur blir det iallafall.

Vi går på Huddinge. Det brukar bli två ultraljud för oss, men kan nog variera beroende på klinik och behandlingsschema. Skönt att du mår bra! Idag har jag haft mer huvudvärk, men mår bra i övrigt.
  • Raggie

Hej på er! Från första besöket på Sahlgrenska för ivf tills att behandlig drar igång hur lång tid är det ungefär ?

• Micec

ruvarupdate:

ruvardag 3, känner knappt något förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft sedan jag tog suprefacten. Sen känner jag att det ilar och drar i livmoder området, men kan likväl vara känningar av lutinus... varför känner man efter såhär :((((( om jag känner mig själv rätt så kommer jag tjuvtesta redan i helgen......

• Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-13 23:23:04 följande:

Åh, vad roligt! Har ni fått datum för återföring?

Nej väntade en mens emellan. När mensen kommer nästa gång ska ja ringa kliniken. Vi kommer sätta in i naturlig cykel. Har ägglossking runt 3 december så någonstans där :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Florence123
    regina87 skrev 2018-11-14 08:22:24 följande:

Hej på er! Från första besöket på Sahlgrenska för ivf tills att behandlig drar igång hur lång tid är det ungefär ?

Ingen erfarenhet av Sahlgrenska men för oss kunde vi starta redan vid nästa mens efter ?introduktionsmötet? på kliniken, vilket var redan 2 veckor senare.
  • nypan78
    authentic skrev 2018-11-13 22:17:24 följande:
    Jag gör just nu långa protokollet och är inne på sprutdag 6 och har UL kontroll på torsdag. På telefon sist så verkar de som att de bara tänkt sig en koll men jag vet att jag varit på 2 någon av de tidigare gångerna också.
    De vet nog ungefär hur mycket man behöver om man gjort IVF tidigare. Tack! Det blir spännande...
  • Bli3ifamiljen

Ca ett halvår med utredning, spolning, borttagning av myom.
  • Bli3ifamiljen

Går dock inte på Sahlgrenska. Tänkte frågan var allmänt hur lång tid det tar.
  • Akira Öken
    Micec skrev 2018-11-14 08:40:57 följande:

ruvarupdate:

ruvardag 3, känner knappt något förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft sedan jag tog suprefacten. Sen känner jag att det ilar och drar i livmoder området, men kan likväl vara känningar av lutinus... varför känner man efter såhär :((((( om jag känner mig själv rätt så kommer jag tjuvtesta redan i helgen......

Så spännande! Hoppas att de onda bröstvårtorna är ett bra tecken!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018