• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    oshark skrev 2018-12-15 11:15:15 följande:

Spottings nu på morgonen så idag kommer den. ÄL+12, 43 dagar lång cykel.

Kommer köra rosenrot så håll tummarna för ÄL mellan CD10 och CD23!

Hur mår du?

Hoppas för din skull att rosenrot hjälper och du får tidig äl så ni hinner få till det under julledigheten! Visst hjälpte det förra gången att förkorta cykeln?

Jag mår oförskämt bra än så länge. Uppsvälld och gasig, och konstant mätt och konstant hungrig samtidigt. Inget illamående ännu, men idag hade sambon lagat carbonara med ett annat recept (mer ägg) och jag kände sån otrolig avsmak, sänder kommer nog... och lite svag molvärk men inte så det gör ont. Lagom så man känner sig lugn bara :) 5+1 idag. Tiden går så olidligt långsamt!
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-12-15 15:17:16 följande:

Hoppas för din skull att rosenrot hjälper och du får tidig äl så ni hinner få till det under julledigheten! Visst hjälpte det förra gången att förkorta cykeln?

Jag mår oförskämt bra än så länge. Uppsvälld och gasig, och konstant mätt och konstant hungrig samtidigt. Inget illamående ännu, men idag hade sambon lagat carbonara med ett annat recept (mer ägg) och jag kände sån otrolig avsmak, sänder kommer nog... och lite svag molvärk men inte så det gör ont. Lagom så man känner sig lugn bara :) 5+1 idag. Tiden går så olidligt långsamt!

Jag vet ju egentligen inte om det var den eller vad det var. Men rosenrotscykeln blev ÄL tre dagar tidigare än cykeln innan. Nu behövs dock över en vecka tidigare än CD32!! :-S men men skadar inte att försöka.

Härligt ändå. Ska ni berätta för familj över jul (det kanske jag redan har frågat..)?
  • WanderChild
    Jojjans skrev 2018-12-15 15:17:16 följande:

Håller tummarna att du slipper illamående! Jag har bara mått illa nån enstaka gång när jag inte fått i mig mat inom 20min efter jag lämnat sängen, samt litegrann nån enstaka kväll. Känns nästan oförskämt när *alla andra* mått illa ;). Uppsvälldheten har lagt sig nu senaste veckan, väger 1kg mindre nu än förra veckan trots att jag ätit som vanligt, känner att jag gjort mig av med mkt vatten som innan samlats i kroppen. Kan intyga att tiden fortsätter gå långsamt ett bra tag, alla runtomkring tjatar om hur snabbt tiden går men jag kan inte alls relatera :P.
  • Clemmentina
    Clemmentina skrev 2018-12-15 12:42:52 följande:

Ägget överlever ju 12-24 h efter det släpps så chans finns nog i så fall. :)

Åh där lärde jag mig något nytt! :) Tack!
  • zebrans

Måste bara flika in och tipsa om munkpeppar! Har haft en cykel där ÄL skett runt dag 60-80, men med munkpeppar denna månaden skedde den redan på cykel 20!! Helt galet bra.

• Jojjans
    oshark skrev 2018-12-15 15:58:27 följande:

Jag vet ju egentligen inte om det var den eller vad det var. Men rosenrotscykeln blev ÄL tre dagar tidigare än cykeln innan. Nu behövs dock över en vecka tidigare än CD32!! :-S men men skadar inte att försöka.

Härligt ändå. Ska ni berätta för familj över jul (det kanske jag redan har frågat..)?

Ja jag njuter :)

Vet inte om vi berättar, känns lite läskigt då det är så tidigt. Garn vul inbokat 8/1 så efter det känns det lättare. Men all nära släkt och vänner vet ju att vi fick missfallet och att vi troligen försöket igen, så jag kommer ha ögonen på mig under jul. Vi har sagt att om nån frågar eller antyder nåt, eller om det blir ett bra läge, då kankse vi berättar. Annars får det vänta lite :)
  • TrueLove12

Nu är denna period över för nu.

Blev inget denna gång heller tyvärr men hoppas 2019 blir bättre år kanske

• Anonym (Ny på tempning)

Hej igen!

Experimenterar lite och kollar för skojs skull tempen lite slumpvis under dagen. (Inget som jag för in i diagrammet) Hur ser det ut för er? Har ni lägst på morgonen eller hur ser resten av dagen ut?

• Jojjans

Glädjen över graviditeten blev inte långvarig. Började blöda igår, som en vanlig mens ungefär men mer klart blod och klumpar. Idag är tempen nere på 36.41. Har legat på ungefär 36.7 sen innan plusset, så ser det som en sista bekräftelse på att det är kört.

• Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-17 04:55:46 följande:

Glädjen över graviditeten blev inte långvarig. Började blöda igår, som en vanlig mens ungefär men mer klart blod och klumpar. Idag är tempen nere på 36.41. Har legat på ungefär 36.7 sen innan plusset, så ser det som en sista bekräftelse på att det är kört.

Åh nej vad otroligt ledsamt! Beklagar! <3
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid