• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Kullan90

Jag blöder lite och har tokont, är det kört nu? Känns typ som rejäl mensvärk :(

• SofieElise
    Kullan90 skrev 2019-02-13 13:39:23 följande:

Det inget konstigt att ha någon form av blödning och en känsla av mensvärk kan man ha även som gravid. Men, svårt att säga om det är ett mf pågång. Hoppas inte! Gissar att det bara är att vänta och se. Hur har det gått nu under em? Tempa som vanligt imorgon och se hur du ligger till. Som gravid ska tempen hålla sig hög även om det kan svaja lite i början.
  • Clemmentina
    Kullan90 skrev 2019-02-13 13:39:23 följande:

Håller tummarna för att det ska gå bra!
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-13 16:43:11 följande:

Det inget konstigt att ha någon form av blödning och en känsla av mensvärk kan man ha även som gravid. Men, svårt att säga om det är ett mf pågång. Hoppas inte! Gissar att det bara är att vänta och se. Hur har det gått nu under em? Tempa som vanligt imorgon och se hur du ligger till. Som gravid ska tempen hålla sig hög även om det kan svaja lite i början.

Tack underbara! Jag inser att jag överreagerar, men jag blir så orolig. Känns lite bättre att läsa det du skriver! <3 Blödningen verkar ha avtagit, så det kanske inte är någon fara ändå.. Dock gör det fortf väldigt, väldigt ont. Men jag hoppas det ger med sig till imorgon. Tack <3
  • Kullan90
    Clemmentina skrev 2019-02-13 18:51:23 följande:

Håller tummarna för att det ska gå bra!

Tack fina! <3

Så sjukt orolig..
  • SofieElise
    Kullan90 skrev 2019-02-13 19:22:38 följande:

Tack underbara! Jag inser att jag överreagerar, men jag blir så orolig. Känns lite bättre att läsa det du skriver! <3 Blödningen verkar ha avtagit, så det kanske inte är någon fara ändå.. Dock gör det fortf väldigt, väldigt ont. Men jag hoppas det ger med sig till imorgon. Tack <3

Jag håller tummarna för att allt är bra och du mår bättre imorgon. Du skulle kanske kunna ringa någon barnmorska o be om råd om det fortsätter. Uppdatera oss om hur det går! Hoppas på det bästa!
  • WanderChild
    Kullan90 skrev 2019-02-13 19:22:38 följande:

Inget bra tecken med både blödning och smärta :(. Antingen eller är mer *okej* brukar man säga... Hoppas verkligen det inte är ett tidigt mf på gång! Jag fick en relativt kraftig blödning kring min BIM men reagerade på att mensvärken uteblev helt vilket den aldrig gjort innan. Blödningen försvann dagen efter och två dagar senare testade jag positivt (äl+11)! Hade dock cykler med mens endast 5-8 dagar efter äl så det kan ha varit både nidis och genombrottsblödning... Genombrottsblödningar vid BIM är inte helt ovanligt vad jag förstått.
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-13 21:36:31 följande:

Jag håller tummarna för att allt är bra och du mår bättre imorgon. Du skulle kanske kunna ringa någon barnmorska o be om råd om det fortsätter. Uppdatera oss om hur det går! Hoppas på det bästa!

WanderChild skrev 2019-02-13 21:52:30 följande:

Inget bra tecken med både blödning och smärta :(. Antingen eller är mer *okej* brukar man säga... Hoppas verkligen det inte är ett tidigt mf på gång! Jag fick en relativt kraftig blödning kring min BIM men reagerade på att mensvärken uteblev helt vilket den aldrig gjort innan. Blödningen försvann dagen efter och två dagar senare testade jag positivt (äl+11)! Hade dock cykler med mens endast 5-8 dagar efter äl så det kan ha varit både nidis och genombrottsblödning... Genombrottsblödningar vid BIM är inte helt ovanligt vad jag förstått.

Får hoppas att det är genombrottsblödning. Än blöder jag och har ont, men det kanske inte är något. Om det fortf är så här imorgon ringer jag en barnmorska.

Tack <3
  • Kullan90

Nu har jag bara lätt molvärk och ingen blödning, det känns bra! Dessutom vaknade jag av att jag behövde kissa, vilket jag aldrig gör annars, verkar också bra. Så nu tänker jag låtsas som att det inte var någon blödning och överraska sambon om några timmar :)

• Kullan90

Nu är han omtumlad min sambo <3

Dock fungerade inte bulle i ugnen så bra. Han gick upp, lagade frukost på spisen bredvid ugnen, gick på toa, gick tillbaka till köket och åt frukost osv. 25 min senare kommer han in till mig för att säga hejdå och jag frågar om han inte såg att vi hade en bulle i ugnen. Fick svaret att: joo, men jag fattar inte. Vi äter aldrig bullar hemma, och varför bara en?

Jag försökte igen med: vi har en bulle i ugnen hjärtat. Men han förstod inte. Visade grav testet och han frågade om jag var sen. Jag visade alltså det digitala där det tydligt står gravid.

Jag tror han blev lite chockad <3

Nu vill han inte berätta för någon förrän 12 veckor gått. Hur tänker ni kring det?

Bulle i ugnen:

Clearblue:

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid